Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg under oktober 2023

Av Pink Ozzy - 31 oktober 2023 11:28

Jag vill inte ändra något i denna artikel. Den är redan så bra. Klicka bara på länken så kommer du direkt till qrtikeln i Aftonbladet.
Ställ upp du också.

Alla ni män ? sätt ner foten mot sexköparna

https://www.aftonbladet.se/a/veJ1kV

Av Pink Ozzy - 31 oktober 2023 11:12

Ser reklamen för Wellobe. Ett bantningsprogram som finns i Aftonbladet. Där beskrivs en man på120 kg som med deras program gick ner i vikt och inte längre vaknar 40 gånger per natt utan sover hela natten.
OK, det kanske passade honom och hjälpte. Men det kan vara helt andra saker som gör att du inte sover.
Jag började med CPAP. En maskin som pumpade in luft nattetid genom näsan och gjorde att jag sov lite bättre.
Jag vägde 137 kg som mest efter att ha gått upp från ca 75-80 p g a fel i ländryggen. Hag sprang ca 40 km per vecka och njöt. Sen small det bara till under en löptur och allt springande var ett minne blott.
Jag gick under ett drygt år ner ca 17 kg. Köpte mig ett tyngdtäcke och sov sedan dess som en kung. Så visst kan viktminskningen ( har gått upp 4 kg igen) hjälpt till men den stora orsaken till att jag kan sova igen är tygndtäcket, CPAPen, och en katet som tömmer blåsan helt innan jag lägger mig.
Så för att kunna sova behöver inte vara Wellobe utan något helt annat. Men prova något av ovanståede. En CPAP får du via en remiss från din husläkare/vårdcentral. Detsamma gäller katet. Ett tyngdtäcke får du köpa själv och är helt fantastiskt bra.
Lycka till.

Av Pink Ozzy - 31 oktober 2023 10:57

Sedan ca 1 år tillbaka har frugan en mobil. Hon hatar den. Lika mycket hatar hon datorer, fjärrkontroller och annat som har mer än en knapp.
Nej, hon är inte dum. Hon löser korsord minst 1 timme per dag bättre än jag någonsin gjort.
Problemet säger farbror doktor kan vara hennes utbrändhet som startade för över 25 år sedan och inte släppt utan har gjort så att hon inte klarar sånt med el och knappar, läsa böcker och höga ljud.
Det ställer till det för mig ibland. Jag försöker att lära henne de enklaste överföringar från banken, men då låser sig hela hjärnan. Saker hon gjort 100 gånger finns bara inte där.
Sen kan hon gå in i köket och laga mat utan problem och oftast utan kokbok. När man vill hjälpa till så vill hon oftast inte det eftersom hon vill ha något att göra.
Så kan det vara att leva med en utbränd. Har själv varit det 4 gånger men alltid återhämtat mig, men hos henne går det inte.
Men det är bara att låta det vara so det är. Alla har vi våra problem tror jag. Den perfekta människan finns inte. Och byta fru? Aldrig.
Vi har nu känt varandra i 53 år och då ska inte något sådant stoppa oss att göra det vi en gång lovade framför rådsmannen. D v s att älska varandra i nöd och lust intill döden skiljer oss år.

Av Pink Ozzy - 31 oktober 2023 10:05

Hösten är här.
Utanför slår regnet
mot det ljusa skärmtaket.
Himlen är askgrå.
Det är lugnt och
inga blad rör sig i björken.

Men han bryr sig inte.
En tunn filt över benen
och en tekopp bredvid sig
är han nöjd trots årstiden.
Han hör regnets smattrande
och ler full av välbehag.

Det är kanske bara dagar var
innan den första snön kommer
och växterna stannar upp
för att invänta våren.
Innan dess hinner han dock
dricka åtskilliga tekoppar och le.
Hösten är här.

Av Pink Ozzy - 30 oktober 2023 14:47

Från och med november ska den som inte vill bli spårad betala Facebook och Instagram för det. 120-150 kronor ska det kosta. Vad är det för nonsens? Vem ska spåra mig och varför? Det blir väl precis som det är nu för dom som inte vill betala. Och jag tänker inte betala. Då stänger jag hellre ner mina konton. Den där Musk ska inte få ett öre av mig. Aldrig!

Av Pink Ozzy - 30 oktober 2023 14:40

Lyssnar just på radion och blir förskräckt. Om en invandrare inte tjänar mer än drygt 27.000 kr ska den utvisas! Mannen de pratade med kom för 9 år sedan til Sverige med familj. 2 äldre barn och 2 yngre (som jag tror är födda i Sverige). De har hus, bil och jobb. Även de 2 äldsta har arbete. Alla är tillsvidareanställda.
Men nu har moderaterna, Sverigedemokraterna kch resten av Tidömaffian ändrat en lag som säger att man ändrar tidigare lag som gav uppehållstillstånd om man tjänade drygt 13.000 kr till en ny lag som kräver drygt 27.000 i inkomst. Annars kan de bli utvisade.
I det aktuella fallet är det ingen som tjänar drygt 27.000 men de är 4 löntagare som säger att de klarar sig bra och jag tror dom. De har inte det habegär som många svenskar har. De behöver inte åka till Kanarieöarna varje år, de kanske inte nyttjar alkohol eller tobak. Bara det är väl minst 60.000 om året, d v s 2 månadslöner. Dessutom bor de 6 personer i ett hus varav 4 arbetar. Allt detta minimerar deras utgifter utan att nämnvärt minska deras standard. Många invandrare lagar också den mesta maten själv och spar många kronor på det.
Så i mina ögon har de inga problem att bo och verka här. Dessutom i en bransch (vårdyrket) som ständigt letar efter arbetskraft. Och det är inte bara dom som lever på att arbeta inom sjukvården för att svenskar som är arbetslösa är för lata. Observera att långtidssjuka inte ingår där roligt mig. Men det finns många svenska arbetslösa som borde kunna rs dessa jobb men inte har lust. De lever på bidrag och ligger hemma och latar sig. Sätt en blåslampa i arschlet på dom också.
Ställ inte bara krav på arbetslösa invandrare utan även arbetslösa svenskar. Annars gör man skillnad på folk och folk vilket väl inte kan vara tillåtet enligt nån lag.
Vi kanske Dessutom skapa rn lag som avsätter en statsminister som inte håller sina vallöften. I s f hade inte Kristersson varit statsminister många dar....

Av Pink Ozzy - 30 oktober 2023 10:06

Ca 250 torskar (sådana som köper sex av horor) har man fått tag på i Kristianstad. Lär väl innebära att skilsmässor kommer att öka i och kring Kristianstad.
Jag fattar inte att snuskgubbarna lär sig nån gång.
Hur kul kan det vara att knulla en tjej där 100-tals snuskgubbar varit tidigare? Skitsnuskigt. Då är det väl bättre att de sätter sig på dasset hemma....
Hoppas att de får ett ordentligt straff och att deras fruar och flickvänner byter lås hemma.

Av Pink Ozzy - 30 oktober 2023 09:56

Precis som Tesla vill inte Klarna skriva på ett kollektivavtal. Därför ser jag det som självklart att Klarna ska bojkottas.
Enklast gör du det genom firektbetalking via din bank eller via kredit eller betalkort.
Jag vet inte hur ekonomin wer ut just nu, men den har varit ansträngd hos Klarna så att en bojkott kan nog vara besvärande för företaget.

#klarna #bojkotta #kollektivavtal

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Oktober 2023 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards