Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 27 oktober 2022

Av Pink Ozzy - 27 oktober 2022 17:57

Regeringen lovade en elkompensation den 1 november. Tji gick vi. Man kommer nu ned en blaskig variant som går ut på hörbrukningen oktober 2021 till september 2022. M a o inte framtida förbrukning. Dessutom är det en futtig 50-öring per kw.
De som förbrukar 10000 kw får en 5000-ing. Förbrukar man 50000 kw i en jättevilla får 25000 kr. Som vanligt, de som redan har går ännu mer. Och hur blir det denna vinter då priset på el väntas stiga mycket mer? Det sa man inget om. M a o ett brutet vallöfte igen.

Av Pink Ozzy - 27 oktober 2022 11:29

Nu vill regering plus SD att diesel och bensin ska bli 1 kr billigare. Var det nån mer än mig som hörde talas om ett betydligt högre belopp under valrörelsen.
Det är återigen ett vallöfte som inte hålls. Det blir fler. Många fler

Av Pink Ozzy - 27 oktober 2022 08:51

Hoppas du har det bättre än jag. Visserligen ligger det e bredräglig ro från grannen, men hen får nog ett tokryck snart igen. Om inte förr så när den första snön kommer då hen tycker att den av någon outgrundlig anledning ligger bättre framför min tomt .
Sen har vi just nu min halvbror som slutat svara på mejl. Han tål inte att få höra sanningen. Nu visar det sig att han troligen begått brott i samband med min s k mors död. Jag tycker att det är beklämmande att man rotar i huset mm innan liket ens har kallnat. Varför denna brådska? Är han i penningknipa eller vill han bara vara rikast därute på landet? Än så länge har jag till skillnad mot honom tjänat varenda krona själv eftersom vi gett bort de pengar som hittills kommit via arv gått direkt till våra barn och barnbarn. Å andra sidan är det bara svärfar som kunde gett något, men vi lät svärmor behålla allt. Nu när hon är på hemmet gav hon oss pengar som vi per omgående lämnade tillvara barn. Min pappa dog för 20 år sedan och gav inte ett öre.
Men det känns bra att veta att klarar sig själv. Inte många som dött av hårt arbete.
Nej, nu är det dags att svepa den sista slurken te och ta sig till badrummet.
Ha en bra dag.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2022 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards