Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 1 oktober 2022

Av Pink Ozzy - 1 oktober 2022 19:42

En större naturkatastrof har drabbat Kalifornien och främst Florida. Minst 27 har dött. Det är vatten överallt och folk måste lida oerhört. Det kommer att ta mycket lång tid att få det hela att se ut som en beboeligt område igen. I närområdet finns ju även Everglades. Ett enorma sumpområde med giftiga och farliga djur som nu har möjlighet att ta sig in mot f d beboeliga områden. T ex krokodiler och ormar.
Men Florida tillhör ju dom områden som inte arbetat med klimatet fullt ut. Men det blir inte bara Florida framöver. Mängder av områden kommer i framtiden att drabbas av orkaner, stormar mm som är orsakade av allt sämre klimat.

Av Pink Ozzy - 1 oktober 2022 19:32

Här ansöker Sverige och Finland om att få gå med i Nato. Då ska inte en tokstolle hindra detta genom att hela tiden sätta upp nya krav. Det måste vara fel på systemet.
Erdogan ska väl en dag vilja gå med i EU.... Då kanske Sverige ska kräva tillbaka allt.
Det här är inte politik utan barnslighet. Han kan plötsligt kräva något och då gör han det. Vore enklare att slänga ut dåren ur Nato.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2022 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards