Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 16 januari 2023

Av Pink Ozzy - 16 januari 2023 13:16

Äntligen blir de Olympiska Spelen vad de ska vara. D v s sända av SVT. Då vet vi att det blir dugliga journalister, bisittare och ingen reklam. Tack SVT

Av Pink Ozzy - 16 januari 2023 10:08

Tänk vad musiksmak ändras med åren. Det började med schlager och svensktoppen de första 6-7 åren. Vid 12 kom Creedence clearwater revival och liknande grupper. Sakta kom Jimmie Hendrix, Deep Purple, Led Zeppelin m fl. I slutet av 80-talet kom Rod Stewart att bli husguden nr 1. Cheer och Meatloaf kom. Senare Pink och Ozzy Osborne. Men med tiden har skivsamling gått in absurdum. Ligger väl kring 1000 CD och fler inspelade. Bara min musikspelare har just nu 30000 låtar. Gar också gett bort kassar till Röda Korset.
Men sen har det blivit så att det blir grupper av musik som tilltalar. För ett tag var det modern amerikansk country. Ett tag 60-talsmusik, sedan 70-tal. Just nu är det Black Sabbath och Dio. Både tillsammans och var för sig.
Vi får väl se vad som kommer härnäst...

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16 17 18
19
20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2023 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards