Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 29 september 2022

Av Pink Ozzy - 29 september 2022 13:21

Ni ska det städas och plockas undan. Först får jag väl göra lite plats i förrådet och sen ska blommor flyttas in för vinterförvaring.
Trädgårdslandet ska gå komposten och nytt ska in i komposten inför nästa vinter.
Men först ska jag till tippen ned första lasten skräp. Nej, inte det som går att kompostera, men det finns ju annat också. Har lovat hjälpa en granne att köra lite skräp också. De ska flytta. Så det finns att göra. Bara huvudet får lust så....

Av Pink Ozzy - 29 september 2022 13:17

Jag vet inte, men är det bara riktigt flyktingar som Ryssland eller smyger det sig in spioner, sabotörer mm till EU-länderna?
Jag har ingen aning, men tanken finns. Det vore väl lätt att skicka med 100 eller 500 som inte kommer hit för att få hjälp utan för att ställa till ett kaos.
Men vi kanske inte ska spekulera allt för mycket. Framtiden får väl utvisa vad det är för folk.

Av Pink Ozzy - 29 september 2022 12:54

Nu ska vi se vad den blåbruna röran gör. EU gar gett klartecken för att bensinskatten får sänkas 3 kr och dieseln 1 kr. MEN det kostar flera miljarder per månad. Var ska dessa pengar tas ifrån. Skattesänkningen får vara i 3 månader. Det blir många miljarder att finansiera. Vi får väl hoppas att vi får reda på det INNAN omröstningen i riksdagen.
Nu börjar finansieringcirkusen. Nu får vi se vad Fredricsson gör när och om hsn får ihop en regering.

Av Pink Ozzy - 29 september 2022 10:07

Qllt fler s k A-traktorer kör på våra vägar och allt fler är trimmade. Blir man omkörd av en A-traktor när man själv kör 90 och sercen pojkspolig i förarsätet blir man livrädd.
Men ingen tycks på allvar göra något åt det. Regler och lagar för A-traktorer måste ändras radikalt. Mitt förslag är att...

.... De inte får vara längre än en Toyota Ayo eller motsvarande.
.... De måste besiktigas som vanliga bilar
.... Motorn får inte vara större än x kubik (överlåter till kunnigare att bedöma storleken).
.... Stora utbildningsresurser måste till för att få ett A-traktorkort.
.... köra omkring med en traktor som genom en knapp eller annan anordning kan köras fortare än 30 km i timmen ska innebära indragning av traktorkortet och ingen möjlighet till någon form av körkort underb5 år.
.... Volvo och andra större bilar förbjuds som A-traktor.

Egentligen ganska enkelt att motivera. Med tanke på antalet A-traktorer är okycksfallen där dessa är involverade i på tok för höga.

#a-traktor #a-traktorer #körkort #storlek #lagar #körförbud

Av Pink Ozzy - 29 september 2022 09:49

Förra året dödades 200 miljöaktivister och bara i Mexico dödades 50. Men observera att dödsfallen är i underkant eftersom många mord inte rapporteras.
Vad är det för en värld vi lever i egentligen. Det dör minst 200 personer som inte vill göra någon illa utan bara se till att vår jord mår bättre så att vi kan leva på den. Men det är tydligen gör mycket begärt.
Det är rn sorglig värld vi lever i.

#miljö #miljöaktivister #mord #mexiko

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2022 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards