Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 28 oktober 2023

Av Pink Ozzy - 28 oktober 2023 10:57

Lyssnade en stund på "Ring Så Spelar Vi" nu på morgonen. Programledare var Farah Abadi. En fantastisk bra Programledare MEN, behöver hon svära i ett kör.
Som när en pojke kammade hem 4 presentkort och hon tyckte att det ju var "svinbra".
Nej, jag tycker inte att hennes svordomar ch andra uttryck passar sig illa på bästa radiotid.
Hasse Tellemar skulle vända sig i sin grav. Vad är det för fel på "Jättebra"?
Nej, kom igen Farah, du kan bättre. Du behöver inte ta till dessa kraftuttryck.

Av Pink Ozzy - 28 oktober 2023 10:47

Skrev flr några dagar sedan att julskyltningen är i full gång i en del affärer. Något som jag är helt emot.
Igår hörde jag den första jullåten i radion. Jag blir galen. Nåja, låten var en av få som jag gillar under julen. Adolfsson &Falk med Mera jul. Tycker den beskriver julen rätt bra. Ännu bättre är The Pogues Fairytale of New York. En sanslös bra låt. Ska försöka sammanställa de jullåtar jag accepterar i lagom mängd om jag får tid nån gång.
Men just nu är det idiotiskt att skylta jul och spela julsånger enligt mig. Dessutom har jag hört att julmarknader kommit igång. ?
Kan vi inte bara vila till första advent?

Av Pink Ozzy - 28 oktober 2023 09:52

För ett tag sedan började SHL m fl hockeyligor. För någondag sedan följde bandyn efter.
Och idag kommer utförsåkningen igång. Tyvärr blir det sen som vanligt ett längre uppehåll. Men trots allt en start på vintersäsongen med en stor kopp té och en skön filt.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Oktober 2023 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards