Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg under mars 2013

Av Pink Ozzy - 20 mars 2013 14:56

Här har väntat i snart 20 år på nytt material från Roddan. Inte något djävla American songbook-skit utan riktiga "Roddanlåtar". Och nu kommer den. Har hört delar av låtarna här och bara vääääntar på skivan.


http://www.youtube.com/watch?v=8IRFGc3giPo&feature=youtu.be&utm_source=ExactTarget&utm_medium=email&utm_content=YouTube&utm_campaign=19880876&utm_umg_et=226750852


I love it.

Av Pink Ozzy - 15 mars 2013 10:07

Blev riktigt arg igår när jag fick veta att en i min släkt inte längre ska få pengar från försäkringskassan utan ska skrivas in på arbetsförmedligen. Personen i fråga kan ofta varken stå eller sitta. Hon går ofta på värktabletter.

Nu är första frågan varför FK gör på detta sätt? Alla vettiga människor vet ju att om hon, mot förmodan, skulle komma till en intervju bara behöver vara ärlig och säga hur ont hon har. Då finns det ingen i världen som anställer henne.

Och varför gör FK så mot sjuka. Det finns idag över 420.000 arbetssökande. Därtill ska läggas de som har arbete, men ändå söker andra jobb. Men det finns  idag ca 81.000 jobb hos arbetsförmedlingen och ytterligare ett antal hos privata arbetsförmedlare. Men om du tittar på vad det är för arbeten så ser du rätt snart att det antingen är jobb långt bort, jobb som du inte har kvalifikationer för eller jobb som kanske bara är på 20-40%.

Själv går jag i FAS3 just nu. På min ort fanns det idag ca 50 arbeten. INGET av dessa har jag kvalifikationer för, eller har en säker månadsinkomst, utan 100% provision.

Så VARFÖR inte låta de sjuka vara ifred och låt de arbetsföra slåss om de jobb som finns?



Av Pink Ozzy - 14 mars 2013 09:15

Det förekommer hästkött i vissa produkter. Därför slängs tonvis med mat. Egentligen en stor skandal. Det man kollar är om maten som säljs innehåller hästkött. Vore det inte bättre och kolla om maten är farlig att ätas? Om så inte är fallet så vore det ju enkelt att märka om den felaktiga maten och sälja den. Men det vill man ju inte. Om maten säljs billigare så köper ju folk inte den dyra maten som inte innehåller hästkött ( fan trot ).

Men då finns ju en lösning till. Skicka maten till något flyktingläger. Då får de stackars människor i varje fall ett mål mat.

Men att bara kasta tonvis med mat borde vara straffbart ! ! !

Av Pink Ozzy - 10 mars 2013 09:03

Jaha, då var spektaklet över. Spektaklet som numera i folkmun kallas "Mello". Spektaklet som måste varit årtiondets sämsta startfält. En massa noriga killar som gör sig till för tonårsstjejer så de får deras röster. Inte för melodin, sången eller något, utan bara för att de är såååå "söta".

Han som sjöng sist och mer som såg ut som en liten transa uttalade sig efteråt med sin pappa om att man borde skippa utländska jurygrupper eftersom de är efter. ??????? Vad menar de egentligen? Det kommer BARA att vara utländska jurygrupper i den stora finalen. Så det kanske var bra att den inte gick vidare, eftersom vi då kommit sist. Men å andra sidan kommer vi väl långt ner i varje fall. Låten som gick vidare var inget vidare i mina öron.

Nej, det skulle ha varit Louise Hoffsten, Ralf Gyllenhammar eller möjligen gruppen i början. Speciellt Louise hade en riktig bra låt som jag hoppas hörs ofta på radion framöver.

Men för guds skull, kvotera snorungarna och ta bort Björkman så vi får en bättre festival nästa gång.

Förresten ett stort minus för Danny som bara läste innantill och ett STORT plus för Gina. Hon är bara bäst! Håller ihop ett antal program på ett naturligt och bra sätt. Kanon.

Aftonbladet hade kollat lite på Danny. Han var 5 minuter och 45 sekunder i TV bortsett från shownumren. Under den tiden kollade han 76 gånger i sitt manus. Men hallå! Har inte killen något minne?


Musik · TV
Av Pink Ozzy - 8 mars 2013 14:10

Idag är det internationella kvinnodagen. Men det enda jag ser i tidningarna är att kvinnorna vill ha samma lön som männen. På jobbet snackar kvinnorna bara om att deras gubbar nog gör bäst i att komma hem med blommor och att de också ska laga maten. Men hallå !!! Är det viktigast denna dag? Själv tänker jag på:Alla kvinnor som denna fredagskväll blir slagna och kanske t o m våldtagna i Sverige och andra länder. Alla kvinnor som säljs som prostituerade.Alla kvinnor som sitter i flyktingläger. Alla kvinnor som inte har mat för dagen.Alla kvinnor som inte få bestämma över vem dom ska gifta sig med. Tänk på dom först så kan ni tänka på blommor och mat sen.

Av Pink Ozzy - 1 mars 2013 15:19

Efter att ha sett Farmen under ett antal veckor ställer jag mig frågan vad det är för folk som ställer upp på dessa s k dokusåpor? Men efter en högst personlig analys har jag kommit fram till följande.

De flesta måste vara rena psykfall. Värst tycks en kille i hatt vara som kallar sig Paul. Jag förstod först inte hatten, men kom senare på att de ju håller till i en skog och att det finns mycket hackspettar där.

En annan mycket suspekt person enligt mig är någon som kallas för Dolores. Först trodde jag att hon var spanska, men hon talar utan brytning, så det kanske var ett infall av hennes föräldrar. Något som inte såpan förtäljer.

Vidare har vi en kvinna med hund. Maria. Hon verkar, precis som de flesta andra på denna bondgård komma ihop sig med allt och alla. Men hon klarar än så länge alla hinder och stannar dessutom kvar, vilket ju inte Paul och Dolores klarade. De två sistnämnda fegade tydligen ur efter att först kommit ihop sig med de flesta på gården. Speciellt med Maria och ytterligare en suspekt person som kalla för AK. Här kan du snacka om ADHD-fall. Detta till trots tycks hon dock vara ganska rak och inte spelar en massa rävspel. Däremot är hon rätt törstig och spottar inte i glaset om det bjuds.

Sen har vi ytterligare ett antal "farmare" som jag inte behöver gå in på.

Men de som kanske bör omnämnas är Erik, Jannike och en äldre kille som kom in i bilden lite senare. Dessa verkar åtminstone lite vettiga och normala. Så vi får väl hoppas att någon av dessa vinner hela rasket, om inte så bara för att visa att det inte lönar sig att vara feg, okamratlig och bråkstake i största allmänhet.

Men i det stora hela är väl detta en såpa som så många andra där TV har roddat efter udda och konstiga  personer som TV4 hoppas just ska bråka och ställa till det. Annars så blir det ju ingen "bra" TV.

Men om du nu till äventyrs vill se en riktig bra serie med normal, duktiga och respektfulla människor så kolla in expedition Sognefjorden på TV2. Här har du ett gäng extremsportare som ger sig ut på olika äventyr i de norska fjällen kring fjorden. Alla lever på en båt och klarar av det utan bråk, tjafs och annat. Tvärtom så peppar de varandra och ger varandra applåder så fort de gjort något bra. En mycket bra serie, värt att titta på. Men försök inte göra det dom gör, om du inte är trött på livet.

Så egentligen ska man skita i dessa fjantiga dokusåpor med en massa nollor och istället titta på vettigare program.

Men det är min högst personliga smak och mitt högst personliga tyckande och inget som du kanske håller med om.

TV

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards