Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg under juli 2017

Av Pink Ozzy - 28 juli 2017 10:02

Johanna Möller. Ja du vet hon som först var 41-åringen men senare, av förklarliga skäl blev 42-åringen. Antingen är hon oskyldig och korkad eller skyldig och korkad till de mord hon anklagas för. Visst händer det till och från att det efter många år visar sig att rätten haft fel, men i detta fall undrar jag.
Skulle hon inte vara skyldig skulle hon ju hållit en rak linje hela vägen. Men nej, olika versioner vid flera tillfällen.
Nu har målet varit uppe i tingsrätten och dessutom har hon ansetts vara "frisk" . Så nu är det väl bara att stänga in henne och kasta bort nyckeln?
Å nej, nu ska hela eländet dras i nästa instans och därefter kanske även hovrätten. Det är ett sjukt system vi har här i Sverige som möjliggör att en högre instans kan förbise vad lägre instans har beslutat. Undergräver tingsrätten och dess kunnande.
Nu har dessutom JM skrivit ett brev på 46 sidor till Aftonbladet och ska dessutom skapa en fond för ensamkommande flyktingbarn. Låt mig asgarva rätt ut. Den damen har nog inte alla hemma.

Av Pink Ozzy - 27 juli 2017 19:29

Alliansen går det ju rätt dåligt för just nu. Man sitter och sliter sitt hår och funderar på vad man ska göra. DÅ kommer det. En JÄTTELIK IT-SKANDAL. Nåja, i alliansens ögon i varje fall. Och självklart hänger Jimmy på. Han har ju allt och vinna på ett nyval. Likaså lilla Löfet. Men vaken KD, L eller M kan ju räkna med ett större väljarstöd? Det kan ju t o m bli så att ett av dessa partier åker ut.
Här går de och pratar om att ta ansvar för Sverige. Skojar de på riktigt? Är de inte förvånade över politikerföraktet? AKB är ju gift med en komiker. Resten i de fyras gäng är bara komiska. Här klagar vi på Trump och sitter själva med en handfull Trumpliknande figurer.
Och så ska det gnälla hit och dit. Sossarna har rett ut det här riktigt bra, även om det återstår en del, så det blir ju svårt för dessa komiker att komma med vettig kritik. Så då återstår bara att göra en kamel av en mygga. Skadan är skedd. Lös problemet . Men sluta med allt larv ni i alliansen håller på med.

Av Pink Ozzy - 22 juli 2017 10:37

Nu har jag fått min dom. 

Jag har dragits med ryggont i många år. Det var också anledningen till att jag slutade springa en gång i tiden.Deta år har smärtorna dock kraftigt tilltagit så att det inte alltid räcker med Tradolan och 2 Alvedon 665. Det är värst på morgonen. Då kommer jag ibland knappt ur sängen. Nu har jag varit vaken i dryga 2,5 timmar och det strålar smärtor från ländryggen ner till knäna. 

När det inte gik längre begärde jag att få komma till ryggkliniken i Löt utanför Strängnäs.Då kom det ett brev ganksa snart att jag skulle magnetröntga ryggen i Stockholm. Därefter fick jag åka till Löt på en undersökning. Ryggen är tydligen normalt sliten. MEN, vissa nerver ligger i kläm och jag är överrörlig i ryggslutet. Enligt läkaren går detta att operera med gott resultat. 

MEN, de kan inte operera mig eftersom gränsen för det ligger vid 30 BMI.Så nu ska jag banta ner mig 36 Kg!!!!!!!!

Jag har bestämt mig föratt ge det hela en chans genom att gå ner 0,5 till 1 kg i veckan. M a o bör det kunna gå på ca 1-1,5 år. Nu har det gått en vecka och jag har gått ner 2,5 Kg !!! Men jag är medveten att bakslagen kommer. 

Men sedan har vi ett annat litet aber. Läkaren sa att det skulle bli ett gott resultat. Jag träffade dock av en tillfällighet en forskare som just forskar kring kotor och leder. Enligt honom återkommer problemen  på minst 50% av patienterna efter ett fåtal år. 

Så nu vet jag inte hur jag ska ställa mig. Jag ska visserligen försöka gå ner, men om jag gör operationen vet jag inte ännu. Förutom den tiddet tar att gå ner så är det sedan 24 veckors rehabiliteringstid. De första fyra veckorna efter operationen får jag inte ens köra bil. 

Så då har man fått sin dom. 

Av Pink Ozzy - 22 juli 2017 10:35

Äntligen kan jag blogga igen. Jag låste bloggen ett tag, men fick sedaninte upp den igen. Visade sig att jag låste den på en Laptop och försökte låsa upp den på en padda. Det gick inte. Man måste tydligen låsa upp bloggen på samma dator. 

Av Pink Ozzy - 21 juli 2017 21:46

Idag träffade jag en av mina forna elever. Hon går nu på gymnasiet och är skitsnygg. Dessutom ler hon väldigt trevligt mot mig.
Och nu kommer mina tankar. OM jag hade varit 16-18 år hade jag självklart stött på henne.
Men nu är jag dryga 60 och hon ca 17.
Och det är just denna skillnad vi är medvetna om och respekterar varann för det. Hade jag inte respekterat henne hade hon säkert inte sett så glad ut.
Det här vill jag förmedla alla gubbar som tror att unga tjejer "vill" och är "med på noterna". NEJ, så är det inte. Tjejer kan le åt mig för att de vet att de är säkra och vet att jag accepterar dom. Vi är så att säga på samma nivå. Vi gillar varann för de vi är. D v s människor som respekterar varann.
Tack XX för att vi alltid kommer att kunna leva och prata med varann utan att du ska vara rädd för att jag ska göra några närmanden på dig. Ser fram emot vårt nästa korta "möte" om kanske 1, 2 eller tre år, på gatan, i en rulltrappa eller någon annanstans.
Jag önskar dig bara lycka till i livet.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Juli 2017 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards