Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 29 oktober 2023

Av Pink Ozzy - 29 oktober 2023 21:15

Vi tittade just på Kristian Luuk som samtalar men Christina Scholin. Hon verkar vara en mycket smart dam på 85 år. Hon tänker efter innan hon pratar och vet precis vad hon talar om.
För mig var hon lite före min tid och jag har varit en hel del på teater, men aldrig på Dramaten. Så jag har bara sett henne nån gång på TV för många år sedan. Då var hon bara den snygga blondinen. Nu verkar hon vara den snygga, smarta blondinen.
Allt hon säger är så självklart och hjärnan verkar vara så klar. En riktig trevlig dam. Henne skulle man vilja samtala med nån gång.

Av Pink Ozzy - 29 oktober 2023 19:06

Ebba Kleberg von Sydow och Titti Schultz har tillsammans gjort podden Monarkerna. Och jag vet inte om det är rätt att de nu får köra den i P4. Det är som att köra X i Expressen eller Instagram på SVT.
Alltså jag gillar både Ebba och Titti starkt, men om dom börjar så har väl alla andra poddar rätt att köra sina poddar i radio. Hur ska SR möta det?
Har t ex politiska partier rätt att köra sina bloggar på SR?
Jag vill väcka frågan och be SR tänka ett varv till. Alternativt så startar jag kanske en republikpodd och kräver att den spelas upp på bästa sändningstid. Vad skulle SR ställa sig till detta.
O.S.A snarast !

#ebbaklebergvonsydow #tittischultz #poddare poddar #monarkerna #sr #sverigesradio #jagvillpoddapåradio

Av Pink Ozzy - 29 oktober 2023 14:15

I stället för att köpa just när man behöver det så köper vi när det är extrapris. Det gör att man tjänar åtskilliga kronor på ett år.

Som du ser är kylen rätt full.


För att inte tänka på frysen där det inte finns mer plats för nånting. Samtidigt känns det skönt att ha mat hemma och slippa springa iväg för minsta lilla sak.
Tog ingen bild på det men vi har massor av torra varor på flera andra ställen.
Så kommer Putin på middag så kan han få både mat och en kniv i hjärtat.

Av Pink Ozzy - 29 oktober 2023 10:58

Satte mig ner för att se herrarnas storslalom i Sölden. Men besvikelsen var stor när det visar sig att förste svensk startar som nummer 40 ! På 70 och 80-talet en paradgren med Ingemar Stenmark, Stig Strand m fl i både slalom och storslalom. Idag är vi långt från denna fantastiska era. När Ingemar åkte skidor stod Sverige still.
Detsamma gäller skridskor. Nils van der Poel var vår senast stjärna, men före och efter....
Tänk er 60 och 70-talet med Hasse Börjes, Göran Claeson, Tomas Gustavsson, Johnny Höglin, Jonny Nilsson, Örjan Sandler för att nämna några. Man låg framför TVn och lyssnade ivrigt på varv och km-tider. Där låg man timme ut och timme in. Det fanns bara 1 TV-kanal, senare 2, så det fanns ju inte så mycket att göra en regnig decemberdag.
Sen var vi under samma tid mycket bra i tennis genom hela 70 och delar av 80-talet. Minns du namn som Björn Borg, Anders Järryd, Mats Wilander, Jonas Björkman och Stefan Edberg? De tog hem Davis Cup, som närmast kan likas VM, ett antal gånger.
Även här låg man hela helgen framför TVn.
Tiderna var annorlunda då. Det fanns inga TV-spel på den tiden.
Detta tillsammans med TV-pucken och 1 match i Englands högsta liga var det det bjöds på.
Det var andra tider då.
Vad vill jag säger med denna långa blogg?
Jo, livet var enklare. Men framförallt undrar jag hur man skött tennis, skridsko och skidförbunden? Illa är det enkla orden. Man har inte lyckats följa upp våra stjärnor utan trott att allt löser sig.
Många föräldrar jagade ut sina barn på tennisbanan.för att man trodde man skulle få en son som skulle dra in miljoner från tenniscirkusen.
Det var nog inga ungar eller föräldrar som förstod att det krävdes talang, rätt gener och massor av träning. Och med massor menar jag mer än 5 timmar per dag. Fanns dom som var uppe i 10-11 timmar för att överhuvudtaget tänka på landslaget och en placering i världstoppen. Det är det som krävs för att "bli något".
Kan man inte offra den tiden ska man inte ens tänka på annat än möjligen att hamna i det svenska toppskiktet.
Lycka till !

Av Pink Ozzy - 29 oktober 2023 09:58

Nej, jag har inte varit så aktiv på X sedan namnbytet. Men nu blir det totalstopp. Jag gå ur X. Har inget behov av denna sociala plattform.
Jag finns på Facebook och gillar att titta på reels ch bland på Instagram. Det räcker för mig.
Jag läser också en del bloggar konstant, men är på tok för slö att kommentera, tyvärr. En del bloggar tar längre tid att fylla i namn och annan information än vad det tar att kommentera.
Men som sagt, Hej då X

Av Pink Ozzy - 29 oktober 2023 09:50

Nu har några män dömds för att bl a ha förberett att kasta sten och ägg mot rasisten Rasmus Paludan och polisen. Att kasta saker mot poliser är helt förkastligt och får inte förekomma.
Om de däremot kastar sten på någon som inte accepterar andra människor och dess religion så är det OK för mig.

Av Pink Ozzy - 29 oktober 2023 09:43

Läser man Aftonbladets korta nyheter så ser det ut så här:
Brand
Våldtäkt
Slagsmål
Fylla
Bilstöld
Rånförsök
Kokainbeslag
Död
Mordbrand
mm
Vad håller vi människor på med egentligen? Vi lever ca 60-90 år och så förstör vi för oss och andra.
Sorgligt !
Vansinne!

Av Pink Ozzy - 29 oktober 2023 09:36

När det är Halloween och lönehelg samtidigt i Borås så tycks förståndet stannat hemma. Under lördagen fylldes fyllecellerna i Borås til bredden. Alla 16 celler var fulla ( ha ha) så fyllonen fick köras till Alingsås.
OK, jag har också varit i en fyllecell en gång. Jag var 14 och pryade, som det hette då nu heter det prao. Jag pratade vid Huddingepolisen och fick se mig om i huset inkl. fyllecellerna. Närmare har jag aldrig kommit trots en och annan riktig blecka.
Men i Borås klarar man tydligen inte sätta gränser utan super upp löningen och hamnar sen igen fyllecell. Snacka om idioter. Undrar vad dom kommer ihåg från igår? Troligen ingenting, men de mår nog jävligt pyton. Om jag var nån av dom skulle jag noga överväga att sluta med spriten.
Jag slutade helt i våras och nu några månader efteråt mår jag utmärkt, vad just det anbelangar. Har inga som helst behov. Vet inte ens att det är fredag när den väl kommer. Förr började jag längta efter fredagen redan tidigt i veckan. OK, jag tycker väl själv inte att jag var ett fyllo. Drack endast fredagar 1-3 flaskor vin eller motsvarande. Men det var absolut inga problem att sluta. Detsamma gällde tobaksvaror för 25-30 år sedan. Bara man bestämmer sig. Hör ni det Boråsbor och andra som tog sig en för stor fylla i helgen.
Har dock redan köpt bubbel till nyår. En flaska rosa på 0,0%.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Oktober 2023 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards