Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 18 januari 2023

Av Pink Ozzy - 18 januari 2023 08:41

Elkompendationen är född ur valrörelsen och borde aldrig startats upp. De dyra elnotorna är till stor del konsumentens fel.
De som har de dyra räkningarna är dom som har rörligt elpris. Det har de gör att de har räknat med att tjäna på det i s f att binda sina lån. De har också tjänat på det i många år. Nu plötsligt började de gå upp och inte ens då band de sina elpris utan chansade på att priserna skulle dala. De har m a o tagit en lott och förlorat.
Att nu ge en kompensation är vansinne. Det är våra skattepengar som delas ut. Själv får jag mer tillbaka än jag betalade och så blir det för många. Till vilken nytta?
Vad händer t ex när en värmepanna, kyl och frys går sönder? Då måste de ju också ha en buffert. Så måste de ju ha för sina elkostnader också om de har rörligt pris.
Nej, bort med valfläsket.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16 17 18
19
20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2023 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards