Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 20 oktober 2023

Av Pink Ozzy - 20 oktober 2023 18:52

En riktig bra serie på STV och går också att streama är Lars Monsen På Villovägar. Det är äventyraren och fjällälskaren Lars Monsen som får mindre kartdelar vartefter han når sina delmål. Till slut ska han komma i mål efter 3-5 dagar. Fantastiska vyer väntar dig och en mycket trevlig personlighet i Lars Monsen. Här får du som fortfarande kan vandra i fjällen kanske lite tips också.
Lars är en riktig fjällälskare och skulle nog kunna gå åratal i sträck och jag förstår honom.

Av Pink Ozzy - 20 oktober 2023 18:38

Flera affärer har redan börjat med julreklamen. Nyss fick jag mejl från Clas Ohlson som öppnar sina julportar. För några dagar sedan var jag i ÖoB och där höll man på för fullt att plocka fram julgrejer.
För min del är det på tok för tidigt. Inte före första advent anser jag. OM man nu behöver det överhuvudtaget. För min del så kan dom skippa det. Vi plockar inte ens upp det vi har. Blir väl tredje eller fjärde jul utan gran. Orkar inte gå i skogen bara för en gran och betala för den gör jag bara inte.
Men det finns ju barnfamiljer och de vill ju ha en gran, vilket är självklart. Men vi finner inget intresse för det längre.
Adventskalendern tittar vi gamlingar dock på om den är bra. Annars skippar vi den efter några avsnitt. Julskinka, Jansson mm är ett måste, men några mängder blir det inte längre. Det är inte så kul att käka julmat till nyår.
Det är klart att det i början var en omställning, men man måste ju inte ta bort allt på en gång. Det kan ju också vara nån som tycker att han kan skippa julmaten men aldrig granen. Tycker man det så gör man så. Tycker man att man ska julgran, julmat i överflöd så ska man ha det. Huvudsaken är att alla mår väl. Vi tycker, förutom att vi tycker att det är för mycket jobb, också så att det börjar bära emot att frossa i mat som det ser ut i världen just nu.
Men jul ska vi fira. Dock på vårt sätt och aldrig före första advent och aldrig längre än 6/1. Det räcker gott. Att ha julstakar i fönstret till in i mars borde vara straffbart.

Av Pink Ozzy - 20 oktober 2023 17:59

Ju äldre jag blir desto fler faller ifrån. Både vänner och t ex artister jag håller av. Som denna gång allas vår Lasse Berghagen. Har suttit länge idag och funderat på Lasse. Han var alltid så go, vänlig och glad. Han ville nog aldrig en människa något illa.
Han blev bara 78 vilket är ca 10 år mer än mig. Men han borde ha rätt att bli 100 med tanke på hur många människor han har glatt i sitt liv.
Lasse kommer alltid att finnas i mitt hjärta och alltid lite närmare än många andra. Ska leta efter någon "best of CD" med Lasse trots att jag är en rackare/hårdrockare själv. Men det skiljer mig från många andra. Jag gillar allt från hårdrock till klassisk och nånstans mitt i finns vår fantastiske Lasse Berghagen. Vi saknar dig redan.

Av Pink Ozzy - 20 oktober 2023 09:41

Verkar på något sätt som om Miljöpartiet ite fattar i vilket utsatt läge de befinner dig i. Varenda opinionsundersökning ligger de under fyraprocentsspärren. Trots det förs det en inre maktkamp i partiet. En falang i partiet vill ha bort Märta Stenevi. Inte så konstigt egentligen.
När det görs undersökningar om partiledarnas förtroende ligger alltid Bolund och Stenevi i botten. Bolund var smart och avgick. Det har tyvärr inte Stenevi gjort. Hon håller sig envist fast i partitionen trots att även hon måste inse att loppet redan är körd om hon är kvar.
Frågan gäller tydligen om partiet bara ska handla om miljö eller även om andra frågor. Där måste jag dock ge Stenevi rätt. Partiet bör även satsa på sociala frågor. Men framförallt på miljön, vilket inte märkts på många år. Miljöpartiet driver ju inga miljöfrågor. De borde ha minst 15-20 % av väljarkåren med tanke på miljön men har under 4% vilket visar att folk inte gar förtroende för partiet.
Mycket hänger också på dessa språkrör som ingen människa förstår. Ta bort detta barnsliga språkrörsförfarande och inför en partiledare samt arbeta med miljöfrågor så det märks. Först få kommer det att vända för Miljöpartiet.

Av Pink Ozzy - 20 oktober 2023 09:14

Moderaterna bygger gradvis ner folkhemmet. Denna gång är det flerbarnstillägget som får stryka på foten. Familjer såväl som ensamstående med minst 4 barn har det redan svårt i samhället. Nu ska de straffas ännu mer. Kan det bero på att Kristersson inte lyckades få egna barn som han är så emot flerbarnstillägget? Avundsjuka av en statsminister. De ni.
Det är stor synd och skam att Sverige inte ska ha råd att ge ett extra tillägg till hushållskassan. Men de flesta med många barn är invandrare. Att slå undan benen på dom löser knappast gängkriminaliteten. Tvärtom, det kommer bara att få till resultat att fler drar sig till gängen för att få de pengar de framöver inte får hemma. Hur fan ska du lösa det Kristersson?

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Oktober 2023 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards