Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg under april 2022

Av Pink Ozzy - 30 april 2022 12:53

Hej på just dig. Om du och 14 till läser mina inlägg idag slår jag mitt månadsrekord igen vilket skulle vara mycket trevligt. Hoppas du får ut något av mina rader.
Trevlig Valborg.

Av Pink Ozzy - 30 april 2022 12:24

Jag kommer aldrig mer att besöka Leos Lekland med mina barn och barnbarn. Nej jag är inte muslim men jag tycker att det är förjävligt att ett företag höjer sina priser under muslimernas högtid Eid al-fitr den 2-4 maj. Det är respektlöst! Höjer man även priserna mär finnar , samer, turkar, italienare m fl har sina högtider? Gör man inte det då är det grov diskriminering och ett fall för DO, Diskrimineringsombudsmannen. Religiös förföljelse är vad det är.
Så här beter vi oss inte i Sverige.

#Eidal-fitr #leoslekland #muslimer #religiösdiskriminering #bojkottaleoslekland #anmälleosleklandtilldo

Av Pink Ozzy - 30 april 2022 11:30

Kollar till och från på Instagram. Ser bl a Bianca Ingrosso och Stina Wollter.
Och det blev 0-10 till Stina.
I mina ögon är Bianca en tillgjord fjortis som tror att hon är något. Smal som en pinne viker hon ut sig på Insta och säkert på många andra ställen också. Att ta en middag med henne vore nog en av livets mest tristaste tillställning.
Stina däremot ser ut som sig själv utan fillers och en halv liter smink. Att äta en middag med henne vore en av livets upplevelser. Så levnadsglad, så smart och klok. Stina är en människa som är en människa och inte en nickedocka.
Men det är min egen åsikt. Inget trollade eller hatande. Jag ställer två människor mot varandra och beskriver hur jag ser på dom.
Jag håller på dig Stina. Lev ditt liv och skit i vad sndra tycker. Livet är för kort för qtt lägga timmar på smink när man istället kan gå ut, sätta sig i trädgården och ta en fika.

#biancaingrosso #stinawollter


Av Pink Ozzy - 30 april 2022 10:14

Nu vill många att Sverige ska gå med i NATO. Själv vet jag inte än. Det enda jag är säker på är att vi inte sk ha folkomröstning. Jag röstade i kärnkraftsomröstningen och det var ju helt bortkastat. Riksdagen gjorde ju som de ville iallafall. Och hur ska svenska folket veta hur de ska rösta när kanske 5% är insatt i frågan.
Visst, blir vi anfallna av t ex Putin så ska NATO hjälpa oss, vilket ju är bra. MEN, om något annat NATO-land angrips kan vi bli tvingade att skicka folk dit för att kämpa.
Jag vet inte om jag vill rösta JA till att mina barn, mågar och barnbarn ska bli kanonmatch i ett annat land.
Jag vill å andra sidan inte heller att vi alla blir kanonmatch i Sverige.
Så jag vet inte hur jag ska ställa mig. Dessutom måste vi betala en viss summa om vi blir medlemmar.

#nato #NATO #folkomröstning

Av Pink Ozzy - 30 april 2022 10:03

På årets QX-gala kom Sissela Kyle upp på scen och kallade Ebba Busch för Ebba Le Pen. Det kunde ju inte bli bättre. Hon kämpar ju hela tiden att ta en plats mellan Åkesson och Kristersson och då är det nog ganska rätt att byta namn till Le Pen.

Av Pink Ozzy - 29 april 2022 17:43

Vi hade för avsikt att boka in oss på Steam Hotell, fast vi har hört att det inte är så bra dom de vill påskina. Men idag bestämde vi oss stt aldrig besöka hotellet.
Läser i Aftonbladet att ett par gade bokat sin bröllopsnatt på hotellet. Nu 7 månader efter bokningen ringer hotellet och kräver att de bokar om eftersom de har fått "bättre" gäster den dagen. Vad är det för larv? Bokat är bokat. Tvingas man boka av ska hela summan samt en kompensation återbetalas.
Något liknande hände oss med TUI. Därför ska vi aldrig resa med dom igen. Vi kunder måste stå på oss så Hotell, resebolag med flera lär sig att respektera kunden.

#steamhotell #västerås #tui #skitföretag #kundovänliga #deskalärasenläxa

Av Pink Ozzy - 29 april 2022 17:05

Det är långt ifrån första gången Swedbank är i trubbel. Senast var det tvättade pengar och vad jag ved är inte det utagerant.
Nu kommer nästa smäll. Man har ett megastort datorfel som gjort att mängder med människor inte kan handla idag fredag.
Många av Swedbanks kunder har hamnat på minus och får inte handla med sina kort.
Vi får verkligen hoppas att Swedbank kompenserar alla sina kunder ordentligt och inte bara en ursäkt och en beklagar hur ledsna de är.

#Swedbank

Av Pink Ozzy - 29 april 2022 09:52

Årets stora älgvandring på kunskapskanalen har stannat av. Flr några dagar sedan var det ett antal älgar i området, men de tycks ha somnat utanför bild. Två tog sig dock över älven igår. I övrigt har det övergått mer till fågelskådning.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26
27
28 29 30
<<< April 2022 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Skapa flashcards