Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 28 oktober 2022

Av Pink Ozzy - 28 oktober 2022 20:00

Nej, jag tar inte åt mig äran. Men visst är det kul att två av mina inlägg bidragit till att två av mina inlägg bidragit till en förändring i samhället. En Sverigedemokrat i Nynäshamn har hoppat av eftersom det visade sig att hon var nazist. Dessutom reducerade ett moderat kommunalråd i Norrtälje sin lön till det ursprungliga efter att först höjt lönen med ca 30.000 Känns otroligt skönt att kunnat bidra, om än bara ytterst lite.

Av Pink Ozzy - 28 oktober 2022 19:52

Nu har världens rikaste man, Elon Musk, köpt twitter. Varför? Priset uppgick till lite olika pris. Lite beroende på hur man räknar, men 480 miljarder kronor är en siffra. En helt vansinnigt siffra. Om man nu har så mycket pengar över vore det väl mer värd att ge dom vill världens fattiga. Tänk så många i t ex Afrika skulle få mat, vatten, medicin eller skola! Skulle jag ha så mycket så skulle jag garanterat ge bort dessa. Vad ska jag med Twitter till? Vad ska jag ha diverse tavlor, guldtackor och gud vet jag till. Saker som bara ligger till ingen nytta. Nej, tvinga de "överrika" till en straffskatt så pengarna gör nytta.

Av Pink Ozzy - 28 oktober 2022 17:40

Ibland jan jag t o m tacka en dåre. Som nu när det blev klart med FJOLÅRETS bidrag. Vi ska ju få 50 öre per kw och vår förbrukning kostade ca 48 öre. Nåja, sen tillkommer det ju diverse kostnader, men i det stora hela blev det bra, men det blev fel.
Vi får väl hoppas att det blir bättre genomtänkt under mästa elperiod.
Ge folk som betalar UNDER ett visst bidrag. Det måste löna sig att snåla. Det får inte löna sig att värma upp över 200m² . Då ska ingen ersättning utbetalas.
Och GLÖM EN SAK !!! VI SOM REDAN SPARAR KAN INTE SPARA ÄNNU MER. NU MPSTE ALLA ANDRA BIDRA OCKSÅ

Av Pink Ozzy - 28 oktober 2022 17:27

Hur har denna vecka varit? Mycket illa. En av de värre. Eller som Sven Melander sa, "men nu börjar det ordna upp sig". Men tyvärr så har det inte gjort det. Återstår massor av problem som inte är lösta för att motparten, d v s min halvbror inte sätter fart. Det roliga är att för var dag som går så går han myste om 9/10-delat och jag bara 1/10-del. Så det ligger ju liksom i hans intresse att svara på mitt bud.
Isak lagade jag mat det blev risotto med grönsaker och till det skinka och gurka. Kanon.
Nu tar vi det lugnt med lite vin och TV resten av oktoberkvällen.

Av Pink Ozzy - 28 oktober 2022 10:00

I Nynäshamn finns en sverigedemokrat som även har rent nazistiska tankegångar och skriver ut dom även i tidningar. Hon säger sig t ex vara emot rasblandning mm. När Expressen trycker lite på hennes ömma punkter så låser hon in sig på toaletten och vågar inte stå för det hon sagt och skrivit. Därför bör hon omgående uteslutas ur SD om de nu vill ha någon värdighet kvar när de talar om nolltolerans mot nazister. Vi får se vad som händer.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2022 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards