Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg under juni 2023

Av Pink Ozzy - 30 juni 2023 15:28

De (SMHI) lovade regn från ca 10. Men icke. NU som först börjar det droppa lite. Vi får väl hoppas att det ökar och pågår hela natten.
Visserligen tar jag vatten från sjön på somrarna , men inget går upp mot ett ordentligt dagsregn.

Av Pink Ozzy - 30 juni 2023 09:06

Den engelska fotbollsklubben Manchester city bör omedelbart degraderas. Om man som Manchester city bryter mot PLs regelverk över 140 gånger och tar emot skumma pengar ska man ut ur ligan. Det är som dopning fast med pengar.
Detta gäller Premier Leagues förtroende. Tar de inte i med hårdhandskarna här så är det inte värt att bry sig om denna liga mer.

Av Pink Ozzy - 28 juni 2023 11:06

Nu har tydligen polisen gett någon tillstånd att bränna en ny koran. Denna rätt står tydligen över eldningsförbud.
Men borde inte polisen kunna skicka hen till Gärdet? Då borde väl brandkåren kunna stoppa fanskapet. Om hen ändå eldar så kan väl brandkåren ta fram några slangar och släcka både elden och honom.
Men ärligt, är detta seriöst? Har vi så usla lagar i detta land? Vad gör regeringen? De borde ju kunna förbjuda detta via en ny lag.
Men som det verkar har ju Kristersson problem med det egna partiet och liksom Åkesson skiter i en sådan fråga. Därför kanske det är bra att de får slå sina huvuden blodiga vad det gäller NATO.
Finns tydligen ingen svensk lag för respekt för andra religioner och kulturer som egentligen borde ligga mycket högt i vårt samhälle.

Av Pink Ozzy - 27 juni 2023 21:11

Efter att både ha sett Allsång på Skansen och Lotta på Liseberg verkar det som om Lotta har lämnat WO. Fanns ju i stort sätt ingen artist man kände igen. Så kommer Pernilla och sopar banan med bl a Loreen, Laleh, Mando Diao m fl.
Jag tillhör dom som generellt inte är nån vän av Wahlgrens, men det de gör blir bra. Och Pernilla trodde jag inte på men jag tyckte hon fixade det bra.

Av Pink Ozzy - 27 juni 2023 09:01

Läser man dagens Expressen blir man bara förbannad. Hur kan folk bete sig så skamlöst mot Grönans anställda och skriva skit om dom på nätet. Jag känner ingen därifrån men tycker synd om alla anställda . Av alla som jobbar där är det kanske 3 som arbetade vid just denna attraktion. Om någon av de 3 kunde ha förhindrat olyckan är det ju ingen som vet. Hur kan man vara så omänsklig och trampa på dom. Avvakta åtminstone utredningen!
Alla ni som inte ens har med Jetline att göra (vilket säkert är minst 99,5%) ska inte bry er om trollen. De är idioter och bör få dataförbud ett bra tag. Lägg era krafter på att göra nån nytta.

#grönalund

Av Pink Ozzy - 26 juni 2023 11:08

Det var mycket tragiskt det som hände på Gröna Lund. Jag försöker dock se något positivt i det hela.
Det verkar som om Grönan har haft viss skydds och säkerhetsarbete eftersom många i personalen snabbt var ute med gula västar och gjorde sitt jobb. Räddningspersonalen ska man inte tala om. De gör alltid ett fantastiskt arbete.
Nu lite om händelsen. Banan är från 1988 med en renovering för 23 år sedan. I min värld är det på tok för lång tid. 23 år med sådan påfrestning på spår och hjul ger förr eller senare en utmattning i materialet. Du kan ta vilket böjlig material du vill så går det gör eller senare av eller sönder för påfrestningen. Går ett hjul sönder får de andra även göra dennes jobb vilket innebär högre belastning. Är det då ett av hjulen som också har utmattningssyndrom är katastrofen ett faktum. Men det är min egen privata tanke efter ca 40 år inom stål och materialbranchen.
Jag hoppas bara att de hittar orsaken och att nya regler kommer fram ur det. Folk ska och måste få åka säkert i alla attraktioner var de än befinner sig. Jag hoppas också att Grönan snart kan öppna igen och folk strömmar till. Grönan är en del av Stockholm.

Av Pink Ozzy - 25 juni 2023 16:07

Tyvärr så dog en person och 3 skadades. Resten som satt i vagnen tycks ha klarat sig hyfsat.
Vad som hände var tydligen att en vagn i en berg-o-dalbana föll av. Något som självklart inte får hända men som nästintill årligen händer nånstans i världen. Jag vet inte om detta hade kunnat förhindras och vad som är orsaken. Men alla vet att det är tragiskt. Vi får hoppas att föräldrarna pratar med sina barn så de inte blev alltför rädda. Vi får väl framöver reda på orsaken.

Av Pink Ozzy - 25 juni 2023 16:00

Vad är det för barnunge som vägrar spela i Båstad? Förr närvi gade RIKTIGA tennisspelare så ställde dom upp FÖR SVERIGE. Men nu finns det nån som heter Mikael Ymer. En bortskämd barnunge som borde få gruppspö så han kom ner på jorden.
Han är visserligen Sverigeetta , men vad betyder det numera? Han är rankad 63 numera och på väg ner misstänker jag.
Nej, stoppa honom från allt landslagsspel och annat spel i Sverige. Han tror nu att han är så enormt rik. Pyttsan. Han har fått in ca 25 mille totalt. De bränner en nolla som han rätt snart. Sen står han där och ingen vi se honom. Och snälla media. Ghosta honom fullständigt. Det vore härligt om han inte syntes överhuvudtaget. Och nämn honom inte nånstans. En total utfrysning gör att hans marknadsvärde sjunker och får mindre i inkomst och kommer att be om att få spela i Båstad. Då kan man bara säga " tyvärr så har vi riktiga spelare och behöver inte dig"!

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< Juni 2023 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards