Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg under december 2020

Av Pink Ozzy - 31 december 2020 19:18

Ett år har gott. Ett år som vi helst skulle vilja glömma. Me vi får väl hoppas på ett bättre 2021.
Ska dock passa år att tacka alla er som följt mig i år.
Återigen ett rekordår för mig. Jag är så tacksam för att ni läser vad jag skriver.

Vore tacksam om ni gav mig ännu fler ?? och kommenterade ännu mer. Vill ni att jag inte publicerar din kommentar acceptera jag det.
Ser fram.mot 2021 och ett friskare år.
Kram på er och
ETT GOTT NYTT ÅR,

Av Pink Ozzy - 30 december 2020 18:27

Med stora rubriker visas bilder på Löfvén och 2 andra ministrar på olika platser den senaste veckan. Självklart var det i dig inte så smart. Samtidigt är det ju ingen bild som visar HUR ansvarsfulla dom var. Det fanns kanske ingen på minst 2 meters avstånd. Om man dessutom är statsminister så har man nog haft häcken full med corona brexit, budget och en massa annat. Så på något vis förlåter jag honom.
Men vad jag inte sett något svar på är vad alla fotografer hade på respektive plats att göra? Borde inte de OCKSÅ hållit sig från gallerior mm?
Jävla skvallerkärringar är det.

Av Pink Ozzy - 28 december 2020 16:07

Nu är Nyamko Sabuni och Liberalerna desperata. Redan nu går Sabuni ut och deklarerar att det nog inte blir någon januariuppgörelse. Att gå ut på detta sätt betyder antingen att det verkligen inte kommer att bli någon uppgörelse Och då ska man inte ens förhandla. Eller så blir det en uppgörelse, bara det att Sabuni vill ha lite ber att säga till om. Att profilera sig som det så fint heter. För hittills har ju inte Sabuni varit nån hit för Liberalerna. Så låga siffror borde normalt göra att hon sparkas omgående. Men det troliga är att detta färglösa parti inte har något alternativ, m a o att de som kan komma ifråga inte ens kan komma upp i 2,7%. 

Jag tycker nog att Sabuni ska ta skeden i vacker hand och inte gapa över för mycket. Hon har inte precis den maktställning för det. Och vad skulle alternativet bli? Ett samgående med högerfalangen? Ja då är ju Liberalerna ett ännu mer onödigt parti i dagens samhälle. 

Av Pink Ozzy - 28 december 2020 15:54

Nu kommer det fram att IKEA köper virke av Belarus där Lukasjenko regerar och förtrycker folk. Tusentals personer interneras, torteras och dödas och ändå gör IKEA affärer med denna diktatur. 

Sju procent av av allt virke IKEA säljer, eller ca 5 miljarder kronor, kommer från Belarus. Eftersom all skog ägs av staten är det Lukasjenko och hans banditer som beslutar om vart pengarna ska gå. Mycket går väl till Lukasjenko och hans anhang. Ytterst lite lär väl gå till Belarus folk. 

Så nu har IKEA två vägar att gå. Antingen flyttar man all tillverkning omgående eller så blir man kvar mot kraftiga eftergifter. Folket ska ha rätt att demonstrera utan internering, slag, sparkar, tortyr och död. Det finns absolut inga andra alternativ som skulle få mig att köpa från IKEA igen. 

Dessutom borde det vara en självklarhet att IKEA redogör från vilket land man tar material och i vilket land man tillverkar varan. Bara det skulle återge IKEA dess heder. 

Vi får väl se om IKEA har stake att svara. Jag tror inte det. Det kommer att bli buissnes as usual. Money counts. 


#ikea #belarus #lukasjenko #ikeaköpervirkeavdiktatur #ikeasaknarheder

Av Pink Ozzy - 28 december 2020 15:09

Lars Lerin har på sina håll på Facebook bespottats å det grövsta för att han var med på julafton.  Även Kalle Anka fick utstå spått och spe och en del tyckte att han skulle bort för att folk hade tröttnat. Jag som är för Lerin och och Kalle och tycker både Lars och Junior är sympatiska personer och Kalle med vänner hör julen till har fått en del ovänner de senaste dagarna.

Jag kan dock leva med det.

Inte sedan 1997 har det varit 4,5 miljoner som Kalle och hans vänner och mellan 2 och 3 miljoner såg även Lars Lerin före och efter. Det visar väl tydligt att både Kalle och Lars var värda att satsa på . 

Det är nog bara att ta Kalle, Lars och Junior nästa år igen. 


#Larslerin #junior #julafton #kalleankaochhansvänner #kalleanka

Av Pink Ozzy - 28 december 2020 14:44

Börjar tröttna ordentligt på dessa idionter (förlåt) som tror att de har alltid rätt. De ger sig inte heller. Du kan komma med vilka sakliga motargument du vill så biter de inte. 

Till slut kommer alltid någon idiotfråga för att säga " Jag visste väl att du hade fel ", ungefär som " Men om du flög till månen så skulle du ju inte kunna leva där", " om din mamma dog sås skulle hon ju inte kunna leva igen" och liknande helt idiotiska kommentarer och frågor. Hade en sån idiot på Facebook igår. Det slutade just med en sådan idiotisk fråga. Jag svarade inte och vad tror ni hände? Den ansvarige för gruppen stoppade mig från att kommentera i 24 timmar. Då blev det ju väldigt enkelt för mig. Jag gick ur gruppen. Man får gärna komma med argument och motargument, men då måste de vara trovärdiga och värda att kommenteras. Så nu blockerar jaf alla idioter som håller på på detta viset och inte har vettiga argument eller kommentarer. 

Av Pink Ozzy - 28 december 2020 14:36

En av mina absoluta favoriter är Dubbelnougat från Marabou. Men av en händelse råkar jag tittar på vikten. Då visade det sig att Dubbelnougat tidigare vägde 60 gram. Nästa gång jag råkar se vikten var det 50 gram, därefter 47 gram och nu är mn nere i 43 ( fyrtiotre ! ) gram. 

Har priset gått ner i motsvarande grad? Icke. Det har under denna tid höjts från 5,90 till nuvarande 7,90 ( lite beroende på var man köper den ). Har man en otrolig tur kan man köpa 2 för 10 eller 4 för 20, men det tar de ju igen när de sedan har det ordinarie priset. 

Men att bluffa på detta sätt tycks ha blivit en vana hos många företag. Först har man en vikt och sänker det sakta i samma kartong. Först senare minskar man kartongen och säger att det är för att minska luften i förpackningen. Men det är också bluff, för man får inte ha en för stor kartong. Köparen ska inte antas tro att förpackningen inte är full. 

Men som sagt. Se upp. Våra leverantörer bluffar


#Marabou #choklad #dubbelnougat #bluff #falskmarknadsföring #fulmarknadsföring

Av Pink Ozzy - 27 december 2020 11:18

P g a dopning har ju Ryssland stopats inom sporten. Några tävlar trots allt eftersom de har kunnat uppvisa godkända prov under en längre period. 

Men nu händer nåt konstigt. Ryssland får vara med i handbolls-VM ! ! ! Varför då ! ! !

Idrottens skiljedomstol

Cas sänkte den 17 december straffet till två års avstängning, men slog fast att Ryssland ska stängas ute från internationella mästerskap som OS och VM på grund av upprepad statsunderstödd dopning. 

Men nu har Internationella handbollsförbundet, Internationella olympiska kommittén och Rysslands olympiska kommitté kommit överens om att Ryssland trots allt får tävla, men nu kommer det:

 

Inte kalla sig Ryssland, inte vifta med den ryska flaggan, inte spela den ryska nationalsången, Inte skriva  Ryssland på kläderna o s v. 

 

Vad är det för idiotiska eftergifter? Nästa gång kanske en enskild idrottare får ställa upp fast den dopat sig  om den inte heter XX utan YY ? Den som väntar får se. 

 

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21 22
23
24 25 26 27
28
29
30 31
<<< December 2020 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards