Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 15 oktober 2023

Av Pink Ozzy - 15 oktober 2023 10:16

Högerregeringen vill ju inte ha fler vindkraftverk eftersom man anser att det fördelar landskapet. I bräschen går lilla Ebba.
Mellan Hedenlunda, en herrgård/slott mellan Södertälje och Nyköping, fram till Oxelösund ska man bygga en ny högspänningsledning eftersom SSAB behöver så mycket för ståltillverkningen.
Nu har dock frågan varit om ledningen ska grävas ner eller hänga på 40 meter höga stolpar. Stolparna vann, troligen för att de är vänner med dom stolpskott som valt fram luftburna ledningar.
Hur ska ni ha det egentligen? Det ena går, men inte det andra. Jag förstår inte varför.
Ska det gällahöga vindkraftverk ska det väl absolut gälla höga stålkonstruktioner för elledningar. Hur skulle det vara med lite konsekvens i det hela? Vem vill ha en hög elstolpe på eller nära sin tomt?
Hörde att beslutet ska överklagas. Bra! Förhoppningsvis kommer det ett bättre beslut för de boende längs sträckan.

Av Pink Ozzy - 15 oktober 2023 10:04

Tänk så lätt det ändå är för oss att säga GOD MORGON. Jag tittar ut och ser bara sol, bredvid mig står en kopp te, jag ska hämta en kokosboll som jag köpte på marknaden igår, in handen håller jag mobilen och snart en bok. Livet leker.
I Afghanistan springer som överlevde den senaste jordbävningen runt och letar överlevande, en matbit och lite vatten, i Ukraina väntar man på nya ryska bomber, på Taiwan undrar man när fastlandskinesen kommer, i Afrika lever många i stora flyktingläger me starkt ransonerad vatten och mat, i Brasilien fördriver man folk som i generationer bott i regnskogen, i Colombia skjuts ännu en person och räknas till de 1000-tals dödade i år, i Thailand våldtas återigen en allt för ung flicka, turkarna försöker att fördriva kurderna, på Gazaremsan finns varken vatten eller mat för att de radikala islamisterna Hamaz försöka vinna ett krig de aldrig kan vinna.
Och så kan jag hålla på nån timme till. Vår värld är lite lika överallt. Den är orättvis på alla sätt. Orsaken till detta är i stort den vite mannen som tar vad han vill ha för att han har pengar, makt och vapen. Därför har vissa ett överflöd och vill ha mer medan andra bara vill ha en kopp vatten och en brödbit. Jorden är ett ledsamt ställe.

Av Pink Ozzy - 15 oktober 2023 07:42

Är uppe redan. En timme för tidigt. Men det var en sån där "kissnatt" igen. En natt då jag måste gå upp mer än 3 gånger på en natt. Dom nätter jag har riktig otur kan det bli 8-9 gånger. Då sover man inte mycket. Inte heller nu kännerjag mig usövt. Fick kateter som jag tömmer det sista på kvällen med och det har fungerat mycket bra sen jag fick do för några vecko sedan.
Nu startar det vanliga arbetet med att komma på vad det berodde på i natt. Det kan gå fort, men också ta flera veckor. Jag får prova dom saker som jag gjorde igår men inte annars. Som t ex dricka en dubbel espresso, gå i 2 timmar, använda e kateter innan jag går ut på förmiddagen o s v. Till slut brukar jag komma på det. Det brukar finnas en anledning.
Jag ska också besöka mina barnbarn vilket kan göra att jag får stanna intill vägen. Nu är det inte så långt, så det brukar räcka men rn gång, men ändå.
Så är det att ha problem med prostatan mina damer.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Oktober 2023 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards