Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 26 oktober 2023

Av Pink Ozzy - 26 oktober 2023 10:43

Jo, jag tillhör dom dom tittar på "bonde söker fru". Tidvis ganska roligt men ibland också bara ledsamt och tragiskt.
Mins du t ex tjejen som bjöd in fyra killar där man direkt såg att hela historien var dömd att misslyckas och gjorde det också. Detsamma gäller bonden från Roslagen med ljust hår och mycket ljusa mustascher. Han hade ju inte heller nån chans. I bägge fallen blir det ju rena förnedrings-TVn.
Sen sen har vi alla dessa tjejer som slåss ut vecka efter vecka och blir så fruktansvärt ledsna. Dom tycker jag hara synd om. Jag har väldigt svårt att se tjejer gråta. Det har alltid varit så. Jag lider alltid med ledsna tjejer.
Så egentligen borde jag inte se programmet, men blir samtidigt så glad gör dom som blir glada, eller t o m "går hela vägen" även om chansen till ett fulländad familjeförhållande är mycket liten. Men så är det väl egentligen i det verkliga livet också. Många tårar blir det innan de finner den rätte.
Egentligen är jag rätt korkad som tittar på programmet. Samtidigt är det oftast trevlig underhållning som bryter starkt mot alla dagliga eländiga nyheter.

Av Pink Ozzy - 26 oktober 2023 09:50

Läser just att man upplyser oss om att inte gå runt med vapenliknade föremål under Halloween. Själv firar jag inte Halloween. Har liksom inte fattat vitsen att man ska ta alla tokigheter från USA.
När jag var grabb för ca 60 år sedan så bodde jag några år i Tyskland. Där firar man karneval och där deltar både barn och vuxna. Det börjar den 11/11 och fortgår enligt regler fram till februari då den egentliga karnevalen går av stapeln. I regel under 1 helg.
Långa tåg/parader går genom städer och orter och alla har kul. Själv klädde jag ofta ut mig som cowboy. Självfallet med pistoler som inte sköt kulor , men de smällde med speciella skott.
Undrar hur det är med det idag. Är det uppmaningar om att inte ha pistolliknande föremål där också?
Å andra sidan har mitt tänk angående leksaksvapen förändrats i grunden. Jag tycker överhuvudtaget inte om att leksaksvapen säljs. Alla klarar inte det utan hamnar senare i gäng med äkta vapen.
Jag tycker det är starkt av föräldrar som drar en gräns om att inte köpa leksaksvapen till dina barn. Jag är dessutom liks mycket emot denna uppsjö av dataspel med vapen inblandat. Speciellt spelen kan förändra barn till gängmedlemmar förr eller senare. De får fått att skilja på spel och verklighet.
Så alla kloka föräldrar, köp inga leksaksvapen och våldsspel till era barn. Ni kommer att tacka er en vacker dag.

Av Pink Ozzy - 26 oktober 2023 08:44

Snart blir jag galen. För någon vecka sedan var 7 av mina mediciner restnoterade.
IDAG ÄR DET 14 !!!!
Hur är det möjligt att 14 av mina mediciner inte fungerar att få tag på?
Troligen är det något grovt fel i verkets inköpsrutiner. Regeringen borde akut sätta sig ner och byta ut hela ledningen för läkemedelsverket och ge den nya ledningen direktiv att skaffa fram bristerna. Jag tror att det i stort tillverkas tabletterna i samma omfattning som tidigare, men att verket inte är villig att betala dagens priser. Men nu lever vi i den värld där de som betalar mest får sin medicin. Att då inte köpa in medicinen är ett totalt misslyckat inköp och man uppfyller inte kraven på en inköpare.
Vi som är sjuka behöver vår medicin och går inte ställas inför det faktum datt var och varannan medicin är restnoterad.

#regeringen #livsmedelsverket #mediciner #medicinbrist #bättreinköpare

Av Pink Ozzy - 26 oktober 2023 08:26

Räcker det inte med krig i olika länder? Ska enskilda personer fritt skjuta och mörda vanliga människor?
Världen tycks inte bara lida av klimatförändringar utan det tycks vara så att folk har blivit tokiga. Putin och Ryssland, Hamas, alla "småkrig" i Libanon, divwrse länder i Afrika, gängen Sverige mm. Och nu denna slakt i Lewistown i USA.
Ska det aldrig ta slut mån gång? När ska människan sluta mörda? (Mer om detta senare idag)

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Oktober 2023 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards