Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 23 oktober 2022

Av Pink Ozzy - 23 oktober 2022 13:31

Det är egentligen sorgligt. Hag hittade denna graf som klart visar att vi harmlöst antal dödade sen 70-talet. Men SD och M lät det framstå som om det aldrig varit sämre och folk går på det.
Oj så många döda säger SD och M och golv tror blint på Kristersson och Åkesson . Hoppas folk börjar med lite självgranskning och självrannsakan till nästa val . Kolla upp partiernas vallöften, vad de innebär och hur mycket som är sant.

Av Pink Ozzy - 23 oktober 2022 09:29

Jag har en halvbror som en gång i tiden var min bror. Men han blev i unga år adopterat av min s k plastfarsa. Jag blev tillfrågad, men var 17 år, rebellisk, hade flyttat hemifrån för vidare skolgång och sa nej till en adoption.
Nåja, hade nog gått med på det under andra förhållanden, men blir man från 7-årsåldern kastat in i ett barnhem bara för att min mor ville leva livet med den nye mannen, gifta sig efter 2 år och inte plockade ut oss ur fängelset, förlåt barnhem, så får man en mycket avig inställning till denne s k man. I mina ögon såg han ut som en tönt och var en tönt. Ingen farsa jag ville ha. Jag hade en pappa, men det förstörde hon genom att hitta den nye snubben. Han hade ju en del pengar redan då och fin bil. Det slog högt i början av 60-talet. Då fick barnen hamna på barnhem. Ett med staket runt om och en lös vakthund på nätterna. Och då fick tydligen mannen se hur töntig ut som helst.
Nåja, detta nekande till en adoption kostar mig nu kring 5 miljoner i arv. Är jag ledsen? Inte ett dugg. Vi har så vi klarar oss. Min gamla svärmor ligger på hemmet och hon bad frugan ta en summa av hennes pengar i arv. Hon menade att hon vill ge dom medan hon levde. Men då sa vi direkt att pengarna då skulle gå till våra barn, vilket dom också gjorde. Detsamma sker denna gång om något skulle falla in i min börs.

Av Pink Ozzy - 23 oktober 2022 09:15

Äntligen är det dags för skidsäsongen. Det blev inställt igår men ska igång idag. Gläder mig oerhört. Ibland är tävlingarna igång redan kring 8-snåret. Då fixar vi snabbt frukost och sätter oss i TV-fåtöljerna med filt på kroppen, frukosten bredvid och TVn påslagen. Höjdpunkten för det är förstås Vasaloppet. Så nu är det bara att ladda upp.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2022 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards