Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 24 oktober 2022

Av Pink Ozzy - 24 oktober 2022 20:10

Har vid några tillfällen köpt varor från Matsmart. Men inte vsr det så smart. Och jag hqr 3 anledningar

1. Priserna är ofta nästa samma som i affären. Är nu inte så noga med att det måste vara ett exakt märke finns alltid billigare i affären. Speciellt vid reor.
2. Det hamnar alltid med ett antal onödiga varor som godis och chips
3. Du vill prova både det ena och andra som sen blir gammalt i kylen och måste kastas.

Såå kan du vara kritisk och kunnig på priser ger 17 i snask och allt detta "kul att prova" kan du göra fynd. Annars blir du blåst.

Av Pink Ozzy - 24 oktober 2022 10:16

Själv tycker jag att Martí Chifuentes är en engagerad tränare och borde stanna ett år till som tränare i Bajen.
Däremot saknas det vilja på planen. Man sparkar gris i 90 minuter och får i bästa fall 1-1. Detta trots ett massivt spelövertag. Men under perioder av säsongen spelar de helt utan självförtroende. Finns inget jävla anamma i laget. Känns ibland som om de vill vinna passningsligan och skott utanför mål. Att GÖRA mål tycks vara en plan B.
Spelarna som får förtroendet nästa år nör gå en psykolog som får lite vinnarskalle i spelarna. Sen är det väl bara en självklarhet att Berisha måste byta klubb. Han som skulle vara årets målgörare blev årets flopp.

Av Pink Ozzy - 24 oktober 2022 09:29

Sossarna ökar anslagen till kriminalvården med 60% under sin regeringstid. Nu har högern skrämt skiten ur folk så dem fick fler röster och kriminalvården får ännu mer pengar. Man formligen kastar miljarderna genom gallerfönstren rakt ner i sjön.
Hur vore det att försöka med den mjuka metoden på de unga, d v s redan de mycket unga och deras familjer?
Om vi tar det från början. Att spärra in folk har egentligen inte hjälpt nånstans vad jag vet. Kolla Kina, Ryssland, Filippinerna, USA m fl länder. Brottslingarna stoppas in i fängelser utan att få vettig vård. Det blir mer ett straff och förvaring. Att straffa bör till stor del bestå av 100% utbildning I något fången vill hålla på med. M a o ett vettigt arbete som kan bestå av allt från konstnär till jurist. Sedan ska de ha vård i de mjuka värden. De ska även lära sig allt från att hantera sin ekonomi til att byta blöjor.
Sedan finns det alltid riktigt förstörda människor. De får väl hanteras på bästa sätt utan att komma ut innan man ser en klar förbättring. Varför släppa ut någon som bara begår nya brott. Ha dessa i ett särskild fängelse. De som frivilligt vill underkasta sig kriminalvårdens regler (se ovan) ska få chans till de. Satsa på dom. Varenda stjäl ni räddar spar enorma summor för staten i längden. Men att förvara dom ger bara fler vilsna och frustrerade kriminella.

Av Pink Ozzy - 24 oktober 2022 08:51

Jaha, då var det arbetsvecka igen om man inte som jag är pensionär. Trots det blir det nog en spännande vecka trots allt. Har en okänd halvbror som tror han kan ställa till det för mig. Men jag tror han misslyckas även med det. Jag har en del ess i rockärmen.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2022 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards