Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 9 oktober 2023

Av Pink Ozzy - 9 oktober 2023 18:02

Idag fick tre kommentarer och det om samma inlägg. Det enda jag kan tro är att man engagerar sig mer för kriget Hamas mot Israel än Ryssland mot Ukraina.
Det tyder jag som att folk har mer ömkan om palestinierna ( inte Hamas) än om ukrainarna.
För mig är lidandet av barn och kvinnor lika, oberoende land. De har ofta igen skuld. Ta Palestina. De kommer under lång tid saknar ström, rent vatten, mat mm. Ända tills Israel öppnar gränserna eller de får nödsändingar via flyg (flygbro).
Det snuskiga i det hela är att Iran tycks vara uppviglaren och den som skickar vapen till både Ryssland och Hamas. Det är Iran som ska sänkas.

Av Pink Ozzy - 9 oktober 2023 12:35

Edward Blom börjar mer och mer bli en landspajas med sina idiotiska utspel.
Denna gång uttalar han sig om alkohol där han bl a berätta om lidelsen för dessa drycker och att de hör till maten. SÅ FAN HELLER.
Jag har under många år hållit mig till fredagskvällar och såg fram emot en eller två flaskor vin. Eller nån GT whisky eller annan god och stark dryck.
Men så i maj kollade jag vad som stod i bipacksedeln. Eftersom flera piller innehöll morfin eller andra liknande substanser avrådde tillverkaren bestämt all alkoholförtäring. Så jag slutade direkt. Det är nu fem månader sedan och jag tänker inte längre på om eller när det är fredag. Suget är borta.
Men som sagt Edward Blom tycker att alkohol hör till. Dessutom, vad som är ännu dummare är att han vill sänka alkoholåldern till 16 år eftersom de ju ändå dricker alkohol. Vilket korkat uttalande. Jag började vid 16 och VET att det inte var nyttigt. Nu när jag har slutat med alkohol och dessutom för ca 30 år slutade att röka vågar jag säga att det var det dummaste jag gjort. Men så långt långt i insikten har inte Edvard Blom kommit.
Du pajas, däs denna länk:

https://www.can.se/fakta/alkohol/

Av Pink Ozzy - 9 oktober 2023 11:45

Jag ser nu en skillnad mellan Hamas och palestinier. Hamas tycks vara ett gäng mördare utan att tänka på vad de ställer till med. Palestinier verkar vara mera fredlig och hatar nog Israel men föredrar att ha en fred än det krig som nu pågår. Israel kommer att skjuta sönder mycket av Palestina nu vilket innebär att många under lång tid inte har någon bostad. Jag är emot Israel men förstår också att de vill och måste försvara sig. Ska man vinna ett krig mot Israel måste alla länder kring Israel gå ihop och slåss mot dom. Att försöka ensam är lönlöst och gör bara att civila får lida under lång tid.
Jag är visserligen en palestinavän, men det är en vän med de fredliga palestinierna. Inte Hamas.

Av Pink Ozzy - 9 oktober 2023 11:36

Höstarbetet lider mot sitt slut. Bara komposten som ska ut i landet och en ny startas upp. Lite städning här och där och lite omledning av regnvatten från tunna till rätt ut i gräset . Sen är precis allt klart.
T o m några frön som ska blomma nästa år tycks ha tagit sig.
Känns skönt. Årets trädgårdsarbete har varit en plåga många gånger med min rygg. Cancerbeskedet gjorde det hela ännu värre. Jag har fortfarande inte bestämt mig om och vad jag ska göra nästa sommar med trädgården. Kan ju under vintern bli omöjligt att bo kvar och vi flyttar till en lägenhet. Jag skulle föredra en liten stuga men vi är ju 2.
Jag ser att många knappt har börjat med trädgården och fruktträden ännu. Känns jobbigt att spara allt till våren.
Men jag hoppats något barnbarn vill hjälpa mig med det sista så jag kommer i hamn innan oktober är klar.


Vissa får stora potatisar....

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Oktober 2023 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards