Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 27 oktober 2023

Av Pink Ozzy - 27 oktober 2023 19:58

Det är rent förjävligt. När Riksbanken nu höjt räntan så ökar bankerna snabbt utlåningsräntan lika mycket. Men aldrig sparräntan. Det borde skrivas in i lagen.
Nu uppvisar bankerna mångmiljardvinster på spararnas bekostnad. Så här får det inte gå till. De vet precis att folk mycket ogärna byter bank.
Jag försökte byta till Nordnet för ett tag sedan men såg att de var samma rövare som alla andra.
Kan lika gärna lägga pengarna i madrassen.
Det värsta är nästan att bankerna tar sina vinster utan blygsel. Det är precis som om det ska vara så, men det är det inte. Räntornacska följa Riksbanken. Punkt.

Av Pink Ozzy - 27 oktober 2023 19:50

Den irakiske koranbrännare ska äntligen utvisas. Tyvärr dock inte förrän i april. Under tiden har han tänkt anmäla diverse statliga verk m fl för än det ena än det andra. Hade han fått göra det i Irak? Nej, knappast. Vi får väl hoppas att han inte lyckas med någonting.
Egentligen är det lite sjukt att man , när man fått ett utvisningsbeslut, ändå kan anmäla svenska verk m fl. Han hade ju vansinnigt många stämningsansökningar på G verkar det som.

Av Pink Ozzy - 27 oktober 2023 10:19

Finns det egentligen någon eller några gudar? Egentligen en fråga för vuxna. Skulle man svara nej så vore det samma sak som att alla om för små barn att tomten inte finns.
Visst, jag har varit djupt kristen i min barndom, men det försvann nån gång i tonåren. När jag kunde läsa vad jag ville och bilda mig en egen bild av världen och universum .
Låt mig tala om mina tankar.
Om det verkligen fanns en gud skulle t ex min pappa och mina farföräldrar leva.
Krig, stridigheter och motsättningar skulle inte finnas. Då säger man i bibeln att man kommer till paradiset ovan molnen. För det första undrar jag vilken gud som ena sekunden beskrivs som människoälskande låter oss kriga och bråka iplus minus 70 år år först för att sedan låter oss komma till paradiset? Dessutom ska vi hamna ovan molnen. Men herre gud hur länge ska vi då flyga? Som exempel kan jag säga att vi lever i galaxen Vintergatan och det finns miljarder galaxer. Grattis!
Om det fanns en gud så är han galen. För varför låter han oss kriga, slåss stjäla, mörda, lyssna på Ulf Kristersson mm.
Om det fanns en gud skulle det finnas e religion .
Om det fanns en gud skulle alla gå omkring på jorden med mat i magen och inga sjukdomar fanns.
Detta är bara några påståenden och funderingar jag har om en gud. Jag sa inte "vår " gud utan en gud så får den ta åt sig vem den vill.
Om det finns någon gud som skapade jorden, varför låter han oss förstöra klimatet?
Och tror du på gud kan du väl fråga varför jag har fel på hjärtat, prostatan, ländryggen, benen och dessutom ha cancer.
Nej, jag kan bara inte tro längre. Varken på Kristus eller någon annan gud.

Av Pink Ozzy - 27 oktober 2023 09:51

Det ryktas tydligen om att Pernilla Wahlgren ska bli årets julvärd. Hon svarade då att " det skulle ju betyda att jag behövde vara utan mina barn på TV.
Men nej det behöver hon ju inte. Alla utom en son är ju på TV dagligen, så de kan ju ställa upp på julafton med ett "hemma hos"-program. Det är ju trots allt bara några minuter i timmen. På så sätt löser hon ju det hela. Även om jag tycker att det är på tok för mycket Wahlgrens redan, även om Pernilla gjorde en en riktig bra Allsång.
Men jag har inget alternativ så här på rak arm.
Om jag inte missminner mig har både Farah och Babben varit. Men Lundell som har Karlavagnen vore väldig bra. För att inte tala om Titti Schultz om hon kan tona ner sig lite. Ja, jag tror jag vill ha Titti. Hon har en ren och klar röst och skulle passa perfekt.

Av Pink Ozzy - 27 oktober 2023 09:32

Det börjar bli vinter och jag har inte satt på vintersulorna ännu. Såg en filmsnutt från Nya Zeeland igår och där hörde man vårfåglarna. Finns alla väder på klotet.
Men som sagt, jag har sommardäcken på just nu och idag ska jag åka en särdeles krokig skogsväg i nästan 1 timme för att äta lunch. Vi bokade det för att det var godast mat denna fredag.
Men då hade jag inte räknat med att det kunde bli kallt. Det blir till att ta det lugnt på vägen idag. Jag tror dessutom att älgjakten börjat så det blir dubbel fara idag. Så idag blir det inget rally dit.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Oktober 2023 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards