Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 16 oktober 2022

Av Pink Ozzy - 16 oktober 2022 22:31

Har inte den tunna blå linjen på SVT1 blivit jävligt seg? Andra avsnittet som det vara pratas. Om det nu är så jävligt som man visade idag så förstår jag inte carför inte polisen fått betydligt tuffare befogenheter.

Av Pink Ozzy - 16 oktober 2022 20:18

Någonstans i Sverige dog några ungdomar för att de körde på ett träd. Nu har väl typ 3 dött av dom som satt i bilen. Är jag ledsen?
Nej, faktiskt inte ett dugg. Kör man med en A-traktor i max 30 km in i ett träd kan du få lite skador, men du dör inte. Fattar du, eller ska jag förtydliga att de troligen varken hade bilbälte på sig eller höll lagliga 30. Troligen körde de minst det dubbla.
Men polisens tekniker lär nog få fram detta.
Det måste bli ett slut på detta. Polisen måste köra driver genom att köra ut fredagskvällar och plocka in varenda bil för kontroll. Går bilen för fort eller saknas bilbälte så ska den konfiskeras tillsammans med körkortet. Sen ska man inte kunna ta bilkörkort på 3 till 5 år.
Dessutom borde inte fler än 2 personer få finnas i en s k A-traktor.
Frågan är om relativt nya Volvobilar och andra bilar modell större borde få göras om. Borde kunna stanna vid typ Toyota Starlet, Toyota Agyo och liknande småbilar.
Hårt tycker en del, men nödvändigt för att få ner antal olyckor.

Av Pink Ozzy - 16 oktober 2022 10:25

AIK som kallar dig för ett Stockholmslag, men ligger Solna tyck vara på dekis.
I ishockey spelar dom inte längre i SHL och tycks inte komma dit heller. Just nu ligger manni bottenskiktet och kämpar om att inte blir nerflyttat en division till.
I SDHL är man hock harvar i botten av sin serie.
I damfotbollen ligger de hjälplöst sist.
I bandy har man skulder på flera miljoner och frågan är väl om de inte borde kastas ur bandyns finrummet omgående.
I herrfotbollen gar man också tappat en del.
I herrarnas superligan i innebandy ligger man i botten.

Nej, det är inte mycket med den forna toppklubben AIK.
Skriver en hammarbyare sen födseln.


Av Pink Ozzy - 16 oktober 2022 10:11

Återigen är det mågon dom kommenterar ett av mina inlägg. Men det är egentligen ingen kommentar utan en mer eller mindre dold annons för nåt mer eller mindre skumt.
Men glöm det. Sånt tar jag bara bort. Bara riktiga kommentarer släpps igenom även om jag inte alltid håller med skrivaren. Men då talar jag om det.
Så sluta att skicka skit. Jag bara kastar det.

Av Pink Ozzy - 16 oktober 2022 08:49

Hej och ha en god morgon. Släpp alla bekymmer för en dag. Jag tänker i varje fall inte skriva ner möjliga sådana utan hoppas att du för en dag tar en kopp kaffe/te något att läsa, vilket också kan vara mobilen eller paddan. Sen sätter du dig ner och bara tar in goda tankar. Spelar ingen roll hur långt du måste gå bakåt eller framåt i tiden.
Tänk bara på något underbart. Något du varit med om eller vill uppleva. Njut!
Sitt bara ner i din sköna fåtölj och gör ingenting.
Ta det helt lugnt den tid det tar att fika. Först därefter kollar du i den läsning du tog med dig. Har du en kanonutsikt behöver du kanske inte läsa utan bara njuta av utsikten.
Huvudsaken är att du startar din söndag i lugn och ro.
Njuuuuuut !!!!

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2022 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards