Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg under oktober 2022

Av Pink Ozzy - 31 oktober 2022 17:42

Har det svårt numera att leta svamp, men gav mig ut en kort stund med frugan. Efter en halvtimme hade vi så vi var nöjda och åkte hem igen. Rensningen återstod ju.
Men nu är alla trattkantareller rensade och ligger på tork. Vi hade tänkt att plocka svart trumpetsvamp, men när vi kom fram hade vldsvben varit där innan. Att de inte kan skjuta av dom till ett minimum.

Av Pink Ozzy - 31 oktober 2022 09:58

Hej alla läsare. Hör och läser om fina människor som har eller har haft ätstörningar. Jag är evigt tacksam att de lyckats komma tillbaka och förhoppningsvis stanna där.
Jag läste dock för någon dag sedan att anorexi ökar igen. En orsak av många är Bianca Ingrosso. Utan att veta det med säkerhet tror jag att hon kraftigt håller igen med maten. Ibland visar hon upp stora tallrikar med mat för att få oss att tro att hon äter så mycket. Men det tror jag inte ett skit på. Hon ser alldeles för tunn ut för att äta som "normala" människor. Hur mycket hon tjänar beror ju på hur många bilder hon lyckas sälja och hon säljer på att vara smal.
Det borde finnas en lag som förbjuder folk under ett visst BMI förekomma i media. Det skulle hjälpa många ungdomar idag.
Nej tjejer och killar, ät normalt och rör på er. Det är det bästa råd jag kan ge. Var er själva ich sträva inte efter några ideal ni sett I nån tidning eller annan media. Du vet ju inte hur djupt de sitter i ätstörningsskiten.
Sköt om er.?

Av Pink Ozzy - 30 oktober 2022 19:53

Brasilien har nyval. Vilka ställer upp? Den tidigare avsatte Lula som inte har rent mjöl i påsen eller Bolsonaro som vill elda upp hela Amazonas och som inte tror på Corona. M a o 2 personer som inte ens borde få kandidera. Men så är det i vissa länder. Saknas massor av arbeten i Brasilien. Dessa två kandidater kommer inte att lösa arbetslösheten. För det krävs mycket mycket mera än två korrupta män. Det är som att välja mellan pest och kolera.

Av Pink Ozzy - 30 oktober 2022 10:13

Under en tid har miljöaktivisterna bytt spår från att vara smarta som Greta till att bli pajasar som klistrar fast sig på gator eller kasta potatismos på någon dyr tavla.
Fortsätter detta kommer inte klimataktivisyerna tas på allvar utan man kommer att utse dom som årets clowner.
Ge fan i dumheterna och läs på ordentligt som Greta Thunberg . Annars försvinner hela idén med miljöarbetet.

Av Pink Ozzy - 30 oktober 2022 09:57

Snart är halloweenskiten över. Tack och lov. Hos oss har det som tur inte ringt på en kotte på många år. Det var för ett antal år sedan jag tröttnade på det eviga ringande. Det car ju inte bara snälla små barn i riklig målning och mundering utan även gäng som var några år äldre och som inte ens var utklädda som stod utanför dörren.
Då hämtade jag ett gammalt lakan, klippte och målade lite, letade upp en ficklampa och satte mig och väntade. Det var mörkt nåde i hallen och utanför.
Pling-plong, lät det i ringklockan. Jag öppnade dörren med lakanet över huvud och en ficklampa under.
- MMUUUUAAAAAAAA, ropade jag
Grabbarna sprang det snabbaste de kunde över grusvägen och jag skulle inte förvåna mig om nån sket på sig också.
Sen dess har jag inte sett till några troll som vill ha godis.

Av Pink Ozzy - 30 oktober 2022 09:46

Vi skulle ha börjat för många år sedan. Miljön tål inte dagens påfrestningar. Ändå bryr sig ingen. Jo, Greta, jag och några till, men inte de som borde. Vi borde införa miljöpoliser. Ett stort antal personer som går runt och kollar. Slänger du fimpar eller skräp på marken betingar 500 kr första gången. 1000 kr andra gången osv. Sorterar du inte skräpet gäller samma sak. Alternativt där är att du betalar 1000 kr per vecka i sophämtning. Slänger du skräp i skogen 5000 kr. Kör du en bil som släpper ut gifter i en viss mängd är lika med körförbud. A-traktorer likaså.
Du skrattar, men det är enda vägen. Dock lägger jag in en brasklapp. Det spelar ingen roll hur mycket Sverige gör om inte vartenda land gör likadant.
Titta bara på Urainakriget. Ryssarna när skulden till både kriget och den enorma miljöförstöringen.
Så om inte ovanstående införs i alla länder säger jag bara:
- Förlåt mina barnbarn att vi förstörde er värld !"

Av Pink Ozzy - 30 oktober 2022 09:26

Jag har sett och hört om kobra från Skansen i en vecka nu och vet inte om jag ska skratta eller gråta. På radion (P4 nyheterna) pratar dom mer om kobra än om miljö, ukrainakriget och mycket annat. Tyder ju på antigen prioiteringsokunskap eller brist på nyheter.
Skulle t ex en australiensare lyssna på våra nyheter skulle han skratta i en vecka. Där slingrar sig ormar kring husen hela dagarna. Nej, denna vecka har varit rent löjeväckande men givit Skansen god reklam ändå.

Av Pink Ozzy - 29 oktober 2022 15:10

Vi hade en valrörelse med många löften. Detta resulterade i att högerflygeln vann valet och kom överens om Tidöavtalet. Detta avtal som inte är samma sak som vallöften. Efterskalvet efter avtalet är inte heller samma sak som vallöften eller Tidöavtalet. Låter det vidrigt? Kanske, men i stora drag är det så att man inte hållit vad man lovat.
Tänk bara hur alla nya sverigedemokrater och nya moderater i norra Sverige har blivit blåsta av eluppgörelsen. De i södra Sverige får pengar och de i norr blir utan elkompensation. Å andra sidan har de ett lägre pris sen tidigare. Så hur de än vänder och vrider på sig har de arschlet bak.
Tänk också den bensinsänkning som bl a SD lovade. Var det inte 10 kronor? Flera qndra partier la sig på ca hälften. Vad blev det nu? Ca1 krona.
Men kära vänner vänj er. Dessa blåbruna är ett rövarband som lovar runt men håller tunt. Det kommer ni nog att märka framöver.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2022 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards