Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 3 oktober 2023

Av Pink Ozzy - 3 oktober 2023 13:52

Moderatledaren tillika Sveriges statsminister har bjudit in oppositionen för att tala bl a om gängbekämpig.
Varför gör han det? Av vänlighet? Knappast. Han gör det för att han kört totalfast. Han ligger ner och likt ett litet barn dom inte kan simma kippar efter andan och ber om hjälp. Men det säger han ju inte eftersom han ju har lovat svenska folket att han ska lösa gängvåldet. Nu försöker han att låtsas som om kriget mellan olika falager inom gamla foxtrot inte hör ihop med gängkriget. Men det är rena skitsnacket. Det är också ett gängkrig, fock till stor del inom ett begränsat område och en från början mycket riktigt och mäktig grupp. Men oavsett det är det ett gäng, sen får Kristersson säga vad han vill.
Nej, anledningen till att han begär ett mle är inget annat än att försöka säga ut de bästa oppositionsidéerna och göra dom till sina egna. Senare kommer han att säga att ta åt sig all ära. Nej, låt den lille reda ut det här själv. Han har ju sagt att han klarar det.

Av Pink Ozzy - 3 oktober 2023 10:27

Det är onekligen lite märkligt. Så fort en unge under 18 år vör något som t ex skriker på stan, springer ut iväg, pratar hög på restaurang så blir det ett jäkla liv på oss äldre.
Men jag var nyligen på ett ställe där det på de flesta platser stod en skylt om att man ska vara tyst. Tror du att de s k "vuxna" följde det? Inte ett dugg. Det är som om man anser sig lite för mer när man kommer upp i åldern och tycker att dessa skyltar bara gäller ungdomar. Men ner, ni måste föregå med gott exempel så platsen är det som man utlovar i reklamen.
Vet ni om att ni är väldigt störande. Dessutom är det till 90% sånt som inte alls behövs sägas just nu. Det är bara som om de vill prata för att de han.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Oktober 2023 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards