Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg under januari 2023

Av Pink Ozzy - 31 januari 2023 20:02

Handels kräver nu jättehöga lönekrav. Jag tillhör dom som ska ha en lön att leva på. Delvis förstår jag också lönekraven. MEN, vi är i en lågkonjunktur. Innebär att det inte blir så mycket till reallönelyft ju högre lönen blir. I stället måste metall och liknande grupper leda löneökningarna.
Allt annat är bortkastade pengar eftersom de bara höjer inflationen.
Så vill tvex handels höja löjen med drygt 13% så slår det på alla andra svenska personer. Om de nu får 2% så går de ju back med 11% bara för det förbund. Företagen kommer att minska antalet anställda, priserna tvingas höjas och öppettider minskas. Dessutom kommer man vara att anställa ungdomar som knappt vet vad en purjolök är att anställas.
Det blir ett hårt liv. Men är det ett liv ju vill leva och ett liv vi önskar båra barn,?

Av Pink Ozzy - 31 januari 2023 19:47

Moderatledaren Ulf Kristersson följer verkligen USAs presidentens valkampanjer. Tillika fjanten Rickard Herreys otaliga riktigt dåliga twitterinlägg.
Kristerson har en del , nåja, halvbra sanningar. Kristersson försöker nu skicka över alla problem till SD, Paludan, Turkiet. Glöm det. I nuläget, d v s så länge inte SD får något att säga till om gällande våra lagar så är det ju på detta sätt.
Vad det gäller koranbränning : Om Regeringen kommer ihop sig med minst 45-50 % av riksdagen att detta ska förbjudas ska detta i så fall snarast kunna stoppas.
Man bör också gå ihop med den röda sidan om ett gemensamt handlande mot Turkiet.
Alternativt är att Sverige, Finland och gärna fler länder säger ifrån och meddelar att dessa länder avsäger sig medlemskapet så länge Turkiet är med.
Som det nu är så, skickar ändå Erdogan hellre slickar röven på Putin. Vill han vara med i NATO får han faktiskt bryta med Putin. Att vandra fram och tillbaka som det behagar Erdogan får aldrig godkännas.

Av Pink Ozzy - 31 januari 2023 18:15

SD framhåller att S gillar PKK. Förvånar inte mig. Lika lite som alla andra SD-utspel. De vet ju inte svaret och varför på ingenting. PKK kämpar för kurdernas självständig. Kurderna vill ha ett eget land.
Att inte ge kurderna självständighet är tyvärr lika troligt som att israelerna ger bort ett rättfärdigt land till palestinierna.
Men tänk vad bara dessa 2 händelser skulle innebära att en lösning kunde ske där.
Vad skulle det inte om Kina/urigurer/Taiwan, Ryssland/Ukraina och några länder i Afrika skulle kunde avskaffa sina krig. Vilken värld vi skulle kunna få.
Visst det skulle finnas krigshärjade områden, men minst 50% mindre och kanske hanterbara och mer intresserade av fred.
Med SD sluta slå på PKK. Innebär bara att ni är totalt okunniga om världsläget.

Av Pink Ozzy - 30 januari 2023 10:31

Jagctittar varje morgon på reels ca 15-30 minuter. Det är riktigt kul att kolla på tokiga människor och djur.
Det ger ivarjefall mig stor glädje och kan sedan ta mig an det som ska göras.
Prova du också.

Av Pink Ozzy - 29 januari 2023 22:23

Idag spelade Sverige och Spanien om bronset och sen spelade Frankrike och Danmark om guldet. Och vilka matcher sen! Mycket spänning, kamp och mål. Det var mål ur alla vinklar och på alla sätt.
På detta ska nan lägga dryga 22.000 åskådare. Det måste ju vara once in a livetime- händelse för spelarna. Förr var ju handboll knappt en publiksport. Nu kommer det 22.000 Imponerande! Men sluta med det där eviga visslande. Det är bara irriterande. Här borde nu finnas chansen till många nya små handbollsspelare framöver.
Det är visserligen 6 minuter kvar och Danmark leder med 4 mål så jag vågar säga att Danmark blir världsmästare för tredje gången i rad. Även detta är mycket imponerande. Grattis Danmark.

Av Pink Ozzy - 29 januari 2023 17:52

Idag avslutas handbolls-VM. Tyvärr blev det ingen final. Det visar vad mycket psykologi det kan vara i idrott. Gottfridsson blir skadat och så faller hela spelet ihop. Synd.
Men vi får väl skärpa till oss idag och slå Spanien.
Stad i ljus har spelats varje match som en häftig inramning. Idag lovade han sjunga den själv. Då blir det fel på ljudet och det hördes mycket dåligt. Vi får väl hoppas att spelet strax blir bättre än sången.

Av Pink Ozzy - 28 januari 2023 23:56

Intressant film om tiden på 1500-talet. Numera är det ju ingen som reagerar mer om 2 flickor tycker om varandra. Men på den tiden försökte man även pressa nunnor m fl att pressa nån form av sanning ur rom som bodde i lån form av kloster.
Så var det på den tiden och jag är övertygad att detta tro komma tillbaka. Vare det är den protestantiska eller den katolska, så kommernoliks kristersom tillbaka. Håll emot för att slippa alla typer av kristna sv kristna på väg ut från vår kyrka. Jag vill att aktiva kristna ska de som är heliga eller känner sig på väg att blir nus kristna. Men det får vi genom genomlida.

Så var

Av Pink Ozzy - 28 januari 2023 20:39

Jag älskar stjärnorna på slottet. Utom en omgång där en skådis som jag nu har glömt namnet på (tack och lov) bar sig illa åt. Numera ger alla ett avstamp i tiden. Ta t ex Carolina Gynning. Har liksom aldrig gillat henne, men här visar hon att hon tydligen är en mycket bättre människa än jag trodde.
För övrigt är ju alla som var med förträffliga personer. Älskar t ex Lars Lerin ( nej, jag är inte bög. Kan man inte älska Lars för det?) en mjuk och trevlig människa.
Förlåt, men jag har extremt svårt för att komma ihåg namn. Men jag mins Jon- Henrik. Har alltid gillat honom. Lugn och sansat i alla situationer. Jon-Henrik jag vill bjuda dig på minst en fika hemma hos oss. Dig också Lars Lerin. Ni två är som människor bör bara.
Nej, stopp! Pia Johansson tillhör dom som alltid sprider glädje. Jag älskar hennes personlighet.
Se på programmet och njut av fina människor.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16 17 18
19
20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2023 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards