Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 12 oktober 2022

Av Pink Ozzy - 12 oktober 2022 09:37

Jag fattar inte detta. Jag tror det var inför valet 1974 som centerledaren Fälldin lovade 400.000 nya jobb. Idag har vi under 400.000 arbetslösa i statistiken och vi beklagar oss över alla invandrare.
Det saknas lärare, läkare, vårdpersonal, poliser, personal till räddningstjänsten, snickare mm, mm. Hur många arbetslösa klarar dessa jobb antingen omgående eller med lite kurshjälp? Om det är så att någon kan ett yrke men bor på fel plats och dessutom är den ende i hushållet som arbetar bör man kunna kräva att de flyttar till jobbet. Vill dom inte det bör en större del av A-kassan dras in. Jag misstänker att vi skulle kunna minska arbetslösheten med 50-100000 personer. Ett enormt tillskott för staten. Detta flyttande förutsätter förstås att man tar den arbetslöse som bor närmast det lediga arbetet.
Det kanske låter drastiskt, men är trots allt en lösning på att ge fler möjlighet till arbete.

Av Pink Ozzy - 12 oktober 2022 09:26

Går in på toan och slår på radion. Ur den lilla högtalaren kommer det nyheter.
Ryssar krigar mot Ukraina.
Irak skjuter på kurder.
Några skjuter på några i Sverige
En tonåring ställs inför rätta för sexuellt våld och mordförsök på en 9-åring.
Där sitter jag och ska strax förbereda frukosten. Vart tog matlusten vägen? Och vart är vi på väg egentligen? Detta var ju bara 4 exempel på våld just nu. Hur mycket våld utövas på ett dygn i världen egentligen?
Är det 40 , 400, 4000 eller kanske t o m över 40000? Jag vet inte. Det enda jag vet är att efter våldet kommer ett otroligt lidande av dom som är kvar. Dom som överlevde. Dom som kanske saknar mat för dagen eller ligger på en brits i väntan på vård .
Vart är vi på väg egentligen?

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2022 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards