Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 23 oktober 2023

Av Pink Ozzy - 23 oktober 2023 11:32

För någon dag sedan stod det på löpet att det kunde bli brist på julskinka i år. Varför? Just nu har man ju utförsäljning med extrapris på FESTskinka. Varför spar man inte den till jul och koka den som julskinka?
För mig är det helt obegripligt. De är ofta ganska små , men vad gör det? De som är ensamstående vill juinte köpa en fyrakilos julskinka utan tar gärna en mindre skinka.
Nej, det här är som vanligt ett bluffande från bönderna för att kunna ta ut ett högre pris till jul. Jäkla gamar.

Av Pink Ozzy - 23 oktober 2023 11:27

Vad håller man på med egentligen. Smör gick snabbt upp från ca 30 till dryga 60 kr. Men det är ju rena bluffen. Hänger du bara med i alla reklamblad så kostar smöret alltid nånstans mellan 39 och 49 kronor. Dessutom går smör utmärkt att frysa.
Själv tar jag 1 paket smör, 2 dl vatten och 2 dl olivolja ch mixar det. Var bara försiktig i början eftersom det sänker mycket i början om du har i för mycket vätska i början. Det går heller inte att steka i. Men det blir kanon på smörgåsen .
Men vad du än gör, betala inget överpris för smöret.

Av Pink Ozzy - 23 oktober 2023 11:11

Nu säger forskarna att de kanske hittat varför folk får covid och långtidscovid.
Det visar sig att de tester man gjort visar att alla som insjuknat har låga halter av serotonin i kroppen.
Både jag ch min fru äter medicin för att hålla uppe serotonin. Så kanske är det orsaken till att vi inte blivit smittade. Detta trots att vi rört oss rätt fritt i t ex affärer.
Så kanske forskarna är på god väg...

Av Pink Ozzy - 23 oktober 2023 10:56

Har vi inte regerande galningar så det räcker på jorden? Argentinas näste president kan bli Javier Milei. Han vill:
Förbjuda aborter.
Tillåta organförsäljning så de fattiga får i lite pengar.
Bara polis, rättsväsende och militär ska vara statligt. Allt annat ska bekostas av folket själva.
Skatten ska ner till noll.
US$ ska bli landets valuta

Milei tror inte på klimatförändringar. I Argentina är 40% av arbeten s k informella jobb. D v s att du får ett jobb från dag till dag och du får svarta pengar. Detta bidrar till rn inflation just nu på 130%! Vem som nu är Argentinas finansminister? Javier Milei!
Tänk om han blir president. Då kan vi snacka om Lyxvilla.
Jag var i Argentina för knappt 20 år sedan. När jag åt frukost på hotellet så såg jag nedanför mig på andra sidan gatan 2 långa köer. Den ena kom från höger och de andra från vänster. Hur långa de var vet jag inte eftersom de vek av vid nästa korsning.
Kön rörde sig sakta mot ett håll i väggen. Där gick de, ofta par, in. Senare fick jag reda på att de gick in dör och fick 400 kr. För mat och uppehälle. En gång per vecka fick folket stå där och förnedra sig.
En morgon på väg till jobbet hängde en man i ett träd i rondellen. Han orkade väl inte med eländet. Men sedan gick det skapligt för landet ivett fått år. Sedan dess har det bara gått utför. Blir sedan Milei president är nog avgrunden ytterst nära.

Av Pink Ozzy - 23 oktober 2023 10:03

Där kom natten första smäll
Alla som går att trycka in i skyddsrummet
sitter på huk
och lyssnar efter fler krevader
Några barn skriker.
Deras magar är tomma.
Mat och vatten är en bristvara.
Men trots det så väntar de ut natten
Raketerna håller folket under jord
Skräcken för att en av dom ska ha sönder
den skyddande betongen
och leta sig in bland kvinnor och barn.

Där hördes fler krevader
och fick folket att vakna till
Tegel och sten far runt
utanför skyddet alla sitter i.
Nästa visslande fara hörs
ovanför deras huvuden.
Damm släpper från väggarna
och sätter sig i halsen
på de ofrivilligt fångade.
Alla väntar på morgonen
då döden tystnar för några timmar
och den skämda lukten
kan vädras ut.


Av Pink Ozzy - 23 oktober 2023 09:42

Han går där.
Omgiven av ett antal stora män
I svarta kostymer.
Han är nästan ynkligt liten
men känner sig stor och mäktig.
Han har ju fått ett förtroende
från väljarna
Tyvärr så ljög han dock för att bli stor
Därför kommer han att straffas hårt
den dag väljarna åter
för säga sitt.

Av Pink Ozzy - 23 oktober 2023 09:36

För 2 dagar sedan var hög orolig över om grannens björk skulle klara vinden. Idag föreligger igen risk fr det. Det är kavlugnt.
Det jag aldrig går kläm på hur det kan vara så mär jorden snurrar med en faslig hastighet.
Viset är det väl fantastiskt.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Oktober 2023 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards