Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 12 juni 2023

Av Pink Ozzy - 12 juni 2023 19:44

Nu har polisen förlorat i rätten . Enligt rätten ska man få elda upp koranen. Jag är kristen och förstår inte domen. Den är helt fel. Spelar ingen roll om det är koranen eller bibeln, MAN ELDAR INTE UPP DEN !
Om nu lagen ger en dåre rätt att elda koranen ska lagen omgående ändras. Polisen ska inte behöva gå via rätten och fråga om lov. Nästa gång så gör dom inget eftersom de kan fällas i rätten. Det är ju en befängd arbetssituation.

Av Pink Ozzy - 12 juni 2023 19:36

Skotten i Farsta räcker. Vi har en regering som lovade dyrt och heligt ett slut på gängvåldet, skjutningar och utanförskap. Denna regering har nu suttit i 1 år och det har inte hänt ett dugg. Antingen sker något drastiskt NU eller så måste det bli nyval. Vi kan inte ha folk som säger att de regera fast de inte åstadkommer annat än att gå i Erdogans ledband.

Av Pink Ozzy - 12 juni 2023 11:29

En del älskar honom medan andra hatar honom. Silvio Berlusconi är död och det kan inte ens han själv ändra på.
Frågar du mig så är jag glad och tacksam att han inte finns mer. Han har genom åren gjort mycket som är på gränsen till olagligt eller på gränsen till lagligt, hur man nu ser det.

Av Pink Ozzy - 12 juni 2023 10:00

Tittar igenom veckans annonsblad från olika företag och reagerar på prissättningen. En del varor har knappt höjt sig medan andra varor nästan fördubblats i pris.
Ost låg tidigare på ett extrapris på 59 kr och 79 kr. Nu kan du vara glad om du hittar en för 99 kr. Om du inte köper en riktig skräpost som man lockar med för 79 kr.
Vissa märken av choklad står ibland gelt still i pris medan andra saftar på ordentligt.
Som jag ser det så är det bränslepris samt elpris som har blivit dyrare. Men de stora drakarna inom livsmedel och transport har dock helt andra avtal på el och bränsle så egentligen slår de inte alls så hårt. Många företag gör därför en saftig vinst i år allt p g a att el- och drivmedelspriserna höjts som de vill mena. Och visst kan de ha höjts, men inte vad de påstår. Kom igen och sänk era priser till normala priser igen!

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< Juni 2023 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards