Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg under april 2021

Av Pink Ozzy - 30 april 2021 22:56

Ledsen, men jag undrar vart TV är på väg en fredagskväll. P g a olika omständigheter zappade jag mellan SVT och tv4. Pest eller kolera. Ja, ja jag vet att det finns 100 kanaler till, men typ 80% av de som kollar på TV en fredsg kollar väl på dessa program. Eller?
Men det håller ju inte. Fåniga tester eller sång i kostym men en hysterisk jury. Vad är detta?
Måste väl finnas bättre underhållning. Och det finns det, men ingen törs ta greppet.
För många år sedan hade vi t ex block en hel helgkväll . Om det var fredag eller lördag minns jag inte. Stina Dabrowsky var en av programledarna och det var olika programpunkter hela kvällen. Var inte "skål ta mig fan " med också? ( förlåt, men jag har svårt med namn ibland).
Men som sagt, tänk om.
Ett annat bra program var Kryzz.
Jag tyckte själv att Babbens program var bra i början, men numera är det bara trams. Och varför ska TV4 klä ut dom som sjunger? Spar pengarna och ställ dom bakom en skärm.

#bästitest #maskedsinger #svt #tv4 #stinsdabrowsky #kryzz #babben #deträckernu

Av Pink Ozzy - 28 april 2021 09:35

Jag begriper mig inte på regering och FHM. Var får de alla siffror ifrån?
Man får t ex vara 8 i en kyrka. Spelar ingen roll om det är Uppsala domkyrka eller en liten bykyra på landet.
Det får vara x antal personer i en affär, lite beroende på storlek.
Man får vara max 8 åskådare på Tele2-arena som kan ta 30.000 och man går vara max 8 på Bruksvallen som tar 100 åskådare.
Du får sitta ensam vid bordet om restaurangen är i en galleria och endast har utgång mot Gallerian men det får vara betydligt fler I skoaffären bredvid.
Förstår du vart jag vill komma? Jo, jag saknar all logik. Jag tror nämligen inte att folk inte skulle bry sig om bara logiken fanns. Kan någon rnda människa tala om för mig vad logiken i detta är?

#fhm #regeringen #corona #ingenlogik

Av Pink Ozzy - 27 april 2021 12:21

Har under ett antal år tyckt att Patrik Sjöberg varit en dryg jävel.
Men efter det jag läste i Aftonbladet och på hans Instagram har han växt flera klasser. Skönt att en kille som Patrik går i spetsen för all vårdpersonal och som drar ordentligt i ärthjärnornas öron.
Bra Patrik. 2,42 är jävligt högt.

#corona #patriksjöberg #2,42 #pandemiförnekarna #ärthjärnor

Av Pink Ozzy - 27 april 2021 09:57

Aftonbladet och Expressen trycks numera tidigt kvällen innan. Innebär att sportresultat efter ca kl 17, 18 inte kommer in i tidningen förrän efter 2 dagar. M a o blir kvällstidningar lika usla som morgontidningarna. Helt värdelöst. Varför ska alla tidningar ut på morgonen? Ingen kan när tjäna på det.
Jo jag, eftersom jag framöver skippar alla kvällstidningar.

#kvälltidningar #aftonbladet #expressen #morgontidning

Av Pink Ozzy - 26 april 2021 17:31

På 70-talet gick kvinnorörelsen igång ordentligt. BHar skulle kastas och kvinnor frigöras. Inte blev det så.
Sen kom metoo igång och man trodde att låhot skulle hända, men inte blev det så mycket.
Nu är man igång med att försöka stävja våldet mot kvinnorna och jag tror man går bet där med.
Det är nåt sattyg inbyggt i en del "mäns" hjärnor. En slags felprogrammering. De har väl tittat gör mycket på National Geografic eller Animal Chanel och tror att de får bete sig som djuren.
Nej pojkar och pojkar (ja män är ni då fan inte) väx upp nångång. Ta ett nej som ett nej. Ska ni ta på en kvinna så gör det bara när hon vill och där hon vill och aldrig med näve eller öppen hand i hög hastighet. Starta med att lära dig respektera varje kvinna och om hon, enligt dig, säger något du inte gillar så ta inte till våld. Hon kan ha rätt i det hon säger och hon har absolut rätt till sin egen kropp.

Av Pink Ozzy - 24 april 2021 09:22

Jag blir deppigare för varje dag som jag läser om kvinnovåld av olika slag. Allt från våld till våldtäkt och mord. Vad är det som händer?
Jag ligger långt från den politiska högerkanten, men tror faktiskt att våra invandrare är stor skuld i våldet. Så min fråga är om de informeras i tillräcklig grad i SFI, skola, kyrka och andra platser om vad som gäller? Själv är jag av den uppfattningen att de som begår dessa brott och inte är svenska medborgare ska utvisas efter avtjänat straff och att straffen minst ska tredubblas för alla våldsbrott mot kvinnor.
Man vet ju om vilka som är våldsbenägna på ett eller annat sätt. Alla dessa borde ha fotboja. På så sätt underlättas utredningar. Fotboja ska de ha i många år. Kanske hela livet.
Sexualbrottslingar ska kastreras kemisk. Klarar de trots det inte att behärska sig ska pillevippen klippas av.
Men det viktigaste är som sagt information och utbildning i vad som gäller i Sverige. Samma utbildning ska förstås även alla våldsbenägna svenskar ta del av i samma utsträckning. Kanske t o m årligen.
Kvinnor måste få vistas, gå och vara var de vill i vårt land.

Av Pink Ozzy - 21 april 2021 09:18

Äntligen har domen fallit mot Derek Chauvin. Guilty! Jag har läst att det kan betyda uppemot 17 år. Tyvärr. Han borde få ruttna i fängelset.
Å andra sidan lär han väl inte ligga bra till hos Amerikas färgade fängelsekunder så han lär nog få det rätt svettigt.
Hur som helst är det skönt att USA äntligen hamnat i 2000-talet och respekterar sin svarta befolkning. Om än bara denna gång så är det ett steg i rätt riktning.
Say the name - George Floyd!

#georgefloyd #derekchauvin #saythenamegeorgefloyd #lifetimeinprisson #blacklivemathers #blm

Av Pink Ozzy - 19 april 2021 17:02

Nu är 12 klubbar från England, Spanien och Italien beredda att bilda något som kallas Super League. Blir man med förpliktigar man sig att vara med i 23 år.
Det innebär också att Uefa och Fifa kommer stt görs allt för att de dom spelar i dessa klubbar inte får spela i landslag eller i de europeiska klubbcuperna som t ex Champions League.
Varför man vill bilda en liga är väl pengar förstås. Men låt oss säga att folk tappar intresset för spelare som inte spelar i landslagen eller att spelarna gärna vill spela i landslagen och därför inte vill gå till en sådan klubb.
I s f kommer Super League bara bestå av gamla gubbar som inte platsar i landslagen. Avdankade spelare som inte platsar i övriga klubbar i Europa. Innebär att Tyskland, Schweiz, Holland, Frankrike, Skottland m fl länder kan få bättre spelare till dina nationella ligor.
Vi har sett det i bl a ishockey och i vanlig fotboll i staterna. Det håller inte. Och det kommer inte att hålla denna gång heller.
Stoppa dessa klubbar och deras spelare nu på en gång så de vet vad som bäntsr dom.

#superleague #uefa #fifa #slängutklubbarna #stoppsspelarna #ärpengarallt?

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11
12
13 14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< April 2021 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards