Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg under mars 2022

Av Pink Ozzy - 31 mars 2022 22:24

Ibland älskar jag Timrå. Som när de bara behöver 1 vinst till innan DIF och AIK spelar sina derbyn i Allsvenskan där för övrigt även Södertälje och Almtuna ingår. Inga långresor direkt.
Men allvarligt, vad är det för fel på stockholmshockeyn numera. Det är ju en stor skam.

Av Pink Ozzy - 31 mars 2022 17:04

Läser just att Jimmie Åkesson tycker att ukrainare är "riktiga" flyktingar. Till skillnad från flyktingar från t ex Somalia. Han menar att vissa är riktiga och vissa inte. Vilket kvalificerad och okunnigt skitdnack. Det beror varken på hudfärg eller religion. Det beror på uppväxt och slappa politiker.
Vad jag menar är att många invandrare är utan arbete och så börjar deras ungar att bilda grupperingar eller går med i andra grupper. Att dom hamnar i den sitsen beror på slapp politik. Det måste till mycket tuffare utbildning där det klargörs att brott troligen innebär utvisning. Men då kommer nästa problem. Många är födda I Sverige. Dessutom tar ju inte alla länder emot folk från Sverige. Tidigare skylde man mycket på just öststatsfolk. Men sen kom ju färgade flyktingar . Så i det stora hela en enda stor soppa som p g a klimatet nog bara kommer att bli värre framöver. Så återigen skickar jag frågan till våra politiker. Det är ju dom som ska ta fram regler och lagar. Skärp dom tills det fungerar bättre. Om det låter sig göras med regler och lagar.

Av Pink Ozzy - 31 mars 2022 10:10

Säkerhetsbolaget Verisure går från ett misstag till nästa.
Först visar det sig att allt för många larm inte fungerar som de ska eller inte fungerar alls.
Nu kommer nästa smäll som visar att tydligen en del sv deras kameror fungerar. Man har kollat på folk med den monterade inbrottskameran och tagit nakenbilder på sina kunder.
Snacka om att ha nått ett lågvattenmärke. Ingen skulle nånsin få mig att välja Verisure (tidigare Securitas).
Nu är det väl dags att företaget byter ut hela toppskiktet och startar om på nytt. Namnet Verisure är "very sure out" numera.

#verisure #nakenfotograferas #larmsomintefungerar #nakenfotograferarsinakunder #sparkahelaledningen

Av Pink Ozzy - 31 mars 2022 10:01

Träffade min fru när vi var 15 och har varit tillsammans i ca 50 år. Redan i tidig ålder hade min mamma något emot min fru (då flickvän). Vad har ingen någonsin förstått.
Min svärfar vsr däremot dom en andra pappa för mig. Han var alltid kul att ha att göra med, även om han på äldre dar blev lite allvarligare. Mycket beroende på hans sjukdomar.
Men plötslig under en gemensam bussresa med vårt respektive utomlands blev han som förbytt och rent elak. Sa elaka saker om mig till andra passagerare o s v. Jag blev helt chockad. Detta fortsatte sedan i olika grad när vi kom hem. Något år senare var han död i cancer. Varför gan blev elak fick ingen reda på.
Nu är svärmor så sjuk så hon lades in på hemmet. Det har alltid gått bra med henne och jag har hjälpt henne enormt mycket.
Men så plötsligt började hon hitta på saker om mig. Dessutom skulle hon ge bort pengar, men hon var noga med att det skulle vara min frus egendom. Varför denna plötsliga kovändning är det ingen som vet. Tydligen är det dock så att svärsöner och svärdöttrar är en nagel i ögat på på svärföräldrar. Är det fler som har fått stå ut något liknande?

#svärson #svärdotter #svärföräldrar #svärmor #svärfar

Av Pink Ozzy - 30 mars 2022 14:10

Basketspelaren Jonas Jerebko har skrivit på för CSKA Moskva. En RYSK klubb ! Hur kan man vara få korkad? Det är ingen ursäkt ett det är en idrott. Det är lika fullt hans jobb. Precis som vilket annat jobb som helst. Vad yänker Jerebko med egentligen med? Inte är det på alla som lider i Ukraina i varje fall.
Hoppas Jetebko får ett helvetet i Moskva och inte går ut nån lön heller så han sitter där sen medl en lång näsa. Vore rätt åt honom.

#jonasjerebko #cskamoskva #basket #basketspelare #ryssland #ukraina #krig

Av Pink Ozzy - 29 mars 2022 19:44

Varför ska Ryssland plötsligt återgå och lämna bl a Kiev? För det första tror jag inte på detta helt och hållet. Ryssland och Putin är ingen som går att lita på. De ljuger som borstbindare. Men låt oss anta att de går tillbaka så beror det på att det helt enkelt sket sig i Kiev.
MEN det kan också bero på att han har en ondare plan. Han kanske vill ha bort alla ryska soldater innan han trycker på den röda knappen och spränger en atombomb över stan. Med Putin är ingenting omöjligt.

#kiev #ryssland #ukraina #putin #atombomb

Av Pink Ozzy - 29 mars 2022 16:31

Svenska hamnar ska nu blockera ryska båtar. Flera båtar innehåller tydligen ekologiska bananer. Jag tycker att det är ytterst trist att kasta mat. Låt dom lasta av, men betala inte ut några pengar. Skicka sen bananerna till Ukraina.

#bananer #ukraina #blockad #ryssland

Av Pink Ozzy - 29 mars 2022 16:23

Skådespelaren Will Smith blev förbannad under Oscarsgalan på en stå-uppare, Chris Rock, som gjorde sig lustiga över Will Smiths fru som lider av en sjukdom som gör att allt hår faller av. Will gick då upp och fram till scenen och gav pajasen en rejäl örfil.
Perfekt! Själv hade jag nog inte nöjt mig med det. Har man ingen fingertoppskänsla ska man hålla käften. Även om man enligt merikansk lag får säga vad dom vill så tycker inte jag att så måste ske.
Så Will du gjorde ett perfekt jobb.

#oskarsgalan #willsmith #chrisrock

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Mars 2022 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards