Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg under januari 2017

Av Pink Ozzy - 10 januari 2017 10:17

Nu framkom det igen att flera tusen svenskar har laddat ner barnporr. De minsta barnen var 1 år ( ETT ÅR !!!!! ). Nu får vi verkligen hoppas att lagarna ändras så att dessa as får det straff de förtjänar. De ska inte in på specialanstalter. De ska in på Hall och Kumla bland det "riktiga buset". Sen ska man inte bry sig om vad som händer dom.....

Finns inga förmildrande omständigheter eller taskig barndom. Det är bara att straffa dom stenhårt. De "manliga" pedofilerna ska fysisk kastreras. Deras kukar ska skäras av intill kroppen och de ska få i sig så mycket kemikalier så de inte ens vänder sig om när de ser barn eller vuxna. 

Ursäkta, men jag har inget förbarmande över folk som våldför sig påbarn som är ett år. Jag har inget förbarmande för de som våldför sig på någon annan överhuvudtaget. PUNKT.

Av Pink Ozzy - 10 januari 2017 10:10

I år har det varit ett stort antal olyckor med lastbilar inblandade. Allt som oftast utländska lastbilar med utländska förare som inte vet ett dugg om hur det är att kra på svenska vägar. Därför har jag följande förslag:


1. Precis som lotsar på sjön bör lastbilar inte ha lotsar utan svenska vana förare.
    Man byter helt enkelt ut föraren vid gränsen. 

2. Dubbdäck på alla lastbilar och en dubbdäcksskatt fördetta

3. Förbud för lastbilar att köra om SMHI utfördat en klass 1 eller 2 varning

4. Förbjud EU-trailers på svenska vägar vintertid

5. Sänk hastigheten till 50 för lastbilar.

6. Högre lastbilsskatter så att man precis som i Österrike föredrar att ställa bilen på en godsvagn.


Man behöver ju inte nödvändigvis ta alla 6 punkter, men som det är nu kan det ju inte få fortsätta. 

Av Pink Ozzy - 10 januari 2017 10:07

Nu har det gått dryga 3 månader sedan jag blev sjukskriven och min chef har inte hört av sig mer än en gång. Då frågade inte chefen hur jag mådde utan bara kort var jag förvarade en viss sak. Stötte sedan på chefen när chefen kom till vårt bord för att mingla lite. Fast hon stod 30 cm från mig sa hon inte ens hej. 

Bra, det gör att man verkligen blir frisk snabbare och vill tillbaka till jobbet. NOT !

Av Pink Ozzy - 10 januari 2017 09:55

Blir snart trött på alla dopade idrottare. Man tappar liksom sugen. Såg Ustinov och Weng vinna Tour de ski och tänkte i mitt stilla sinne " Hur rena är de egentligen?". Kan alla gå ed på att Ustinov inte är en ren fabriksprodukt ur den ryska dopningsfabriken? Kan alla gå ed på att inga norska idrottare legat i den verkliga gråzonen för vad som är dopning eller ej. Skulle inte tro det. man patar om 200 ryska "idottare". Varför inte 201? 

Senast idag fråmkom det att de beryktade salvan inte var inköpt där man tidigare påstod. Och först igår så uttalade sig läkaren om varför han hade "missat" symbolen och varningen på salvan. Lång tid för att försöka få ihop en bra story. 

Nu tror alla att jag uttalar mig på detta sätt för att det är ryssar och norrmän. ICKE !

Redan när det kom fram att Linfa Haglund vad dopad så föll hon i anseende hos mig som en gråsten. Detsamma gäller Ludilla Engqvist. Den ultimata doperskan som förnekar hela tiden någon inbandning. Något som för övrigt alla "idrottare" gör. Det är alltid någon tränare eller ledare som får bära hunndhuvudet. 

Nej, livstids avstängning för alla fuskare. De ska inte få finnas på en idrottsarena mer. NÅGONSIN. 

Hur många 100-meterslöpare har aldrig dopat sig? Det kommer ju fram någon varje år och de som inte kommer fram har antingen haft tur eller varit smartare. Gatlin t ex.Karln åker fast, stängs av i några år, tränar under den tiden som fan och kommer tillbaka som vinnare. Säger sig själv att en gång dopad alltid dopad. 

Nej, bort med skiten så vi kan börja lita på idrotten igen. 

Av Pink Ozzy - 2 januari 2017 10:39

ag är nästan säker på att 2017 blir ett värre år än 2016. 

Bara det faktum att USA kommer att få en pajas i 4 år säger ju en del. En ny Obama kommer vi få vänta längr på. 
Jag oroas också över det faktum att det blir mer och mer högerextremt i vårt samhälle. Det finns ingen mänsklighet kvar. och när folk inser att de röstat fel ärdet försent....

Jorden värms upp mer och mer. Om det är en naturlig cykel eller om det verkligen förekommer en global uppvärmning skapat av oss människor vet jag inte. Men man kan ju ana.... När man i delar av Kina får stänga fabriker för att smoggen ligger så tät så undrar man ju vad man tänker med. 

Detsamma gäller oss i väst. Vi skickaar alla skitjobb till Kina, Indien och andra länder med mycket lågt avlönat personal som dessutom utsätts för stora risker. Sen säger vi i väst " Titta så fint vi har det". Sorgligt.

Och varför kan inte FN få t ex USA och Sovjet göra gemensam sak och störta t ex Nordkoreas massmördare? Varför kan de inte enas om att gemensamt kasta ut IS? 

Vad ska hända med Syrien om och när det blir "fred"där? Delar av landet är ju så sönderbombad så det kommer ju ta minst 10 år att återställa det i något sånär "normalt" skick. 

Varför kan inte FN saktionera Israel tills de lär sig att dela landet med palestinierna?

Det finns mycket som inte är klart på vår jord och som inte har varit klart i decenier. Vad säger att det kommer att ske 2017. Ingenting. Nej, det blir ett skitår som de flesta andra under de senaste 40 åren. 


Av Pink Ozzy - 2 januari 2017 10:26

Många har och har haft synpunkter på diverse idrottare genom åren. Men hur är det egentligen. 

  • Skulle Patrik Sjöberg hoppat högre om han inte rökte?
  • Skulle Carolina Klüft varit lika bra om hon hade varit allvarlig och sur under och efter tävlingar?
  • Skulle Zlata har varit bättre om han varit en glad och spralig typ under och efter matcherna?
  • Skulle Ricky Bruch kastat längre om han inte gjort lite halvtokiga saker?
  • Skulle Bolt springa längre om han såg allvarlig ut så fort han beträdde arenan.

Jag tror faktiskt inte det. Jag tror nog att Patriks cigaretter mm var en ventil för honom. För både Carro och Bolt är det viktigt att kunna slappna av ibland för att inte sprängas i sin iver att vara bäst. Zlatan är Zlatan och jag skrattar varje gång han ger svar på korkade journalistfrågor. Dessutom finns det nog inte många som har ett mer charmigt leende än Zlatan när han sätter den sidan till. Och Ricky? Ja, han var bara Ricky. Han hade nog sina demoner han också. 


Men för alla, och då räknar jag med glädje in t ex Wassberg, Stenbark och Borg, gäller att de har fått lite gratis när de föddes. De har fått exakt rätt kropp för just sin idrott, rätt psyke, rätt uppoffringsförmåga att träna så oerhört mycket som de gjort. Allt snack om att de har fått allt gratis för att de var begåvningar räcker inte långt. Ta Stenmark. Hur många åk gjorde han innan sin första FIS-tävling? Och Borg. Hur många slag mot den där garagedörren gjorde han innan han hamnade i rampljuset. Och Zlatan. Hur många timmar har inte han lirat bill innan han hamnade i Malmö? 

Nej alla barn och föräldrar. För det första måste manha lite anlag, för det andra en otrolig träningsvilja. När du är klar med det har du fortfarande långt kvar till att bli världsmästare. 

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards