Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 16 juni 2023

Av Pink Ozzy - 16 juni 2023 14:54

Bloggplatsen redovisar någon form av topplistor, jag ifrågasätter dock sanningshalten. T ex har 2 av de 5 översta inte skrivit en rad på flera år!
Själv hade jag väldigt många läsare fram till ca månadsskiftet. Då blev det plötsligt bara ca en tiondel av april och majs siffror.
Så dom fär listorna och besöksantalen kan man nog inte ge så mycket för.

Av Pink Ozzy - 16 juni 2023 10:25

Skolkoncernen #Akademia med skolor lite varstans i landet kartlägger sina lärare. De frågar hur nöjda eleverna är med läraren. Lärare som ger höga betyg får förstås mer nöjda elever och föräldrar, d v s kunderna.
Dessa lärare får även högre lön. Totalt har knappt 170 lärare kartlagts enligt #Aftonbladet.
Självklart eleverna söker sig till en sån skola. Men är det så det ska vara? Självklart inte. Jag tycker inte heller att detta räcker med en tillsägelse.
Nej, skolan skall omgående stängas ner och eleverna bör ha t ex 2 månader på sig att göra om ett prov per ämne som sträcker sig 4 terminer bakåt I tiden. Därefter skall de gamla betygen dras in och nya skrivas ut.
Att"fuska" på detta sätt förstör ryktet för alla friskolor, vilket ingen friskola tjänar på. Eleven tjänar inget på detta heller eftersom den förste arbetsgivaren de får anställning av kan lätt börja undra när eleven inte kan visa kunskap enligt betyg.
Så, bort med Akademia och näringsförbud för de ansvariga.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< Juni 2023 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards