Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg under september 2023

Av Pink Ozzy - 30 september 2023 19:45

Tänk att det finns folk som räknar ut när mänskligheten går under och dessutom får betalt för det. Otroligt. Han kan ju säga vad han vill, ingen kan ju bevisa motsatsen.
Själv tror jag absolut inte att det dröjer så länge. Jag skulle inte förvåna mig om inte mänskligheten försvann om senast 1000 år.
Tittar hur vi behandlar miljön och klimatet. Se på krigen lite här och där och såna som inte startat, men där hoten blir allt starkare. Bristen på mat gör att allt fler flyr från sina ursprungliga boplatser.
Nej, inte blir det 250 miljoner år. Aldrig!
Ps.: får jag också betalt nu?

Av Pink Ozzy - 30 september 2023 18:42

Det går visst nån tävling i moderatbandy. Förlåt, det heter visst golf. Det går ut på att göra så LITE mål så möjligt. Till skillnad mot fotboll, bandy, hockey, you name it. Eller det heter ju inte mål utan hål.
Men seriöst. TV visar 12 timmar, 1000-tals är ute i spenaten redan halv åtta på morgonen för att se några nyvakna spelare med en hel bag med klubbor. Nej, de kan ju inte nöja sig med en klubba heller utan måste ha just en bag full. Själv tycker jag väl att det vore betydligt tuffare att de också bara fick ha en klubba.
I fotboll, bandy mm så finns 2 lag som slåss om och med 1 boll. Men inte i golf. Där måste man ju ha varsin boll och man är inget lag utan man spelar bara en mot en. Nåja, ibland spelar man lagspel. Som exempelvis Ryder Cup. Men inte heller där får vi se en kamp om en boll utan man kör med en boll var.
Sedan skjuter man i fotboll, handboll. Pang på. Men inte i golf. Nej, självfallet ska golfen även skilja skilja sig där från riktiga sporter. Här satsar man hårt på en boll men varnar omgående genom att ropar " Foooooor" så alla på banan vaknar till eftersom spelet är så trist och publiken och andra vaknar till.
Ja, det kan inte vara lätt att spela golf, för att inte tala om publiken som ska hålla sig vaken.....

Av Pink Ozzy - 30 september 2023 11:07

Redan idag står det i Expressen om att moderaterna smider planer om hur de ska lyckas vinna nästa val över sossarna.
Är det DET som är det viktigaste för M? Jo, jag har visserligen förstått det och också skrivit om det, men att öppet hå ut med det?
Hur de nu tänker i frågan skiter jag i.
Jag ställer mig bara frågan om det är det enda viktiga? Är det inte viktigare att göra något av de 4 åren MELLAN valen?
Är det inte tanken att man med alla till buds stående medel leva upp och utföra det man lovat sia väljare? Det verkar ju inte så med moderaterna som inte lyckas leva upp till ett enda vallöfte. Men så vi inte ska bli alldeles för besvikna så lägger man in lite sänkta snuspriser eller några ören på drivmedel. Saker som man antingen inte talat om i valrörelsen eller i betydligt högre tal.
Nej ni moderater. Lös befintliga problem och ta nästa val 2026. Ni kanske inte har några småpartier att hålla i handen då.....

Av Pink Ozzy - 30 september 2023 10:40

Den 21 november förra året var eländet här igen. Den av mig tidigare älskade snön. Ok, 5-10 cm kall snö må väl vara, men blöd tung snö som bara ska ur vägen hatar jag. Och i det skick jag är i just nu så kan jag inte heller fly nånstans till värmen.

Men visst hade några solveckor varit sköna i vinter?

Av Pink Ozzy - 30 september 2023 10:28

EU har bestämt nya regler för dygnsvila för bl a ambulans och räddningstjänstpersonal.
Det drabbar från 1 oktober ambulansförarna hårt. Därför har 100-tals sagt upp sig. Detta kan få katastrofala följder framöver.
Jag fattar mig inte på detta EU. De borde inte kunna bestämma fritt över alla medlemsländer utan att först höra hur det ligger till i de enskilda länderna. Svenska ambulansförare är nöjda med hur det är och vill inte ha någon ändring. Varför ska då slippsnissarna i EU bestäma annat.
Tänkom och tänk rätt. Som Sverige ser ut nu behöver varenda personal som går att uppbringa för att sköta ambulanser, sjukvården, räddningstjänsten och polisen.
RÖR INTE VÅR PERSONAL !

Av Pink Ozzy - 30 september 2023 10:16

Vid Hadrianus mur i norra England stod en 300 år gammal ek som även kallades "The Sycamoor Gap" ända till för några dagar sedan. En symbol som har fått stå där och var t o m med i en Robin Hoodfilm.
Men ingenting tycks få vara ifred i dessa tider. En 16-åring är nu misstänkt för att ha sågat derdet stora trädet.
Verkar som ingenting är heligt längre. Jag arbetade i en skola för ca 5-15 år sedan och blev smått chockad över hur det var i skolan numera. Troligen samma sak i England. Jag sa flera gånger att om inte skolan och föräldrar gör något NU så går det åt helvete. Resultatet börjar synas. Skjuta ner folk eller såga ner gamla träd tycks inte göra sagens tonåringar nånting.
Fortsätter det i samma takt 50 år yill så är jag tacksam över att jagär död då.

Av Pink Ozzy - 30 september 2023 09:00

Igår fredag skedde en demonstration i Stockholm mot regimen i Turkiet. Nu kommer det protester från diktaturterrorstaten Turkiet. Sverige är en demokrati och kan därför godkänna en demonstration om den följer svensk lag. Men det är annorlunda i diktaturstater där man kan slå ner demonstrationer när det passar regimen.
Med tanke på Turkiets sätt att agera i NATO-frågan och frågan kring kurder samt den s k kurdiske räven så tycker jag att Erdogan och hans följe ska hålla käft och skita i vad vi gör i vårt land.

Av Pink Ozzy - 29 september 2023 17:12

Idag satte jag de sista vårlökarna. Nu längtar jag till våren. Satte nog 2-250 vårlökar förra hösten och ytterligare 100 i år.
Dessutom provar jagmed höstsådd. Det finns en del blommor som kan sås på hösten och kommer sen på våren och försommaren. Det ska jag prova i år.
Så det går sakta framåt. I morgon är det tänkt att hallonen ska klippas.
Det år sakta framåt.
En sak irriterar mig dock grymt mycket. Köper jag frön eller lökar så är det inte alls säker att allt kommer upp. OK, nån enstaka kan vara mitt fel, men jag tycker att procenttalen för frön och lökar är för hög. Och vem sparar alla kvitton och hur bevisar du fin oskuld och säljarens skuld. Det är lite syn.
Men hur som helst går det sakta framåt med trädgårdsarbete. Har en bit kvar, men jag SKA bli klar innan vinter.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< September 2023 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards