Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 25 oktober 2022

Av Pink Ozzy - 25 oktober 2022 19:33

Alfred Nobels ande finns alltjämt kvar i Statshuset i Stockholm. Jimmie Åkesson är inte välkommen till Nobelfesten. Det är bra. Respektfullt för alla andra gäster. Ska inte finnas folk från ytterhögern på festen. Frågan är om Ulf Kristersson ska bjudas in, men å andra sidan har varje kunglig fest en hovnarr.

Av Pink Ozzy - 25 oktober 2022 19:28

Inflationen just nu är hög och höga lönelyft gör bara att inflationen ökar ännu mer. Men vad händer? Norrtäljes moderata kommunalråd höjer sin lön från ca 80.000 till ca 130.000 kr. Hur korkad får man bli?
Men det är det typiska moderata tankesättet att dom får, men de svaga i samhället ska inte få.

Av Pink Ozzy - 25 oktober 2022 08:36

Allsång på Skansen tycks i mina ögon gräva ner sig allt djupare i dyn. Efter Lasse Berhagen har det gått nerför allt fortare med programledare för programmet. Jag gillar inte Sanna Nielsen och jag gillar inte Pernilla Wahlgren. Sanna Nielsen är bara för stor och inställsam och Pernilla Wahlgren är för fjantig. Men det är helt och hållet min smak. Det är många som gillar både Sanna och Pernilla.
Dessutom är gästerna inte lika bra som tidigare. Lotta Engberg fanns i skuggan i några år, men slår ny Skansen med hästlängder. Men vi får väl se några program innan vi ger Pernilla Wahlgren ett slutbetyg.

Av Pink Ozzy - 25 oktober 2022 08:28

De fruktansvärda dagarna börjar gå över i
veckor nu. Jag äter ett flertal piller för att klara dagen. Att ha en galen granne och en tokig halvbror gör att jag snart går under. Kontaktade igår en jurist för att se vad som är rätt och fel i det testamente som min mor skrev. Men jag misstänker att det mesta är rätt och då får det vara så. Egentligen bryr jag mig inte ett dugg om pengarna utan om principen. De pengar som blir kommer ändå mina barn att få. Vi har så vi klarar oss, så våra barn kan gott få dom.
Men jag vill må bra NU. Så ibland har jag både suicida och morbida tankar...

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2022 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards