Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 17 oktober 2023

Av Pink Ozzy - 17 oktober 2023 11:57

Meta som bl a äger Facebook ska ta betalt från användarna. Detsamma funderar Instagram, X m fl på.
För mig är det lika enkelt som när jag sa upp Microsoft Word, Excel m fl när de började ta betalt. Detsamma gäller f ö även TV4+. Det finns flera programvaror som gratis tillhandahåller Word mfl och det finns anda TV-program än de som visas på TV4+.
Vad det gäller Facebook m fl så kommer jag säga upp och radera allt omgående i s f. Det är inte bara 150 kr per månad.
Grejen är väl att de får in mindre och mindre reklam eftersom företagen har märkt att de inte får ut det de vill. Då måste Facebook m fl hämta pengar från kunderna d v s vi.

Av Pink Ozzy - 17 oktober 2023 11:10

UEFA ska nu besluta om matchen ska spelas klart. I normala fall ska rn matchen delas klart nästa dag. Men ingen har nog tänkt på en sådan situation. OM den ska spelas klart måste vara upp till spelarna. Anledningen är enkel:
Matchen gäller inget längre.
Risk för skador i en betydelselös match finns alltid.
Nån ny idiot skjuter svenskar.
M a o finns det ingen anledning att landslaget spelar andra halvleken en annan gång.
UEFA, skärp till er och fatta ett humant beslut.

Av Pink Ozzy - 17 oktober 2023 10:20

Då var det så dags. Janne Andersson slutar som ledare för landslaget. Om det är för tidigt eller försent kan jag inte bedöma.
Det jag kan säga är dock att Sverige för det mesta gjor bra ifrån sig med tanke på landets storlek. Dessutom är han den förbundskapten som sett till att spela in flest antal kronor till förbundet. Men det lär väl inte blivit billigare att driva ett landslag heller.
Men fotboll är som de flesta sporter, förr eller senare blir laget eller personen sönderläst och motståndaren vet allt om laget. Det slår aldrig fel. Det är ytterst få ledare som blir 10 år på sin post. Det klarar bara ett fåtal tränare som har några duktiga analytiker vid sin sida och kan utveckla nya spelsystem vart tredje, fjärde år och få in det i ett helt landslag.
Titta på Tyskland på både dam och herrsidan. Bägge är lite på dekis och behöver nya krafter. Inget konstigt i det.
Tränarna är inga övermänniskor utan har en förmåga att bli omtyckt av laget och att få ett lag som lyssnar och gör som ledaren säger. Och det gäller inte bara på landslagsnivå. Det gäller i alla divisioner. Men man lägger ner betydligt mer tid på det på landslagsnivå.
Så nu ska Andersson ut. Ingen av mina favoriter genom åren, men han var förbundskapten och gjorde bra och dåliga matcher. Hans följe av spioner och analytiker slipper alltid de negativa orden. De lever nånstans i intet. Förbundskaptenen har utsett dom och tar sitt fulla ansvar. Han avgår.
Jag önskar honom lycka till med det han kommer att göra.

Av Pink Ozzy - 17 oktober 2023 09:55

Sverigedemokraten Jessica Stegrud ansåg igår att Reinfeldt skulle sitta kvar på läktaren som alla andra och inte åka iväg med poliseskort. Som alla vet är inte jag en vän av Reinfeldt, men han är trots allt Svenska fotbollsförbundets ordförande på laglig väg framröstad. Jessica Stegrud har ju noll koll varför Reinfeldt åkte därifrån. Han kanske t o m fick ett samtal i ett helt annat ärende och var tvungen att åka.
Å andra sidan är det ju ganska vanligt att "höjdarna" körs bort och i säkerhet. Varenda civiliserat land gör på samma sätt.
Men den dag som Åkesson eller Stegrud sitter på en läktare och något händer så ka ju dom sitta kvar som goda förebilder.

Av Pink Ozzy - 17 oktober 2023 09:40

Det har nu bekräftats att mannen som mördade 2 svenskar har skjutits. Hoppas han hamnar i det muslimska helvetet.
Jag förstod nästan att det inte skulle ta så värst lång tid innan de fick tag i honom. Skönt, då slipper han ligga något samhälle till last framöver.
Mina tankar går nu till de 2 skjutna svenskars släkt och vänner som sörjer sina bortgångna .

Av Pink Ozzy - 17 oktober 2023 09:21

I dagens Aftonbladet går att läsa o familjen Wahlgrens inkomster och bolag mm. Är jag avundsjuk? Nej, inte ett öre. Alla får göra vad de vill med sitt liv så länge det är lagligt. Ok, ok, jag är ingen vän av fik som trasslar inallt i aktiebolaget att slippa skatt, men nu är det som det är.
Men avundsjuka ligger inte för mig. Då skulle jag ju fått tummen ur och jobbat mer. Chanser fanns i mängder. I stället föredrog jag att trappa ner vid 53 och sluta helt vid 63.
Ett beslut jag inte ångrat en enda dag. Jag sa upp mig vid 53 och 63 och bägge gångerna var det p g a att jag inte gillar chefer som tror sig veta bättre i allting fast dom knappt vet nånting.
Hur som helst, så stör mig inte deras pengar. Jag lever inte för att vara rikast när jag dör. Tvärtom, jag försöker att hitta sätt att göra mig av med så mycket som möjligt innan jag dör. Jag kan unna mig vad jag vill. Detta för att jag inte gött bankerna genom att ha en massa lån. Huset betalade jag för en himla massa år sedan. Så nu kan jag fråga barn, mågar och barnbarn om hjälp och får en på tok för hög timlön lite då och då.
Så kära familjen Wahlgren. Behåll era pengar som ni säkert förvärvad genom hårt arbete. Mig stör det absolut inte. Ni har dessutom säkert gett arbete till många människor genom åren.

Av Pink Ozzy - 17 oktober 2023 08:47

Med stor bestörtning och sorg hörde jag igår om de två svenskar som skjutis i Belgien före matchen igår. Men är jag förvånad? Nej, egentligen inte. Regeringen har mer eller mindre bett om detta genom att inte förbjuda koranbränningarna. På detta sätt har man satt svenskar inom och utanför Sverige i en stor risk för att något sådant kunde hända. Vår "rätt" till yttrandefrihet har nu kostat 2 svenskar livet. Två svenskar som bara ville åka ner till Bryssel för att se en landskamp och troligen ta sig nån öl. Men genom Kristerssons slapphet fick betala med döden.
En död som egentligen ingen svensk bär skulden för utan en dansk och minst en iranier. Kristersson borde skämmas för att inte tagit up frågan i riksdagen och inte satt stopp för koranbränningar i en interimslag. Men nej, Kriserson tror att vi är så stora att Inget görs mot oss. Nu ser vi resultatet och tyvärr tror jag att det kanhända igen så länge regeringens flathet får råda i fråga.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Oktober 2023 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards