Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 28 december 2021

Av Pink Ozzy - 28 december 2021 19:37

Det är bara 3 dagar kvar innan det ska smällas upp en massa pengar igen. Många är dom som formligen kastar pengarna i sjön genom att köpa för små och enkla lådor så resultatet bara blir ynkligt. Andra läger ner 1000-tals kronor på eländet.
Nu ska jag väl säga att jag inte har något emot själva fenomenet. Det som stör mig är flera saker.

1. Jag tycker synd om vilda och tama djur.
2. Brandrisken
3. Risk för människskador
4. Synd om skotträdda människor och människor från krigshärjade områden.
5. De som har det sämst ställt köper ofta flest smällare.

Räcker inte det som tillräckligt med anledningar för att skippa skiten. Alternativt borde man åtminstone kunna samla smällandet till vissa platser i samhällen. Detta skulle också bidra till ett större fyrverkerier.
Och sen detta med tiden. Det är bara klockan 24 en gång varje dygn och det är DÅ det ska skjutas OM man har tillstånd.
Dags att några partier vågar kliva fram och ta fighten. Men det är väl inte populistiskt.

Av Pink Ozzy - 28 december 2021 09:00

Sverigedemokraternas Björn Söder vill att alla ska vaccineras. Det har tydligen blivit ett jävla liv inom partiet.
Personligen tycker jag att det är det mest positiva en Sverigedemokrat har sagt på länge. Äntligen nån som vågar ta sitt ansvar.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30 31
<<< December 2021 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards