Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg under december 2021

Av Pink Ozzy - 31 december 2021 19:41

I Tyskland ska nu de sista kärnkraftverken avvecklas. I Sverige har man inte fattat det hela ännu och kör på som vanligt. Med tanke på antal fina älvar och lång kust borde Sverige ligga enormt långt före Tyskland. Men tydligen har vi en hel del blåbruna partier som inte håller med.
Kanske dags att fundera igen under 2022...

Av Pink Ozzy - 31 december 2021 19:36

Äntligen kan polisen få använda elchockvapen, s k (taser). Förhoppningsvis få år polisen tag i fler ungdomar som bär sig illa åt.
Jag vill inte jävlas med brottslingarna utan hjälpa dom ut ur brottsligheten.

Av Pink Ozzy - 31 december 2021 18:40

Jag blir ledsen när jag läser tidningarna och ser vad som hände de senaste dagarna.
Skjutningarna kommer knappast att minska.
Kvinnomisshandeln kommer tyvärr inte att minska.
Barn som utnyttjas kommer troligen inte att minska.
Folk som tror att de lätt överlever en pandemi.

Ska jag fortsätta eller har jag skrämt dig tillräckligt? Min vän, min mening är inte att skrämmas utan att inse fakta. Tyvärr finns det på tok för många foliehattar som inte förstår fattat vad världen är på väg.
Skjutningar slutar i te förrän polisen lägger manken till. Som det känns nu se å smiter de undan. Inte så konstigt egentligen eftersom många har familj och mycket att riskera.
Kvinnomisshandeln kommer också att fortsätta bara för att det sker i det fördolda och de som råkar veta något är så fega och vågar inte yttra sig.
Barn som utnyttjas är det värsta och är mycket svårt att komma åt så länge vi inte har dödsstraff för både köpare och säljare.
Och till sist pandemin. Den blir vi inte av med så länge vi har idioter som tror att de klarar sig utan de tre fjuttiga sprutor som krävs för att mänskligheten ska få ett lugnare liv.
Fundera på det ni som nu sitter på krogen och njuter av er (kanske ) sista drink.......

Av Pink Ozzy - 31 december 2021 16:20

Bara 8 timmar kvar och sen är allt som vanligt.
Corona och allt vad de heter finns kvar.
Den blåbruna gänget kämpar på.
Våren närmar sig om vi bara har tålamod.
Ja, jag kan väl hålla på nån timme till, men avstår.

Vill dock ge er en fundering. Vi är bland de som djupt misstrivs bland en massa folk och festar bara för att "alla andra gör det". Påminner mig om Dean Martin ( om jag nu inte tar fel skådis) som sa att "Nyårsafton är till för amatörer". Jag skiter i vilket. Vi orkar inte med festandet i stora grupper. Jag tror inte heller att vi är ensamma. Dessutom finns det många ensamstående som också tycker att de inte vill vara på tillställningar.
MEN så finns det samma personer som ovan som skulle älska att vara med andra, men av olika anledningar inte får vara med i "gänget". Dom är det synd om.
Sen finns det ju 2 grupper till. De som älskar festandet, av någon anledning och de som INTE gillar det, men känner ett tvång för att få vara med i gänget.
De, liksom jag skiter i stora fester, älskar jag.
De som älskar festandet också.
De som vill men inte kan är det ju synd om.
De som känner ett måste borde nog jobba med sin självkänsla och skippa festandet. Du kan ju alltid ha Coronakänningar............
Gott nytt år.

Av Pink Ozzy - 31 december 2021 10:11

Tittar i dagens Aftonbladet och ser att Demoskop har gjortcrn undersökning om årets populäraste idrottare. Tyvärr gör man som så ofta en skala som inte är lika från idrottare till idrottare, men man kan trots allt få fram korrekt procenttal.
Då blir jag mäkta förvånas hur hopplandslaget kunde vinna årets bragdguldet. Bland populära ridsporten kommer Peder Fredricsson först på plats 9. Ingen annan ryttare i övrigt bland de 20 första. Detsamma gäller Jerringpriset. Ingen ryttare finns med bland de 20 mest populära förra året . Ändå vinner Fredricsson. Tycker det är mycket märkligt med tanke på att han i "popularitetsligan" har Armand Duplantis, Frida Karlsson, Sarah Sjöström, Zlatan Ibrahimovic, Nils van der Poel m fl långt före sig.
Känns ju helt klart att hästmaffian skickar in mängder av röster och lobbyisterna lobbar ordentligt för att popularisera ridsporten.
Endast ca 2 % av männen var ens intresserade av mämnde ryttare.
Så något känns unket i hela röstningen. Även detta år är det 8 idrottare kvar i Jerringprisomröstningen och döm om min förvåning när hopplandslaget återigen finns med. Detta är en skandal och bör kanske utredas innan fler Jerringpris delas ut.

#jerringpriset #bragdguldet #ryttare #hopplandslaget #mygel #fusk

Av Pink Ozzy - 30 december 2021 10:44

Igår hade över 100 personer som anser sig stå över vaccinrestriktionerna en fest på en båt.
100 antivaxxare som tror att de är övermänskliga.
100 stockholmare.
100 dumma stockholmare.
Behöver jag säga mer?

Av Pink Ozzy - 30 december 2021 10:31

Misstänker att Sverige ligger i topp bland länder med flest kanaler per capita. Och ligger vi inte i topp så är det nära. Kanaler från 1-12, kunskapskanalen, Viasatkanaler, cmorekanaler, sportkanalen med flera.
Men ser msn på tablån för alla kanaler så är det mesta bara skit och gamla repriser.
Skulle absolut räcka med kanske 4 kanaler med lite klass. Numera visas det inte bara repriser utan även repris på reprisen. Sen väntar man nåt halvår och kör samma visa igen.
Sånt gör att de normala kanalerna nästan onödiga. Rapport på SVT1 räcker. Men TV3 , TV4 film och flera andra skulle kunna skrotas. De gå sevärda programmen skulle kunna visas i de ca 4 kanaler som vi skulle klara oss på.

Av Pink Ozzy - 30 december 2021 10:16

I dagens tidning av stockholmska Aftonbladet kan man läsa hur pösmunken Jan Guillou och lille Alex Schulman gör sig lustiga över att "utbölingar" flyttat till Östermalm och handlar på Östermalmshallarna.
Bara några sidor senare skriver nämnda tidning om att "Stockholmare är dummast i Sverige.
På något sätt en passande sammanfattning av deras första artikel.
Men Stockholm är en mycket segregerad stad dör pösmunkar och skattesmitare bor på just Östermalm, Danderyd, Saltsjöbaden eller Lidingö och där varje kvadratmeter kostar multum.
Övriga innevånare får bo i Fittja, Norberg, Skogås, Rinkeby och andra kringområden.
I Stockholm är det dock de som bor i de s k "finare" områden som förfärar sig över vad som händer i Stockholms ytterområden. Kanske inte så konstigt när man själv är men om att bygga rika och fattiga gettot.
Ja, stockholmare är fan dummast I landet.

#aftonbladet #janguillou #alexschulman #östermalm #getto #fattigaochrika

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30 31
<<< December 2021 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards