Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg under mars 2023

Av Pink Ozzy - 31 mars 2023 11:40

Normalt sätt dricker jag inte mycket. Egentligen aldrig utom fredagar då jag avnjuter 1-2 flaskor vin under dagen. För övrigt blir det bara midsommarafton, födelsedagar o.s.v
Idag är det dock fredag och jag dra om en stund öppna den första. Tar msn lite då och då under dagen blir man inte så full heller utan kan göra sig.
Skål ta mig fan!

Av Pink Ozzy - 31 mars 2023 11:35

Tittade för några veckor sedan på en, i mina ögon, riktig usel film. Inte ens Aftonbladet tyckte att den var superbra utan gav filmen 3 kryss av 5. M a o en film man borde kunna se om man har långtråkigt en dag. Men filmen var så urbotad dålig så jag stängde av efter 20-30 minuter. Funderade hur man överhuvudtaget kan görs en så dålig film.
Ca 2 veckor efter att jag kollade på första 20-30 minuter delades det ut Oscarsstatyetter och tro det eller ej. Filmen fick 11 nomineringar, och vann 7 Oskars. Jag var tvungen att kolla runt på nätet för att se om informationen var korrekt, vilket den var.
Men, jag ska ge dig ett gott råd att titta på SVTPlay och serien Drömmarnas hus. En fantastisk serie som nu har gått i 2 omgångar men ca 6 avsnitt i varje. Skulle inte förvåna mig om det kommer en omgång till.

Av Pink Ozzy - 30 mars 2023 19:12

Just nu pågår det stora prissänkningsracet. Dagligvaruhandeln slåss mot varandra. Nu frågor jag mig varför man höjde mer än man tydligen behövde göra? Sen är också frågan HUR mycket är sänkningen? Var hämtar han de pengar som nu saknas ifrån? Jo, troligen höjer han annat. Kanske inte så mycket på en gång, men nån procent här och nån där. Till slut är han i mål. Inte fan "skänker" han bort 12% som exempelvis Coop skulle sänka grönsakerna med. Han tar tillbaka det på ett eller annat sätt. Var så säker.

Av Pink Ozzy - 30 mars 2023 17:29

Det borgerliga blocket börjar då problem. Moderaterna ska inte ge sig vad det gäller reduktionsplikten. Där säger SD klart emot. Vem kommer att gå emot sitt vallöfte i frågan. Sen har vi vindkraften. Ebba Busch började under vallöftet att stå fast vid att de inte ska ha fler vindkraftverk. Nu har det gått ca 5 månader och Ebba har gått från "absolut inga fler" till "Vi bör bygga ut kärnkraften". Där får hon nu bråka med Åkesson som helst vill riva upp varje vindkraftverk med roten.
Vi har ju lite i periferin också. Vi skulle ju få 10 kr lägre bensinpris. Det har väl gått upp en femma minst.
Och det kommer fler spruckna vallöften. Var så säker.

Av Pink Ozzy - 30 mars 2023 16:01

TV 4 sitter i skiten. Under programserien
"Renés Brygga" beställde de mat och den kom med en vattenskoter märt Foodora. Så nu kan de dömas till 100.000 i böter.
Hur ska det då gä ned Farmen? En snubbe sprang ju hela dagarna runt i kläder märkts "Hamburgerkungen". Om Foodoragrejen kostar TV4 kostar dom uppåt 100.000 så borde Farmengrejen inte stannar under 5 miljoner. Ken jag har inte hört ett knyst om nån anmälan. Vore ju kul och höra vad lagen säger om det?

Av Pink Ozzy - 30 mars 2023 13:27

Mitt förra inlägg försvann i cyberspace.
Så här skulle det vara.
Sverige och EU måste sluta att dalta med EU. Samtliga bidrag måste omedelbart dras in. Det handlar för Turkiet och Ungern gemensamt över 100 MILJARDER i bidrag. Så länge man leker sandlåda med Sverige leker man i sandlåda och det är intecett värdigt beteende mellan 3 av Europas länder. Om Sverige och andra länder stoppar pengar och bidrag så är det kört för dessa "diktaturer" och länder . De har inte mat gör en vecka . Det lär nog inte ta så lång tiden innan de godkänner Sverige. Men skrivelsen måste skrivas så ett Sverige får makt inom NATO. Vi ska fr o m nu se till att Turkiet och Ungern inte kan anse längre att Sverige är någon form av buttler. Vi äter var vi vill och pratar med vem vi vill. Diktaturer ska inte tala om för odshur vi ska bete oss.

Av Pink Ozzy - 28 mars 2023 18:11

Har haft ett kapitelsparkonto hos SEB under drygt 26 år. Det skulle vara såååå bra. Men jag gav med mig till slut och satte en mindre summa varje månad. Nu tänkte jag att kolla vad utfallet egentligen blev. Man får ju bara pengar i 5 år. Jag blev ju inte förvånad att det inte blev nån bra affär. Fick ca en 100-ring mindre per månad än om jag hade satt pengarna på banken. Vilket lurendrejeri. Banken gick säkert på plus.

Av Pink Ozzy - 28 mars 2023 09:15

Vi hade några skapliga dagar med temperaturer uppåt 13 grader och hopp om trädgårdsarbete uppstod. Men sen började det snöa igen. Inga mängder, ca 10 cm, med tillräckligt för att irriteras över det.
Nej, DET RÄCKER NU! Massvis med blad började titta fram, med hopp om en härlig vår. Men nu tog det stopp igen. Tyvärr.
Får önska dig en trevlig vecka trots allt.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22 23 24 25
26
27 28
29
30 31
<<< Mars 2023 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards