Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg under maj 2014

Av Pink Ozzy - 31 maj 2014 11:01

Märker att det var mycket länge sedan jag skrev om min trädgård. Så då tar vi det.

Det står drygt 10 tomatplantor på en altan ( den som får mest värme och sol ). Det är knopp, men inga blommor än. Däremot kom det en blomma i slanggurkorna. Tyvärr behövs det fler än en för att det ska bli gurkor. Men det kommer.

Sallad ( flera sorter ), mangold ( fick sitta kvar över vintern ), persilja, rabarber, gräslök och rädisor har vi redan plockat.

Blir det bara varmt fram till midsommar nu så ska det också bli färskpotatisen till snapsen. Jag har satt en del i landet, men även 2 i 2 hinkar och det är dom i hinkarna jag hoppas på.

Bondbönorna är redan dryga 2 dm, men blommar inte än. Jag satte en massa vitlök förra året. Den växer så det knakar och de flesta är dryga 3 dm höga.

Jordgubbarna har miljoner blommor och kanske, kanske blir det några till midsommar.

Det sista som ska planteras i helgen är en del vallmo och purjolöken. Grönkål ( 2 sorter ), selleri ( 3 sorter ) och en del annat planterade jag förra helgen. Skönt att slippa ställa ut och in alla lådor morgon och kväll.

Annars är det mycket att göra med att rensa ogräs och att tukta en del blommor som själv vill välja var de vill växa och i vilken omfattning. Något som vi har delade meningar om.

Så än så länge ser det riktigt bra ut. Bara vi slipper järnnätter framöver.

Av Pink Ozzy - 31 maj 2014 10:48

Läser tidningen och ser ett bekant ansikte. En kille som kallar sig Daniel Paris och som var med i någon TV-serie om några helt förslöade och bortskämda ungdomar.

NU när jag läser tidningen kallas han för PROFFSBLOGGARE!!!!!!! och STUREPLANSBLOGGARE!!!!!!

Halleluja!

Nyfiken på vad en sådan bloggare gör som inte jag gör för att få så bra läsarsiffror letade jag reda på bloggen och läste, och läste......och läste ......och *gäsp* läste.

Ärligt, jag fattar INTE vad folk får ut av att läsa andras ( mer eller mindre ) dagböcker.

Helt sjukt djävla tråkigt för alla över 25 skulle jag tro.

Bedöm själv:   www.finest.se/danielparis


Av Pink Ozzy - 29 maj 2014 10:35

Det senaste inom kyrkan är att homosexuella ska kunna komma dit och bli omvända. Ja nu menar jag inte från mage till ryggläge, utan de ska, hör och häpna, "omvändas" till "vanliga" människors sexuella lustar. D v s de ska blir hetero.

Påminner mig om dessa exorsister som fortfarande arbetar i vissa länder och som säger sig kunna driva ut djävulen och andra onda andra ur människors kroppar.

Är inte detta rent lurendrejeri och bondfångeri?

Jag är visserligen hetero själv och vet inte om bögar och flator skulle vara mer lättpåverkade, men låt mig tvivla.

Vad kommer härnäst? Ska ICA anställa speciella människor för att omvandla folk som handlar på Konsum?

Eller ska alla som flyger med Ryan air omvandlas att flyga med SAS?

Eller varför inte så kan man kanske man kan omvandla talibaner till att spränga sig själva i s f andra oskyldiga människor.

Som du ser kan nog listan göras lång och visst så kanske det funkar på 1 av 100 eller 1 av 10000. Men till vilken nytta? Kan inte bögar och flator få leva det liv de vill utan att det ska komma nån överstepräst och tro sig vara någon moderna form av bögpastor.

Vet ni förresten att homosexualitet är mest förekommande bland präster o l. . . .

De kanske ska börja be för sig själva först.

Av Pink Ozzy - 29 maj 2014 10:27

Nu ska tydligen prinsessan Madelaine ha en lägenhet i Stockholm. När kungen, drottningen och kronprinsessan flyttar ut från stan p g a miljön flyttar Madde in. Nåja.

Renoveringen ligger på knappa 7 miljoner av statens ( våra ) medel. Nu sägs det dock att hon ska betala normal marknadshyra för lägenheten. Men egna pengar? Nej tok, det är ju pengar hon fått i s k appanage, d v s våra skattepengar. Men bara för att det ska låta lite finare så säger man bara att hon betalar marknadshyra.

Då borde väl jag kunna hyra den på samma villkor, d v s marknadsmässig hyra som jag betalar med skattepengar. Att inte göra något för pengar ska jag väl kunna klara av också.

Hon kan ju.

Av Pink Ozzy - 29 maj 2014 10:19

Det har nu gått en vecka sedan jag "näthatades". En av mina chefer tog kontakt med personen ifråga och begärde att texterna skulle tas bort. Detta lovade personen. Hon lovade även en annan sak. Jag kan dock se hatt hon ljugit där. Så nu är frågan om hon har ljugit om det andra också? Fortsätter näthatet utan att jag eller någon av mina vänner kan se detta längre? Och i s f vad står det mer som är ren lögn och som sprids utan min kontroll.

Just att inte veta, men att ana att det står ännu mer som inte är sant kan göra mig tokig. Att inte veta vilka mer som stödjer, eller ska vi säga "svansar med" denne näthatare är också en svår fråga man kanske aldrig får svar på.

Den svåraste frågan jag har arbetat med är VARFÖR?

Jag känner inte personen, utan bara hennes barn genom skolan. Han behandlas som alla andra utan speciella fördelar eller nackdelar. Han är för mig en av alla andra elever. Med ett undantag. Han är lite lillgammal, feg och skenhelig. Det gör att han försätter sig i situationer där man ofta inte kan lita på hans ord. Den ende som gör detta till 100% är näthataren. Eftersom näthataren anser att näthatarens barn alltid talar sanning. Oups!

Men jag kommer så småningom att lägga ut alla FB-texter jag fått tag på. Lagens långa arm ska göra sitt först.


Av Pink Ozzy - 25 maj 2014 09:10

Jag har nu fått se vad som händer när man näthatas av så kallade nättroll. I detta fall kom det dock ganska snabbt fram vem näthataren var, vilket gjorde saken betydligt värre.

Det var en förälder ! ! !

  • Dessutom en förälder som bor bredvid den skola jag arbetar på.
  • Dessutom en förälder som hur enkelt som helst skulle kunna komma till mig och fråga om sanningshalten i vad sonen säger hemma.
  • Dessutom en förälder som lagt ut rasistiska bilder på sin Facebooksida.
  • Dessutom en förälder vars arbetskamrater för några år sedan fick flytta till annan avdelning och få psykologisk hjälp p g a det de utsatts för av just denna förälder.

Jag vill inte föregå polisutredning och andra nu pågående utredningar, men kommer nog i framtiden att lägga ut skärmdumparna jag fick av vänliga människor som fick se Facebooktexterna.

  • Texter som får håret att resa sig.
  • Texter som får dig att sjukskriva dig.
  • Texter som nedvärderar dig så till den grad att du måste ta starka tabletter för att inte bara ställa dig framför ett tåg.
  • Texter som får dig att fundera på vad som pågår bakom ens rygg.

Som tur har jag en bra släkt och trevliga arbetskamrater och vänner som inte, likt får, följer den som gapar högst, utan som tänker själv.

För vad som är lika hemskt är den skock av får som snällt följer upp inlägget med diverse mycket nedlåtande kommentarer. En pöbel som i sig inte har någon som helst kunskap i de verkliga förhållanden på platsen, utan hellre håller med "vännen" än att tänka efter före vad som kan ske om de skriver si eller så.

Men nu kommer det att ske diverse utredningar av rektor och polis och jag är trots allt glad över att jag inte gjorde det jag tänkte i torsdags. Jag är också glad över att ha kommit till insikt att det inte är MIG det är fel på, utan ett barn och en förälder som tycks lida av ett otroligt bekräftelsebehov och därför gör vad som helst för detta.

För er som känner till den svenska historien en aning kommer säkert ihåg häxprocesserna. En pojke som sedermera kallas för "Gävlepojken" fick vuxna att tro att de kvinnor han utpekade var häxor. Precis så har skett i detta fall. En elev har sagt saker utan saklig grund, utan bara för att få uppmärksamhet samt för att få bort mig från skolan. Föräldern säger att den litar till 100% på barnet. MEN, vi får väl se hur mycket hon tror eleven EFTER diverse förhör mm. Då kommer HON få stå där på häxbålen och be om nåd.

Härmed lovar jag på heder och samvete att det jag skrivit ovan är sant och att jag inte på något sätt behandlat denne elev på annat ( sämre ) sätt än andra barn utan bara följt de direktiv som min chef (rektorn) samt arbetsgruppen informerat mig om.

OM jag inte skulle sköta mig på ett bra sätt skulle ju inte lärare, föräldrar och elever tycka så mycket om mig. Då skulle jag ju inte vara den enda personen utan lärarbehörighet som får vara kvar efter neddragningarna som sker i sommar. Nej, jag får vara kvar för att jag jobbar till 110%, ger järnet, har klara gränser och ser till att vår skola ständigt blir bättre.

Då "förtjänar" jag inte sådant näthat som jag nu råkat ut för. Det värsta är ju också att det bara var av en ren tillfällighet jag fick reda på detta fall. Hur många, kanske 1000-tals, fall kommer i dager och i hur många fall får den utpekade aldrig reda på detta eländiga näthat?

Nej skärp er! Vänd er direkt till den ni har åsikter om. Vill ni inte det så skit i att skriva överhuvudtaget. Nästa gång kanske det är du själv. DÅ kanske du märker hur sjukt det hela är.

Endast fega amöbor näthatar och nätmobbar.



Av Pink Ozzy - 23 maj 2014 21:49

OK, det drabbar inte mig.  Precis så tänkte även jag. 

Nu har jag dock utsatts av detta "fenomen". Folk som bara för att få uppmärksamhet  och någon form av erkännande skriver precis vilket skit dom helst.  Bara de får uppmärksamhet.  Precis som en sångare vill bli känd.  

Det är dock en stor skillnad.  

De som utsätts.  En sångare eller artist vill få med sig alla.  I det andra fallet vill jag man bara få med sig en jadägande pöbel. Folk dom vet nada, men har ett enormt behov av att kommentera alla inlägg what so ever . Det som gäller är inte att ta reda på sanningen,  utan att hålla med.

Jag återkommer med det jag råkat inom nån månad.  Först gäller huruvida jag ska anmäla för  förtal eller inte.känns bara dom att det inte bara är Aschberg som ska jobba med de fega asen.

Av Pink Ozzy - 15 maj 2014 10:20


Börjar Sveriges demokratiska processer att utarmas? Frågan ställer jag därför att Sverigedemokraterna förvägras rätten att framföra sin åsikt. Själv är jag MYCKET långt från SD, men anser trots detta att VARJE parti har rätt att framföra sin åsikt så länge åsikten bygger på saklig information. Vilket jag väljer att tro att SD till viss del gör. "Till viss del".

Och vilket parti ska tystas nästa gång? Ska SD´s medlemmar förvägra Vänstern ordet? Eller ska Centern gå loss på Miljöpartiet ( vilket i sig låter lite komiskt med tanke på att Centern snart bara har Eskilsson, Olofsson och Lööf kvar som väljare ) .

Men bara tanken på att folk tar saken i egna händer får mig att rysa till och får mig att tänka på andra länder och dess diktaturer.

Nej, ge svar på tal med ordets makt och inte med våldets. Att inte övertyga med ord utan med våld får mig att tro att de ( ja, SD ) har rätt, eftersom övriga partier och politiker saknar motargument.

Dessutom kan även denna typ av "demonstrationer" få motsatt effekt. D v s att SD får FLER anhängare eftersom de tycker "synd" om SD.

Vidare är det ju så att man redan i skolan inte bara vill säga "NEJ", utan även motivera sitt slag. Frågar ett barn något så ska inte svaret bara bestå av ett "NEJ", utan också "därför att...". Detta bör även vi vuxna använda oss av när vi agiterar mot diverse partier.

Som slutkläm måste jag dock även framhålla att årets debatt mellan diverse politiker och partier börjar närma sig lågvattenmärket med tanke på att man ljuger och förvränger den andres politik i s f att framhålla och berätta om den egna politikens förträfflighet.

Så SKÄRPNING ÖVER LAG ! ! !

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards