Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg under januari 2021

Av Pink Ozzy - 31 januari 2021 14:56

Som sportdåre fick jag plötsligt problem. På SVT1 är det skidor. På SVT2 är det friidrott med Mondo Duplantis. På 6an är det handboll Spanien-Frankrike.
Det är inte lätt att välja. Som tur kan jag spela in en del.
Men den största grejen idag är trots allt handbollsfinalen mellan Sverige och Danmark.
Heja Sverige!

Av Pink Ozzy - 31 januari 2021 14:47

Fick en vänförfrågan på Facebook. Som vanligt kollar jag först lite vad det är för person. Har liksom ingen lust att ha att göra med extrema grupper.
Om just denna person är med i någon extrem grupp, men hen var extrem. Hon tillhörde Trumpfanatikerna de lux. Även en stor vaccinmotståndare. Samt lite annat.
Jag blev nyfiken och grävde lite i olika grupper och personer. Vilket gäng! Man undrar ju om de har alla hästar hemma. Den ene tror på tokigaste saker än den andre. Det som också var i intressant var den enorma bristen på trovärdiga källor. Man tror i stor i te på någon av våra vanliga tidningar och TV som Rapport, Aktuellt och Nyheterna ljuger tydligen hela tiden.
En del gick så långt att de förnekade upploppet i Washington. Vaccinet tycks också bara vara en stor bluff. En del går så långt att de säger att pandemin är styrt uppifrån statsmakterna som vill använda pandemin för att spruta i oss ett chipp.
Som jag skrev ovan ljuger ju de vanliga medierna. Istället lutar dom sig till "mycket trovärdiga" bloggar, diverse hemsidor, straffade läkare och professorer mm.
Att det finns sådana stollar trodde jag faktiskt inte. De är ju helt bortom all hjälp. Professionella knäppgökar skulle jag kalla dom.

Av Pink Ozzy - 30 januari 2021 12:29

4 av 10 vill inte ha covid-19-vaccin . Det säger väl det mesta om deras IQ. ?

Av Pink Ozzy - 29 januari 2021 21:35

Det har blivit rent larviga inkomster i en del sporter. Har genom 50 år mött genier inom t ex fräsning, svarvnibg och slipning. Har själv varit med om att med diverse verktygsjälv fått tag i en produkt som annars aldrig blivit verklighet, men för att företaget senare kunnat sälja 100- tusentals artiklar. Tanken låg hos en konstruktör, men hade aldrig kunnat förverkligats utan mig. Inte fan fick jag mer i lönekuvertet. Nej, men det gav mig en möjlighet att byta företag som mer gav mig möjlighet att utveckla mig. Problemet var då bara avundsjukan. Jantelagen rådde tyvärr även där.
Men du som nu går i högstadiet eller på gymnasiet. Tänk på långt fram, tänk inte bara 1-3 år framåt. Tänk längre . Vad tar dig genom livet och vilka yrken består. Att kunna ett yrke ger jobb. Sen ger det bara fler jobb om du går din väg och till slut LYCKAS med det du drömmer om. Lycka till.

Av Pink Ozzy - 29 januari 2021 21:14

Att det blev en coronapandemi är självfallet inte kul för någon. Trots det tror jag att detta blir en tankeställare för Nike, Adidas, Puma och många andra bolag som ger enorma pengar till olika klubbar.
Det är pengar som klubbarna och spelarna älskar. Men vem betalar hela kalaset? Ja inte är det bolagen. Det är du som betalar stora pengar till dessa "sponsorer" när du ser på dessa kanaler, eller om du köper dess mergendice, d v s tröjor, skjortor ( men se upp för biffarna som säljs på turistorterna). Och annat.
Men nu ändrar det sig får vi hoppas. Pandemin minskar klubbarna utrymme. Så nu kanske vi hamnar vi på mer vettiga belopp framöver.2

Av Pink Ozzy - 29 januari 2021 13:08

Vintern har visat upp ett stort antal ryska och norska skidåkare som tar hem mängder av vinster och pallplatser. Men jag glömde inte längre. Jag bara undrar vilka som är dopade eller kör med någon form av doping som inte är förbjudet ännu.
Man plockar bort en massa ryssar p g a doping men det kommer lika många nya.
Visst är Norge ett mycket litet land och Ryssland ett enormt land, men ska det I det rika Norge och fattiga Ryssland verkligen finnas så många offrade och helt rena skidåkare?
Nja jag undrar jag....

Av Pink Ozzy - 29 januari 2021 13:02

Nu har moderaterna ett visst populistiskt övertag. Detta gör att man hela tiden hugger på alla svaga punkter som regering och samarbetspartnerna har just nu. Däremot försöker man inte ens berätta vad de själva är bra på,om det nu är något. Nej I cotonatider slår man på regeringen i s f att säga " kom igen Löfvén, låt oss sätta oss ner och få bort detta jävla virus". Men nej, man hugger med kniven bakifrån i ryggen hela tiden för att få så många pluspoäng hos väljarna som möjligt.
Det Ulf Kristersson håller på med är direkt osmakligt och visar bara att det är tur att moderaterna inte har något att säg till om i pandemifrågan. Då fick väl bara de rika en virusspruta.

Av Pink Ozzy - 29 januari 2021 11:59

Vi satt några få och pratade över nätet och diskuterade lydnad och allmän respekt. Visar sig att att den inte tycks finnas längre. Folk gör som de vill.
Själv uppmärksammade jag en person om att hen bara fick stå på den aktuella platsen i max 24 timmar annars kunde hen få böter.
"Då tar jag det då" fick jag till svar.
Igår snöade det rätt bra här. Då ställer sig en person med sin personbil tvärs över vägen låter motorn gå och börjar skotta sin infart. När man påpekar lite snällt att någon ju kan köra in i hens bil fick jag svaret.
" här är det 30 så han ska hinna stanna" . Detta sa hen som sällan ligger under 50 km.
Plogaren kommer och lägger en halvmeter hög vall framför min nyskottade infart. Men då gick proppen. Jag skällde ut honom efter noter och han tog bort vallen.
Går man ut så är det många som sköter sig fantastisk bra. Men sen finns det ett gäng som tydligen inte kollar på några medier och inte hört talas om någon coronaepedemi.
Detta och mycket mer visar på en dålig tendens. Vi lyder inte lagar och förordningar, vi tar inte hänsyn till andra och vi respekterar inga andra än oss själva.
Det måste vi lägga av med. Man kan inte säga att "det hör ju våra folkvalda". Gör dom ett fel så fundera på hur du skulle gjort. Ta inte det som en måttstock. Alla kan höra fel, bara dom rättar till sig när man påtalar detta.
Gör rätt, visa respekt för din nästa, följ lagar restriktioner och lagar. Det finns en anledning för att de finns.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29 30 31
<<< Januari 2021 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Skapa flashcards