Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 25 oktober 2023

Av Pink Ozzy - 25 oktober 2023 19:53

Det rödgula lyser igenom
och berättar vilken årstid det är
Klorofyllen täcks av höstens färger
Skatan tar tacksamt emot
den mat som människan kastar till den.
Snabbt flyger den fram
och tar sig en munsbit
bara för att flyga några meter
lägga ner den och lägger lite jord över stycket.
Spindeln tar sig fram genom
murgrönans lövverk
för att hitta en vinterboning.
Den lilla talgoxen flyger fram till solrosen
och tar en av blommans sista kärnor.
Där flyger en flock sidensvansar
som lätt känns igen på lätet.
De sätter sig i rönnen för att
njuta av bären som räven tycker är sura.
Livet fortsätter fast temperaturen
sänker sig för var dag.
Men sakta slutar insekterna och
annat småkryp att leta mat utan
somnar in eller där
Fåglarna och större djur måste
genomlida kölden genom att
bara röra sig för att skaffa mat.
Snart är det jul.

Av Pink Ozzy - 25 oktober 2023 13:48

När jag knappt kan sitta så får man lösa det på annat sätt. Har man som jag svårt att sitta, speciellt på förmiddagen så kan man ju glömma 6 timmar på ett flyg till Kanarieöarna. Så istället får det bli hotell med spa i närområdet. Så nu är det bokat och klart igen.
Man behöver komma hemifrån emellanåt.

Av Pink Ozzy - 25 oktober 2023 10:25

Det är höst ute. Det finns trots allt att göra, men ryggen vill ju som bekant inte. Därför längtar jag mycket på att vintersporterna ska börja på TV så att jag kan titta på det på förmiddagarna.
Skidskytte, skidor, utförsåkning är alla sporter jag älskar att se på. Hi får väl hoppas på några nya svenska uppstickare. Det har blivit lite tunnt på svenska stjärnor de senaste pren och de dom finns kvar håller ju inte i evigheter. Titta bara på killarnas utförsåkning. Inte mycket återväxt där inte.

Av Pink Ozzy - 25 oktober 2023 10:07

Det där med koranbränningar mm har gått överstyr. Jag har varit emot det från dag ett och kommer alltid att vara det. Och att det sedan t o m är utlänningar som danskar och irakier gör det hatar jag.
Nu kommer svaret. Först skjuter manet flertal svenskar i Belgien varav 2 dör och nu vill IS att en svensk kyrka ska sprängas.
Därför måste Kristersson med följe få tummen ur och skriva ner en interimslag tills de har tänkt klart om koranbränning ska ingå i yttrandefriheten eller inte.
Jag vet inte om vi nånsin haft en interimslag i Sverige, men det skiter jag rent ut sagt i. Detta koranbrännandet måste få ett slut. Varför ska inte muslimer få ha sin koran när vi har sagoboken Bibeln.
Det är i s f mer en yttrandefrihet att få ha en koran än att bränna den. Nej, koranbränning ska vara ett brott. Man måste kunna respektera varandra även om vi har olika syn på saker.

Av Pink Ozzy - 25 oktober 2023 09:48

Det är lite sorgligt att se, men TV4 är på väg in i avgrunden. Man gapade över mycket men mister nu kanske hela stycket.
Att köpa Cmore var kom det dummaste kanalen gjort. Med köpet följde ett stort antal kontrakt som kom till under det förra ägarskapet då man vill ha allting och inte lämna något åt konkurrenterna Viasat, SVT m fl. TV4 fick ta allt.
Nu visar det sig att de knappt han klara av att sköta moderbolaget. Det ena programmet efter det andra "läggs på is". Om man kommer som gäst får man inte ens frukost längre. Så det visar att det inte är illa utan MYCKET illa.
Jag ser faktiskt en konkurs närma sig. Det vi nu ser är dödsryckningarna.
Skulle TV4 överleva så får vi troligen ännu en skitkanal som TV3 och Kanal 5 länge har varit. Men femman har sakta lyckats kravla sig ur träsket med hjälp an bl a Tlanten och Filip och Fredrik, men det är en annan historia.
Nu är det bara en fråga ombord innan TV4-koncernen är rätt minne blott. Till detta finns risken att vissa sportprogram försvinner så snart respektive kontrakt går ut eller närkoncernen går i konkurs.
Kan ju även bli så att man tvingas sälja ut sportprogram till olika kanaler. Kanske t o m rea ut dom. D v s att den nya kanalen får kontraktet och betalar en del av det och TV4 får fortsätta att betala en viss summa även framledes tills kontraktstiden gått ut.
Vi får se under 2024 vad som händer, men att det händer en del är jag övertygad om.

Av Pink Ozzy - 25 oktober 2023 09:28

Jag får varje dag 1eller 2 meddelanden att jag fått en kommentar. Mycket glad öppnar jag min blogg och ser.....Ingenting.
Vad är det som händer?

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Oktober 2023 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards