Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 19 december 2021

Av Pink Ozzy - 19 december 2021 16:49

Att sälja via Facebook är inte så lätt dom det låter. Folk är idioter ibland. Du kan lägga ut något och får svar efter svar. Sen kommer kraven.
Har du t ex satt ett pris på 80 kr kommer det ett meddelande "Jag betalar 50 kr och kommer kl 18".
Eller så saknar dom bil och det är 7 mil till dom. Då skriver dom "jag betalar 50 kr mer om du kommer hem till mig med varan". Har dom ingen uppfattning om avstånd och kostnader.
En del kan skriva "OK, jag tar den, vad kostar den och var bor du,?" Ja men allt står ju i annonsen, varför inte läsa den först?
Ibland kan man blir galen över alla frågor och idioti så man har lust att bara skicka allt till tippen.

Av Pink Ozzy - 19 december 2021 16:41

Nu när bl a Wada kör stenhårt med dopning och stoppar dom som inte låter sig testas mm, så har det skett en smärre revolution.
Jag tror ju inte att dopningen är över. Det luras nog ut nya ämnen. Men nu när man sparar proven i många år för nya prover senare så tvekar nog många att dopa sig.
Och det märks. Titta på de svenska tjejerna.
I topp i handboll, fotboll, innebandy, simning, skidor, skicross och mycket annat. Lilla Sverige är riktigt bra på damsidan numera.
Även herrarna är bra på lagsport, Ken har det svårare i skidsporterna. Men det kanske kommer.
Jag har alltid sagt att dopade idrottare ska återlämna medaljer, prispengar och reklampengar mm. Samtidigt ska rekord mm strykas ur historieböckerna. Det är delvis på G, men det är kvar en bit.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30 31
<<< December 2021 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards