Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 30 oktober 2023

Av Pink Ozzy - 30 oktober 2023 14:47

Från och med november ska den som inte vill bli spårad betala Facebook och Instagram för det. 120-150 kronor ska det kosta. Vad är det för nonsens? Vem ska spåra mig och varför? Det blir väl precis som det är nu för dom som inte vill betala. Och jag tänker inte betala. Då stänger jag hellre ner mina konton. Den där Musk ska inte få ett öre av mig. Aldrig!

Av Pink Ozzy - 30 oktober 2023 14:40

Lyssnar just på radion och blir förskräckt. Om en invandrare inte tjänar mer än drygt 27.000 kr ska den utvisas! Mannen de pratade med kom för 9 år sedan til Sverige med familj. 2 äldre barn och 2 yngre (som jag tror är födda i Sverige). De har hus, bil och jobb. Även de 2 äldsta har arbete. Alla är tillsvidareanställda.
Men nu har moderaterna, Sverigedemokraterna kch resten av Tidömaffian ändrat en lag som säger att man ändrar tidigare lag som gav uppehållstillstånd om man tjänade drygt 13.000 kr till en ny lag som kräver drygt 27.000 i inkomst. Annars kan de bli utvisade.
I det aktuella fallet är det ingen som tjänar drygt 27.000 men de är 4 löntagare som säger att de klarar sig bra och jag tror dom. De har inte det habegär som många svenskar har. De behöver inte åka till Kanarieöarna varje år, de kanske inte nyttjar alkohol eller tobak. Bara det är väl minst 60.000 om året, d v s 2 månadslöner. Dessutom bor de 6 personer i ett hus varav 4 arbetar. Allt detta minimerar deras utgifter utan att nämnvärt minska deras standard. Många invandrare lagar också den mesta maten själv och spar många kronor på det.
Så i mina ögon har de inga problem att bo och verka här. Dessutom i en bransch (vårdyrket) som ständigt letar efter arbetskraft. Och det är inte bara dom som lever på att arbeta inom sjukvården för att svenskar som är arbetslösa är för lata. Observera att långtidssjuka inte ingår där roligt mig. Men det finns många svenska arbetslösa som borde kunna rs dessa jobb men inte har lust. De lever på bidrag och ligger hemma och latar sig. Sätt en blåslampa i arschlet på dom också.
Ställ inte bara krav på arbetslösa invandrare utan även arbetslösa svenskar. Annars gör man skillnad på folk och folk vilket väl inte kan vara tillåtet enligt nån lag.
Vi kanske Dessutom skapa rn lag som avsätter en statsminister som inte håller sina vallöften. I s f hade inte Kristersson varit statsminister många dar....

Av Pink Ozzy - 30 oktober 2023 10:06

Ca 250 torskar (sådana som köper sex av horor) har man fått tag på i Kristianstad. Lär väl innebära att skilsmässor kommer att öka i och kring Kristianstad.
Jag fattar inte att snuskgubbarna lär sig nån gång.
Hur kul kan det vara att knulla en tjej där 100-tals snuskgubbar varit tidigare? Skitsnuskigt. Då är det väl bättre att de sätter sig på dasset hemma....
Hoppas att de får ett ordentligt straff och att deras fruar och flickvänner byter lås hemma.

Av Pink Ozzy - 30 oktober 2023 09:56

Precis som Tesla vill inte Klarna skriva på ett kollektivavtal. Därför ser jag det som självklart att Klarna ska bojkottas.
Enklast gör du det genom firektbetalking via din bank eller via kredit eller betalkort.
Jag vet inte hur ekonomin wer ut just nu, men den har varit ansträngd hos Klarna så att en bojkott kan nog vara besvärande för företaget.

#klarna #bojkotta #kollektivavtal

Av Pink Ozzy - 30 oktober 2023 09:49

Som det ser ut nu skulle jag aldrig köpa en Tesla. Har funderat på det under det senaste året, men det som Musk gör nu är helt oförlåtligt.
Att förbjuda kollektivavtal är en stor skam. Det är självklart att företaget ska ha ett kollektivavtal. Eller går Tesla framåt med tekniken men bakåt med anställningsvillkoren?
Jag uppmanar alla som läser detta till att bojkotta Tesla samt Muskägda X tills kollektivavtal har undertecknats.

Av Pink Ozzy - 30 oktober 2023 09:07

Ala regioner utom 1 går med underskott och måste börja spara. Jag har redan märkt detta genom ett brev där min region ska höja avgiften till 250 kr. I sig en smart tanke på så sätt att de som går mer sällan får betala 250 kr och de som har en eller flera svårare sjukdomar snabbare kommer upp i högkostnadsskyddet. Nackdelen är väl att det är att skära ost med en tunnare hyvel. D v s att det inte ger så mycket pengar.
Hörde ett galet sätt att göra slut på pengar igår.
En patient fick remiss från kirurgen till röntgen. Röntgen tog sina bilder och tyckte att en annan röntgen behövdes. Då skriver inte röntgen en remiss till den andra röntgenavdelningen i samma hus utan man skrev till en vårdcentral att de ska skriva remissen. Totalt vansinne och en onödig kostnad.
Eller ta sjuktransporterna. Jag har kollat deras deras taxa och ser en total överdebitering. De tar 4000 kr för ca 4,5 mil och 8000 för 8,5 mil. Innebär ca 1000 kr/ mil eller 100 kr/km. Genom att få rätten till att få köra sjuktransporterna borde man kunna sänka kostnaderna betydligt eftersom man ju får ensamrätt under en period. Detta är ockerpriser. Varför gör man inte så att man kör från punkt a till b vissa tider. Ge dessa tider till läkarna så att patienttider sätts efter körtiderna. Detta skulle reducera kostnaderna betydligt. De skulle t ex inte kunna ta dubbelt betalt om de kör 2 patienter vilket sker nu. Det pågår ett allvarligt fuskande med dessa körningar.
Har även viss erfarenhet av AVA (akutvårdsavdelningen). Man springer som idioter på sista bollen hela tiden i s f att ordna och systematisera arbetet. Man har inte ens kommit så långt att allt som ska göras antecknas i ett häfte som varje anställd bär med sig och därigenom inte behöver belasta huvudet med allt, vilket ökar stressen.
Man kunde dessutom inte bara ha en larmknapp utan 3 (röd gul, grön). På så sätt kunde patienten tala om att denne behöver hjälp omgående, eller kan vänta t ex 15 eller 30 minuter (minuttalen är exempel). Som det är nu så finns 1 knapp dom du trycker på både för att få toapapper och för att få t ex smärtlindring. Vilket vansinnigt ineffektivt arbetssätt. Och vill man inte ha fler knappar så kan en undersköterska eller t o m ej utbildat person springa på alla larm och förmedla det vidare till rätt person. På så sätt minskar även sjuksköterkebristen.
Dessutom slipper personalen springa på alla bollar utan kan planera bättre för ett bättre mående. Mår man bra gör man ett bra jobb.
Men att dra ner på aktiviteter till patienter eller vårdande personal är det absolut sista man ska göra. Då är en skattehöjning betydligt bättre. Och då pratar jag inte om 10-öringar utan 1 krona. Dessutom är det statens skyldighet att se till att skjuta till pengar om det behövs.
Och kom inte dragandes att det är invandrarnas fel. Det är i nuläget dom som håller upp sjukvården.
Vårdande personal har rätt tillsatt kunna utföra ett bra arbete. Och vi patienter har rätt till en bra vård i ett land som Sverige.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Oktober 2023 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards