Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg under augusti 2021

Av Pink Ozzy - 27 augusti 2021 10:22

Nu börjar fotbollsspelare i den yttersta eliten gå loss på miljarder kronor och spelare i just klassen under ligger på 600-999 miljoner, o s v neråt. Men detta gör också att om ett lag säljer en spelare dyrt får de nu köpa spelare minst lika dyrt. Är spelarna värda dom pengarna? Nej, självfallet inte som spelare i sig, men namnet är värd pengar. Varenda unge som tidigare haft flera upplagor av tröjor med t ex Messi på en Barcelonatröja måste ju nu ha en med Messi på en PSG-tröja. Och här pratar vi om 100-tals miljoner bara under första veckan. Till det kommer byxor, strumpor, skor, kepsar, nyckelringar, halsdukar och fan och hans mister. Det är DÄR fotbollen gör sina affärer. Ungefär som bensinstationer. För hade man bensin oljor, tändstift mm och på sin höjd en glassfrys. Numera är bensin bara ett sätt att sälja annat - DYRT.
Men det gör att fotbollen gräver sin egen grav. Just nu har t ex Barcelona stora skulder och många fler lag följer. Vem kommer att sitta med svare Petter först?

Av Pink Ozzy - 27 augusti 2021 10:08

Jag är lite kluven till paralympics.
På ett sätt har de självfallet rätt till spelen.
De tycker själva även om att tävla.
Det är även intressant att se vilka handikapp som finns och hur de lyckas övervinna problemen. Kanske är de också till hjälp för andra som sitter hemma och deppar med sitt handikapp.
Samtidigt känns det ibland som en dokusåpa och förnedrings-TV.
Klasserna är för ojämna på vissa håll. Det känns lite fel när någon utan armar och ben ska simma mot någon med långa armar dock utan speciell styrka. Dressyr (som jag inte gillar) är det dock lite annorlunda med. Där märks knappt någon skillnad.
Så jag är lite kluven till om spelen är rätt eller fel.
Men så länge de slår mig I pingis med hästlängder har i varje fall DE ett berättigande hur de än ser ut.
Å andra sidan har väl alla ett berättigande i sin sport. De tillhör trots allt de bästa i världen och slår både dig och mig i det mesta.

Av Pink Ozzy - 27 augusti 2021 09:59

Vi har just nu 3 kvinnliga partiledare i riksdagen, dessutom ett språkrör. För 2 av dom rasar väljarsiffrorna och för den tredje går det uppåt. Vi glömmer språkrötet tills vidare.
Vad beror det på?
Om vi börjar med Sabuni som företräder Liberalerna så är det ju en sorglig historia. Ett parti byter partiledare för att det går dåligt. Man tror då att mörk kvinna är ett vinnarkoncept. Men det sprack som ett byxarschel. Ett parti i fritt fall som tror att det räcker med mörk kvinna och samtidigt börjar dra i kjolen på SD är hopplöst förlorad. Det skär sig. Det känns som att hela partiet luras. Därför kommer L inte att vara kvar i riksdagen efter nästa val.
Sen har vi Ebba Busch som företräder Kristdemokraterna. Hon startade bra och fick upp partiet till dryga 12%. Men sen skilde hon sig, sågs partaja under värsta coronan, försökte lura en gammal man på ett ruckel, visar sig vara opersonlig, är framfusig och argsint och hänger i Åkessons kjolar numera. Sånt går aldrig hem hos några väljare utom möjligen SDs. Så frågan är om hon klarar att hålla KD ovanför 4%-spärren?
Sen har vi då Vänsterns Dagostar. Hon är inte lika snygg som Busch vilket visar att de röstande inte bryr sig om sånt längre. Men Dagostar är rak, står för sina ord, tar inte till några övertoner och framhåller sitt parti istället för att slå på andra. Ett vinnande koncept tydligen.
Eftersom Miljöpartiet har 2 språkrör tar jag inte upp den kvinnliga här eftersom jag ännu inte kunnat luska ut vem som är orsaken till deras kräftgång.
Nu ska dock socialdemokraterna välja ny partiledare och allt pekar på en kvinnlig.
Och blir det en kvinnlig så tycks det bli Magdalena Andersson. Kanske rätt, kanske fel.
Hon är mycket kunnig men lite tjurigare. Hon måste nog mjuka upp sig lite till och närma sig Dagostar i approach. Även om Dagostar inte är någon glädjespridare direkt. Men Magdalena bör vara rak och inte gå in i larvig politik med den svenska högern från L till SD. Blir hon istället som Sabuni och Busch behöver vi nästan inte ha något val nästa år.

Av Pink Ozzy - 26 augusti 2021 10:39

Detta är ohållbart. 60000 talibaner ska inte kunna ta makten i ett land. Och inte nog med att de tar makten. Dessutom våldtar och mördar de kvinnor som det behagar dom. Tvingar kvinnor att bära burka. Dödar män. Kapar mäns händer och mycket mer.
Och där står världssamfundet utan att bry sig. Det värsta är att både Kina och Ryssland redan börjat föra samtal med rövarbandet. Det säger ju det mesta om dessa länder. Fy fan!
Nej, detta rövarband måste bort på ett eller annat sätt. Detta får inte fortgå.

Av Pink Ozzy - 26 augusti 2021 10:33

Jag förstår inte den eviga kritiken mot Löfvén. Detta trots att jag inte röstade på honom.
Han har inte tagit till överord och slägga som högerflygel gör hela tiden, utan hållit sig till fakta i en lågmäld ton.
Han har ett flertal gånger lyckats lotsa sig och sitt parti vidare trots eviga kriser.
Han har lyckats hålla högern stången.
Att han inte lyckats med alla vallöften är inte konstigt. Med en sån röra i riksdagen måste man kompromissa om du vill komma nån vart.
En eloge också till Dagostar och Löf som står numera för sitt ord.
En stor spark i röven bör dock Kristersson, Sabuni och Busch ha som alla tre under valperioden tagit flera steg åt höger. Ja, inte för själva stegen, utan för att de tidigare sagt att de inte skulle ta dessa steg. M a o helt opålitliga personer.
Önskar nu Löfvén en bra pensionstid. Det kan han behöva.

Av Pink Ozzy - 21 augusti 2021 13:05

En av Sveriges genom tidernas bäste målvakt slutar. Egentligen inget konstigt i det. Han är snart 40. Men vilken målvakt han har varit. Han har vunnit åtskilliga matcher för dina lag genom sin reaktionsförmåga och 1000-tals timmars träning. Man blir bara inte en sådan målvakt gratis. Du måste ha lite anlag, kämpaglöd , tänka 100% hockey, träna, träna, träna, läsa in sina motståndare, vara kanske en tiondel snabbare i tanken än motståndaren. Ja, jag kan hålla på länge till. En viktig sak är också hans distans. Privat är han lugn och sansad. På plan är han 110% målvakt. Den siste utposten. Han som ska rädda sina medspelare misstag. En juvel vi ska applådera och önska lycka till i framtiden.

Av Pink Ozzy - 19 augusti 2021 09:08

Jag tyckte under många år under mitt arbetsliv att stress var positivt för mig. Jag gillade farten. Men sakta smög sig stressen på som något negativt utan att jag ville erkänna det. Sen sa det bara pang och jag låg en hel sommar i trädgården utan kunna göra nånting. Började jobba igen och pang, efter ett tag låg jag där igen. Detta hände flera gånger innan jag sa stopp och slutade med det jobbet och tog ett, som jag trodde, lugnare jobb. Men även det lyckades jag gå fart på så stresshormoner satte kroppen på paus.
Nu har jag som tur haft pension i några år men oturligt nog ska jag stressa även där. Kroppen har med åren tydligen vant sig med att stressa så den gör det vad jag än gör. Detta resulterar i bra och dåliga dagar för mig med mer eller mindre Stecolid.
Men jag får väl stressa tills jag dör.
Vad vill jag säga med detta? Jo, har du gått in i väggen en gång BYT JOBB. Annars finns det stor risk att du går in i väggen med jämna mellanrum, vilket din hjärna inte gillar.
Lycka till.

Av Pink Ozzy - 17 augusti 2021 14:24

Jag fattar mig inte på Sverigedemokraterna. De vill ju inte ha hit utlänningar. Man har ju i alla tider sagt att man ska hjälpa domi deras eget land. Men nu plötsligt vill dom att tolkarna i Afghanistan ska tas emot. Nej men Jimmie, ska du inte åka dit och hjälpa dom I Afghanistan istället? Varför frångår du dina principer igen? Varför pudlar du? Varför vänder du kappan efter vinden? Varför är du solen vindflöjel?
Det är för sorgligt att vi Sverige har partier som ändrar sin partipolitik från ena dan till nästa. Hur ska folk kunna lita på ett sådant parti?

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4
5
6
7
8
9 10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2021 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards