Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 6 juni 2023

Av Pink Ozzy - 6 juni 2023 18:23

Jonas Jerebko började för något år sedan spela för ett ryskt basketlag trots att kl a Sverige bojkottar Ryssland. Han brydde sig dock inte. Nu har han ingen klub att spela för och landslaget uteslutar honom. Bra! Han visste exakt vad han gjorde om inte hans huvud är lika tom och uppblåst som en basketboll. Han ska aldrig mer spela för enbsvensk klubb eller landslaget. Punkt.

Av Pink Ozzy - 6 juni 2023 11:39

När Sverige låg i krig för ca 200 år sedan, eller när Amerikas urbefolkning stred mot de vita så red alltid kungen eller hövdingen först.
Det är snart tider nu. En hjärnsjuk Putin sitter i en bunker och ger order.
Denna gång gick han dock för långt och visar att denne sjuke fan kan ta till vilka metoder som helst. Nu sprängde han en stor damm i Ukraina. Vad kommer härnäst?
Hag tycker ukrainarna ska gå över till gerillakrig och spränga och ställa till panik inne i Ryssland . Mer drönare som flyger under radarn så inte ryssarna ser dom. Förstör och sprid panik. Då backar de ryssar som för krig i Ukraina.

Av Pink Ozzy - 6 juni 2023 11:31

Idag satte min galna finska upp sitt insynsskydd igen. Den kommer upp varje år vid den här tiden och tas ner på hösten.Hon bor bredvid oss med sin gamla morsa som börjar närma sig 80. Verkar som dom två har någon skönhet kvar som se inte vill dela med någon eller så är det helt enkelt så att hon tror att alla är så sjukt nyfikna som dom själva är. Speciellt dottern som hår runt i byn och kan allt om alla.
Ja, så har vi det. Skönt stt slippa se dom också. För mågra år sedan frågade hon ifall vi hade någon fallfrukt som deras hund kunde leka med. Jag skickade över en påse. Efter ett tag försa hon sig. Det visade sig att de gjorde nån finsk kaka med fallfrukten. Ja, mycket ska man höra innan öronen ramlar av.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< Juni 2023 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards