Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 5 mars 2023

Av Pink Ozzy - 5 mars 2023 17:17

Jaha, nu är köttstölder som är populära. Vad är det för folk? Fattiga? Nej, jag tror inte det. Dom som är fattiga tar nog bara nån köttbit och nöjer sig där. Och nu trycker jag fram hakanet. För det är så att det är diverse ligor som sen säljer det till restauranger och alla små matvaruaffärer som har vuxit upp under dom senare åren.
Aha, du förstår vart jag vill komma. Jag har inget mot utlänningar, tvärtom. Men då måste de sköta sig. Att stjäla kött som de senare handlar med är inget juste beteende. Med det inte sagt att det bara är dom. Nej, det finns nog svenskar också. Därför bör alla handlare tvingas ha kameror av god kvalitet och där polisen lätt kan titta på, men inga andra ska ha möjlighet att fiffla med.
Det här har blivit ett otyg och måste stoppas. Krav på ursprung och hela kedjan fram till handlaren måste också finnas. Det är nog enda sättet att komma åt tjuvpacket.

Av Pink Ozzy - 5 mars 2023 17:03

Idag var det extra kul att se på Vasaloppet vilket vi alltid gör via TV.
Det hände så mycket. Nåja, inte i täten kanske, men desto mer längre ner i kön. Det var så många trevliga människor som intervjuades och stämningen var allmäbt hög. Men det var väl både vädret och föret som spelade in. Kul att vi har denna tradition första söndagen i mars varje år.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22 23 24 25
26
27 28
29
30 31
<<< Mars 2023 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards