Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 15 januari 2023

Av Pink Ozzy - 15 januari 2023 15:16

Jag brukar kolla på Hemnet med ojämna mellanrum. För mindre än ett år sedan såg man att hus las upp ena veckan och var borta inom månad.
Den tiden är totalt förbi. Man ser att priserna går ner och att husen inte säljs. Antingen tas de bort ett tag för att sedan komma igen eller så ligger de där månad efter månad.
Att sälja hus nu beror bara på priset och turen att en köpare vill ha just ditt hus. Annars är det bara att vänta.

Av Pink Ozzy - 15 januari 2023 09:28

Kadir Qaadir kör buss i Sydsverige. Han ser i backspegeln en mamma med ett barn . Mamman gråter så Kadir stannar bussen och sätter på varningsblinkers. Han går bak i bussen till mamman och frågar om barnet är sjuk. Hon säger att hen inte andas. Kadir tar barnet på axeln och springer 150 m till sjukhuset och skriker att han behöver hjälp. Snabbt kommer det fram folk och hjälper till. Barnet hade redan börjat andas lite.
Inne i bussen hade andra resenärer tagit hand om mammans andra barn eftersom mamman följt med Karir.
Vilka hjältar vi har. Först och främst Kadir Qaadir men också folket på bussen som hjälpte de andra barnen. Ni har gjort min dag lite ljusare.

Av Pink Ozzy - 15 januari 2023 09:20

Igår spelade Sverige mot Cap Verde i handbolls-VM. Efter matchen gjorde bl a Gottfridsson segerintervju. Då ser han hur en liten kille på 10-12 år körs in i en ambulans. Gottfridsson sprang fram och ville höra vad som hade skett. Mamman förklarade att grabben fått epilepsi.
Senare på kvällen träffades landslaget och bestämde att de skulle signera en landslagstruppen och ge den plus biljetter till en VM-match till grabben. De menade att grabbens handbollskväll inte ska sluta med en ambulansfärd.
Det jär landslaget är inte bara bra på plan. De har hjärtat på rätta stället också.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16 17 18
19
20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2023 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards