Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 2 juni 2023

Av Pink Ozzy - 2 juni 2023 11:15

Ja du. Läser tidningarna och ser att det under det senaste dygnet förekommit knivslagsmål och knivslagsmål med dödlig utgång. Skjutningar och skjutningar med dödlig utgång.
Allt under 1 dygn. Sverige har blivit galen. Vi måste nog införa en ny lag där straffet livstid är livstid om det inte är folk som kommer som flyktingar och kan skickas tillbaka efter säg 20 år. Det går inte att låta dom hålla på längre. Vi måste få ett säkert Sverige igen med medel som ibland kanske inte är 100% PK. T ex kanske man kan se över möjligheten att även sy in dom som är högre upp i näringskedjan, d v s dom som oftast ger order om morden. Borde väl kunna gå under medhjälp till mord.
Hur som helst. Skapa slagkraftiga lagar som stoppar mord och försök till mord NU.

Av Pink Ozzy - 2 juni 2023 10:36

Messi ska byta klubb och från PSG till.....
Här är det egentligen bara frågan om hjärtat eller pengar får råda. Barcelona gar inte allt för mycket pengar och kan aldrig matcha ett Saudiskt bud . Om t ex Al Hilal lämnar ett bud pratar vi pengar i miljardklassen. Finns inga andra klubbar som kan matcha ett sådant bud.
Så nu är frågan om Messi ska avsluta i Barca som tack för alla år eller om han ska fixa sig en hygglig pensionsförsäkring.
Jag skulle nog välja pengarna. Men så har jag inte ett stort antal miljoner heller...

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< Juni 2023 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards