Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 5 oktober 2023

Av Pink Ozzy - 5 oktober 2023 13:01

Var är FiFAs handling i alla vackra ord de sprider omkring sig om lika värde för kvinnor och män och allt annat man säger? De är tyvärr inget värda när det är pengar som bestämmer.
2034 ska Saudiarabien få fotbolls-VM. Hur kan det komma sig? Det var ju nyss som Qatar fick detta VM. Ingen höjdare för kvinnor och homosexuella precis. Och nu blir det Saudiarabien med samma unkna värderingar. Fy fan för mutkolvarna i FIFA. Detta har starkt bidragit till att jag slutat köpa allt som på något vis delvis sponsras av FIFA. Brukar oftast vara tidningar och böcker samt kläder. Aldrig mer. Jag som sett fotbolls-VM sedan 1962 funderar starkt att sluta titta på fotboll där FIFA är inblandad.
Jag hatar att spelen fördelas efter hur stor börs man har och hur lätt mutkolvarna låter sig bestickas.
Nej, LÄGG NER FOTBOLLS-VM I SAUDIARABIEN OCH LIKNANDE LÄNDER.
LÅT NÅGOT I STIL MED NATIONS CUP BLI VM FRAMÖVER !

Av Pink Ozzy - 5 oktober 2023 11:26

Har du provat att pruta nån gång? Det är lättare i utlandet och nästintill en tegel i bl a Turkiet. Men det hår också i Sverige. Noch inte bara på varor. Du kan pruta på låneräntan eller begära mer på inlåningstäntan. Att pruta på din bil eller husförsäkring är inte heller omöjligt. Är den du pratar med ovillig så ställ bara några skitsvåra frågor som du läst på deras hemsida eller i nån broschyr. De flesta är unga och okunniga och kopplar dig vidare till en kunnigare. Eller så talar du bara om att han ju kan fundera på svaret och att fu under tiden kollar runt lite hos andra bolag och att han ju kan leta reda på nån som kan svaren på frågorna ochså lägger du på.
Nästintill varje gång ringer det upp någon efter ett tag och tar hand om dig ochvhqr befogenheter. Själv gick jag 20% rabatt på helförsäkringen. Blir pengar det också.

Av Pink Ozzy - 5 oktober 2023 10:52

Nån gång ca 1972 infördes något som kallades 50-kortet. En fantastiskt kort tyckte många då. Undervisningen månad kunde du åka hur mycket du ville med SL. Från Nynäshamn till Arlanda till Södertälje och intill stan. Varenda dag 24/7. På den 6idrn tjänade jag ca 1500 kr.
Nu ska dom höja kortet med 50 kr till 1020 kr samtidigt tänar motsvarande arbeten nu 30-35000.
Det innebär att jag gör 51 år sedan fick 30 kort för min lön och idag ca 32 st. M a o tycks kortet ligga exakt i fas med våra löner.
Intressant...

Av Pink Ozzy - 5 oktober 2023 09:06

Jaha, den föga överaskande nyheten om att Ebba Busch sitter löst gillar jag inte. Det är så bra med Ebba som ser till att Kd faller allt djupare i det träsket som inte kommer över 4%-spärren. Så snart kanske hon kan gå hem och äta sin falukorv.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Oktober 2023 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards