Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 7 oktober 2023

Av Pink Ozzy - 7 oktober 2023 17:10

Vi har ätit egen potatis i drygt 3 månader och det lär nog räcka ett tag till eftersom vi tillhör pastaälskarna. Tyvärr var det 2 sorter röda potatisar som till stor del växte uppåt och därför blev gröna. En halv hink gröningar, tyvärr

Sen får man ju ibland upp utomjordingar. Eller vad tycks om dessa 2 potatisar som vägde ca 1 kg. 15 cm x 10 cm x 5 cm. Bautapotatisar.

Av Pink Ozzy - 7 oktober 2023 17:04

Satte på TVn av en annan orsak, men så råkar jag se på gymnastik. Jag gillar egentligen inte gymnastik eftersom det är en bedömningssport, men man kan ju inte sluta att imponeras. OK, en del är i mina ögon farligt smala. En del var dock nästan lite knubbiga och gjorde lika bra ifrån sig. Jag ger alltid en extrapoäng i tanken till de lite fylligare, vilket inte på något sätt har med min personliga smak att göra utan att de är en bra förebild för alla tjejer.
Och från kroppsform lite om sporten gymnastik. För mig är det en gåta hur de bär sig åt. Jag skänker också en tanke till gymnasternas timmar i gymnastiksalarna och tränar timme ut och timme in. Man bara måste imponeras av dom, även om jag skulle vilja se något annat sätt att utse en vinnare på. Men nu är det bedömning så är det. Imponeras gör jag dock.

Av Pink Ozzy - 7 oktober 2023 12:35

Jag funderar och funderar över de olika krigen, män som slår kvinnor, småungar och vuxna i gäng som skjuter omkring sig, o s v. Det måste ju vara nåt fel på dom.
Själv har jag under våra dryga 50 år aldrig slagit min fru eller nån annan kvinna. Det går bara inte hur idiotisk någon kan vara.
På 60-talet fick jag stryk av en tjej i min klass bara för att jag inte kunde slå tillbaka.
Jag är inte pacifist utan skjuter gärna på tavla. Men jag är emot alla krig. Jag är inte emot våld i filmer, men i verkligheten fast inte i kampsporter.
Med den information i ryggen kanske du kan tala om för mig...
1. Vad heter sjukdomen som älskar krig och elände som Putin och folket i Hamas?
2. Vad heter sjukdomen som gör att män Säter sig över kvinnor och även kan slå dom?
3. Och sist, vad heter sjukdomen som gör att man inte gillar krig och gatuvåld och att man inte vill slå kvinnor?
Hoppas du förstår frågeställningen och tar 1 minut att besvara frågorna.

Av Pink Ozzy - 7 oktober 2023 09:50

Fr o m denna säsong måste ungdomar under 18 år bära underkläder i omklädningsrummet HELA TIDEN och ska de duschar ska de bära badkläder HELA TIDEN!
Nej, som tur gäller det inte Sverige. Inte heller Iran, Irak eller något annat muslimskt land vad jag vet. Nej, det gäller KANADA!
Detta görs för att de kanadensiska barn inte vet vilket kön de tillhör. D v s om de är kille, tjej, trans o s v. Detta beslut måste tillhöra ett av de mest stolliga jag hört. Vart är vår värld på väg?
Jag har alltid tillhört dom som stödjer HBTQ-rörelsen men detta beslut måste ha fattats av folk som inte riktigt vet vad de pratar om. Kan inte barn få vara könslösa så länge de vill? Kanske inte klä på sig vad och när de vill?
Nej, bort med idiotiska lagarxsom stiftats av hetropersoner somvtror att de gör en god sak, men bara rör till begreppen.

Av Pink Ozzy - 7 oktober 2023 09:19

Narges Mohammedani är en iransk människorättsaktivist som just nu sitter i Iranskt fängelse för att hon är kvinna och vill vara just kvinna. Hon vill inte ha svarta kläder med huckle på sig. Hon vill tänka själv och tänka fritt. Hon vill inte att männen bestämmer allt hon gör Iran hon vill bestämma själv.
Egentligen en självklar rättighet som endast muslimer och den svenska regeringen och riksdag inte förstår.
Jag har genom åren ett flertal gånger skrivit och talat mot min avsky mot dessa plagg. Dessa kvinnor har dock tyvärr vänt andra kinden till och accepterat sin lott eftersom de i denna värld inte har något värde. De har ingen rätt att göra något utan fråga sin man först.
Narges Mohammedani har motsatt sig detta kvinnoförtryck och som straff blivit gripen 13 gånger och just nu avtjänar ett 16-årigt fängelsestraff samt ska få över 150 piskrapp. Dessa straff har utdömts av "MÄN" i Iran. Män kan jag dock inte kalla dessa svin. Dessa svin borde inte få kalla sig varken män eller svin eftersom detta är att förtala ett svin.
Narges fredspris är ett pris för alla kvinnor i världen som liksom Narges tvingas att utföra det som männen säger. Så är det i den muslimska världen med sina islamska värderingar.

Av Pink Ozzy - 7 oktober 2023 09:02

Det tycks som om hela världen vill vara först med att förgöra folk. Det är Ryssland mot Ukraina, Kina mot Taiwan, och många andra länder. Nu har Hamas och Israel tillkommit.
Det mest idiotiska beslutet FN, då UN, fattat var att ge judarna Israel. P g a det har det varit en krigshärd sedan slutet av 1940-talet. Man flyttade helt enkelt bort det palestinska folket och lät dom bo på undantag.
Många gånger har regelrätta krig startats. Vem kommer knte ihåg 6-dagarskriget 1967 som ett exempel. Därefter har Hamas skjutit mängder av raketer mot Israel genom åren.
Nu tycks det dock återigen trappats upp till ett krig där Hamas skjuter 1000-tals raketer mot Israel i ett krig de aldrig kan vinna. Hamas förstör vara för de palestinier som tröttnat på krigen utan vill bara ha ett jobb och mat för dagen. När Hamas skjutit sina raketer blir det ännu hårdare regler för det palestinska folket under en längre tid med stort lidande som följd.
Hade judarna varit ett fattigt folk hade det aldrig hänt. Men nu är det så att judarna är rika p g a deras sinne för affärer. På det sättet har de lyckats få ett eget land dom heter Israel.
Judarna har bara hatats av Hitler ( det tyska folket hade inget hat mot judarna från början. Det var Hitler som uppmanade till det) utan av många länder och folk. Men numera har de en enormt stark krigsmakt som ingen gärna ger sig på. Hamas raketbeskjutningar tar snart slut . De har inget annat än raketer. Inga fordon, flygplan, pansarvagnar mm så det är född att misslyckats. De skulle köpt mat för pengarna istället. Endast FN kan ändra på läget och de vill inte.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Oktober 2023 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards